Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Januarkaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Januarkaffe

Postet 01-01-25 kl 06:00 av Kaffestuggu

Godt nytt år, FP!

Kommentarer totalt 339  

Kommentarer

Gammel
star sin avatar
Guttungen takker! L og speil er allerede gitt bort.
Postet 20-01-25 kl 16:33 av star star er ikke aktiv
Gammel
millact sin avatar
Gratulerer med lappen til 18-åringen, Star, stas.
Postet 20-01-25 kl 16:41 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Gratulerer med myndig sjåfør, star!
Postet 20-01-25 kl 20:57 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Da får bilen luftet seg vesentlig mer framover. Jeg bruker jo knapt bilen.

Jeg er utslitt. Og kroppen klarer ikke slappe av.
Postet 21-01-25 kl 08:19 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg byttet jo seksjon ved nyttår. Tidligere var alle på plass veldig tidlig, og det var fullt liv kl 8. Nå er det ingen kolleger før kl 9, og tidvis sitter nesten alle på hjemmekontor. Det er fordeler med ny jobb, men det er jammen noen ulemper også. Jeg er jo altfor sosial til dette.

Men jobben skal over på ny arbeidsplassløsning. Det kommer til å passe meg helt utmerket, for da kan jeg sitte et sted hvor det faktisk er folk.
Postet 21-01-25 kl 09:04 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jeg er enig med deg Tjorven i at at det fint med kolleger som er til stede. Her har vi ekstra mange på jobb tirsdag-torsdag, og det er ganske stas.

Akkurat nå river jeg meg litt i håret over forsøk på samarbeid med en annen avdeling, vi har egentlig overordnet ansvar i bedriften, men enkelte har litt utfordringer med å se utover sin egen navle.
Postet 21-01-25 kl 09:26 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg er på kontoret i dag og har hatt hyggelig kaffepause med en svær gjeng.

I ettermiddag går turen til Bergen og to-dagers møte med en annen hyggelig gruppe kolleger. Mye jobb på meg da. Møteledelse i to dager er slitsomt!
Postet 21-01-25 kl 09:58 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
God morgen! Jeg var heldig nok til å reise til Tromsø når det dårlige været var over, nå er det klarvær og vindstille og veldig kaldt og masse nysnø som ser pent ut. Og i dag er det soldagen, så bakerne har bakt 35 000 solboller ifølge lokalavisen. Kanskje jeg må ta meg en tur på butikken.
Postet 21-01-25 kl 10:36 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg skal på mammografi for aller første gang og det passer så innmari bra at jeg har syklusømme brystvorter akkurat i dag. :deler:

Å være litt sosial er eneste grunnen til at jeg pliktskyldig drar inn på kontoret noen dager i uken.
Postet 21-01-25 kl 12:38 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Lykke til Fersken.

Jeg er sofaliggende forkjøla syk idag. Og orker absolutt ingenting. Kom i løpet av natta.
Postet 21-01-25 kl 13:48 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
-ea- sin avatar
- og det bare på ett bakeri, Skilpadda. Har bare spist to. Og ikke sett sola.
Postet 21-01-25 kl 19:29 av -ea- -ea- er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Her ble det samkjørende barn til jobb. Utrolig kjekt.
Jeg har fått medmeg et personalmøte og skal snart tusle til en legetime.
Postet 22-01-25 kl 11:24 av star star er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg måtte flere turer på butikken i går for å sikre meg solboller, de to første leveransene hadde blitt revet bort på kort tid. Og i dag har jeg sett sola i Tromsø. Så da skal vi spise solboller i heimen i dag også, for å feire.
Postet 22-01-25 kl 12:54 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Vi har også sett sol i dag! Den skinte nesten rett på meg her jeg satt og jobbet. Det er morsomt å virkelig merke hvor mye raskere dagene blir lengre her enn de gjør i Oslo (i Oslo økte dagen i forrige uke med ca. 3 minutter per dag, her er det mer et kvarter).
Postet 22-01-25 kl 13:04 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Og akkurat nå er det litt sol i Oslo sentrum også, den reflekteres fra en lys vegg inn på kontoret mitt
Postet 22-01-25 kl 13:31 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Gratulerer med sola Heilo, det var mye Tromsø og solboller i feeden min i går, så da tenkte jeg litt ekstra på deg.

Jeg har startet dagen med møte på en annen avdeling, det er litt tungrodd - men når vi tar oss tid til å prate sammen så har jeg tro på at resultatet skal bli godt.

