Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Augustkaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Augustkaffe

Postet 01-08-25 kl 11:32 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 232  

Kommentarer

Gammel
Blånn sin avatar
Vi har hatt direktørbesøk i dag. Manglet bare byråden oppover i linja. Og jeg måtte ut en tur fordi flere elever viste særs uartig atferd i lillefri. Ja, ja, de skal jo se hverdagen vår.
Postet 27-08-25 kl 14:25 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen,
snart kaffe i koppen, og ingen utenfor huset planer idag.
Postet 28-08-25 kl 09:03 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Jeg overlevde foreldremøte uten å komme hjem med noen verv i går. Synes det er skikkelig vondt og sitte og vente ut de andre, men jeg har rett og slett ikke kapasitet til å ta på meg en dårlig samvittighet for de tre neste årene. Vet at det ikke er mye jobb, men bare en konstant gnagende samvittighet over at jeg/vi burde gjøre mer.

Siste dag med vanlig jobb i dag. I morgen er det hjemmekontor og panelsamtale på universitetet.
Postet 28-08-25 kl 09:41 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
scilla sin avatar
Det er ingenting som er så stille som et foreldremøte der klassekontakt-spørsmålet er droppet...
Postet 28-08-25 kl 09:52 av scilla scilla er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Sitat:
Det er ingenting som er så stille som et foreldremøte der klassekontakt-spørsmålet er droppet...
Postet 28-08-25 kl 10:27 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg har vært i Energidepartementet i dag og fortalt om hvordan vi jobber med energiledelse, energieffektivisering og varmegjenvinning. Hyggelig besøk og gode diskusjoner. I dag er det egentlig ganske kult å være meg.
Postet 28-08-25 kl 16:18 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Nenne: Kanskje vi var i departementet samtidig. Jeg var riktignok på besøk hos et annet departement, men jeg innbiller meg at de holder til i samme bygning. Vi snakket om godsterminaler og togverksteder. Det høres kanskje kjedelig ut, men jeg synes slett ikke det. Jeg synes også at slike møter gir meg noe.
Postet 28-08-25 kl 16:39 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg møtte ei venninne en times tid før jeg måtte tusle hjem til senga igjen.
Postet 28-08-25 kl 16:53 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg har bade mykje og lenge i dag. I går også. Snart skal eg fyre opp pizzaovnen ute. I dag leikar vi rett og slett syden her på Sunnmøre.
Postet 28-08-25 kl 17:06 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Skulle vært på kamp, men orker ikke. Gått til butikken rett nedenfor og er helt ferdig.
Postet 28-08-25 kl 18:22 av star star er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Så morsom tilfeldighet, Tjorven! Jeg var der tidlig i dag og resepsjonen var full av folk som ventet på å bli loset inn.
Postet 28-08-25 kl 21:22 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I dag sitter jeg på hjemmekontor. Jeg skal starte sluttspurten på en rapport jeg skal levere, så oppgavene for dagen er gitt. Jeg har ingen interne møter og det uansett nesten ikke folk på kontoret. Så da sitter jeg hjemme.

Men når jeg sitter her, så slår det meg som fullstendig uforståelig at jeg klarte å sitte på denne elendige stolen i to hele år da det var pandemi. Det kan umulig ha vært bra for meg. Nå kjenner jeg det jo etter bare en liten halvtime.
Postet 29-08-25 kl 08:57 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Mex sin avatar
God morgen

Virkelig klar for fredag etter en skikkelig hektisk jobbuke.
I dag får vi levert ny oppvaskmaskin, det blir veldig deilig!
Postet 29-08-25 kl 09:16 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
I dag har det sluttet å regne lite, det bøtter ned og skaper problemer for byggearbeidene ute. Den ene snekkeren ba tynt om litt kaffe da han «kom inn for å måle noe» (eller tørke litt) nå for litt siden.
Postet 29-08-25 kl 09:22 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Det skal bøtte ned her også. Litt uflaks at det er den dagen vi skal på befaring, jeg stiller på jobb med vernesko i sekken i dag.
Postet 29-08-25 kl 09:45 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gjort unna en av dagens gjøremål. Nå skal jeg fiffe meg litt opp så passbildet ikke blir helt begredelig. Mulig det bare er følelsen altså.
Postet 29-08-25 kl 10:02 av star star er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen! Sovet litt lenger idag, godt. Nå kaffe i koppen. Dagens plan er pakke til venninne helg i Stavanger. Også reise i ettermiddag dag.
Postet 29-08-25 kl 10:43 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg er veldig glad for at det er fredag og straks helg. Må bare få gjort unna noen møter og kurs først.
Postet 29-08-25 kl 10:51 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Fy f det bildet ble alt annet enn pent. Må jo ha skanna absolutt alle ujevnheter. Vil ha tilbake det gamle.
Postet 29-08-25 kl 11:47 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
star: Det er heldigvis svært sjelden at noen faktisk ser på det passbildet.

Jeg har fått gjort masse jobb i dag, og har egentlig lyst til å avslutte. Men jeg er jo fru Regelrytter, så da sitter jeg isteden her og suller til jeg har helt lov til å logge meg av kl 14.30.
Postet 29-08-25 kl 15:00 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Heldigvis ja.

Fikk gjort litt mens jeg var på farten. Nå er pizzadeig laget og litt netthandel unnagjort.
Postet 29-08-25 kl 16:13 av star star er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Da har jeg potta om en inneplante, bytta vissen med ny ute og potta i en tom ute. Itte gæli.
Postet 29-08-25 kl 21:53 av star star er ikke aktiv
Oppdatert 30-08-25 kl 11:46 av star
Gammel
Dali sin avatar
Morn! Har startet dagen med å kjøre mellomste til skolen. De har stallvakt noen helger, så i dag var det oppmøte kl 7. blir litt logistikk når egen hest står et annet sted, men vi klarer vel det og. Skal på gjenbruken og levere vinduene våre, men først må de åpne. Sove litt da mens man venter? Eller drikke mer kaffe?
Postet 30-08-25 kl 08:33 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Mornings herfra! Nydusjet og litt frokost og kaffe i magen. Har en uendelig lang biltur foran meg de tre neste dagen. Første dag med usedvanlig hyggelig selskap i bilen. Har tross alt oppdratt ham selv .
Været ser ut til å være bra mesteparten av veien i dag også. Men trøtt ja, du verden, 4 timers søvn totalt fordelt på 2 bolker er litt for lite for denne skrotten. Skal sove på gamleheimen.
Postet 30-08-25 kl 09:00 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
I dag er det navnefest for bonus-grandtantebarn og det blir koselig. Storesøster er hjemme i helgen for å være med også.

Jeg har bakt melkefri suksessterte for å ha med til festen og alt ser fint ut, men kremen smakte sørgelig lite med alle erstatningene. Så nå må jeg prøve å redde den.

Storesøster foreslo å starte med salt og det er et godt forslag i og med at den blå melangen er saltfri. Nå som jeg greide å få til en tykk og holdbar krem og alt ting! Jeg håper den kan reddes.
Postet 30-08-25 kl 09:10 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God formiddag! Dette blir en helg for frivilligheten; jeg skal sende en prosjektsøknad, før jeg skal opp på gården og snakke om virksomheten vår, så servere 4 retter til 35 pers (har med kokk som skal lage maten), bli med på resten av festlighetene, og rydde etter festen i morgen.
Postet 30-08-25 kl 11:12 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg tok meg eit langt fjordbad i dag. Drog åleine, så låg uti og berre var. Deilig.
Postet 30-08-25 kl 20:34 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Syrinx sin avatar
Altså. Det var deilig å berre vere. Eg var ikkje berre deilig. Sånn i tilfelle nokon skulle tru det.
Postet 30-08-25 kl 20:36 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Millen sin avatar
God formiddag! Sitter på Sola og venter på flyet hjem, etter en helg med masse positivt påfyll!
Postet 31-08-25 kl 13:14 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg er så lei av hodepine og migrene.
Postet 31-08-25 kl 14:31 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God ettermiddag! Jeg har trent sirkeltrening. Så nå er jeg sliten.
Postet 31-08-25 kl 15:37 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God ettermiddag. Fjerde helg på rad med festligheter sliter på. Nydelig mat, rikelig med hjemmebrygget øl og sider nesten rett fra treet i tillegg til godt selskap. Har gått en tur i nabolaget for å luftet vetet litt, nå er det sofa og TV før uka setter inn i morgen.
Postet 31-08-25 kl 20:25 av tink tink er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.