Så nå sitter jeg litt overveldet tilbake på egen kontorpult og prøver å fordøye at det er endringer på gang. Jeg henger med, og synes det er gøy, men det må være lov å synes det er litt slitsomt og overveldende også.
Postet 22-01-25 kl 13:45 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
millact sin avatar
Fri i dag, intervju i nabobyen om noen timer.
Postet 23-01-25 kl 07:41 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Lykke til på intervju, millact!

Jeg har ingen møter i dag, og det er veldig underlig. Jeg er jo vant med å ha møter i uendelige rekker, og min "produksjon" har i veldig stor grad vært i disse møtene. Nå er rollen min litt annerledes, så i dag skal jeg trolig skrive en god del. Jeg håper at hodet er samarbeidsvillig.
Postet 23-01-25 kl 07:51 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Lykke til på intervju, milliact!

Litt rolig dag på jobb i dag håper jeg. Jeg har ihvertfall satt av litt tid til å få ferdig en presentasjon til i morgen, og så håper jeg at jeg rekker å svare ut en del småsaker.
Postet 23-01-25 kl 08:22 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Tunge dager med våking over mor på det siste og salg av bolig. Jeg vaker rundt som en zombie og trøster meg med at det må komme bedre tider.
Postet 23-01-25 kl 08:22 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Lykke til på intervju, millact
Postet 23-01-25 kl 08:26 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Lykke til, millact!

På jobb siden jeg har tlf bonanza i dag.
Postet 23-01-25 kl 09:24 av star star er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
til Blondie!

Jeg er på kontoret, og regner med å reise rett på møte etterpå. Spent på hvordan det blir å komme seg dit, og hjem i kveld, det er varslet en god del snø i løpet av dagen.
Postet 23-01-25 kl 09:27 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Lykke til Millact!
Og pjusk på Blondie.

Her er det vinterfint og klart. Jeg angrer på at jeg bare tenkte på å pakke klar treningsbagen i går kveld, og ikke gjorde det. Men jeg rekker forhåpentligvis akkurat innom for å snu i døra før kveldens forpliktelser.
Postet 23-01-25 kl 10:34 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Blondie
Postet 23-01-25 kl 10:47 av star star er ikke aktiv
Gammel
millact sin avatar
Blondie

På plass i nabobyen, mer snø her, så greit å være tidlig ute.
Postet 23-01-25 kl 11:25 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Åh. Blondie.

Eg har vore i byen på behandling i dag, Ålesund var (er) bada i sol og det er altså berre så vakkert når bygningane speglar seg i blikkstille vatn i Brosundet.
Postet 23-01-25 kl 12:11 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Ligger flatt i sofaen. Hjemme en time senere enn vanlig.
Postet 23-01-25 kl 18:08 av star star er ikke aktiv
Gammel
millact sin avatar
Følte intervjuet gikk greit, fornøyd. Hyggelige folk. Hører nok noe neste uke.
Postet 23-01-25 kl 19:04 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen!

Krysser fingrene for at jobben blir din millact.

Jeg er på hjemmekontor i dag. Er påmeldt Nyttårsfest med jobben i dag, men er usikker på om jeg skal gå. Hadde tenkt å ha rom på hotellet der festen skal være, men der er det visst fullt dessverre. Det er visst også meldt et voldsomt uvær her i dag, så akkurat nå frister taco, The Voice og Mesterens mester mer. Vi får se litt utover dagen.
Postet 24-01-25 kl 07:17 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen og endelig fredag. Starter hjemmefra, fordi jeg har et henteærend på vei til jobb og må vente til butikken åpner. Her er det ingen fest og ingen taco, men inspirasjonskveld med innbakt trening som venter. Litt kav å gjøre sånt på en fredagskveld, men jeg krysser fingrene for at det blir inspirerende.

Tvitvit for jobben millact!
Postet 24-01-25 kl 07:54 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen

Kom litt snø i går, mer er ventet i kveld. Slikt som hører vinteren til, men jeg må innrømme at denne vinden som også har begynt å melde seg nede i dalen på innerste innland, er litt uvant. 20 i kastene liksom. Det hører kysten til.

Fotballturnering denne helgen. Så da går vel mye av tiden til kjøring og heiing.
Postet 24-01-25 kl 08:55 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Krysser fingrene, millact!

Fint vær foreløpig. På vei til ortoped for sjekk og jeg benytter selvsagt sjansen til å være passasjer.
Postet 24-01-25 kl 09:41 av star star er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Hurra for fredag!

Der er meldt røft vær i helgen, men vi tøffer oss og reiser på fjellet. Mannen står på ski uansett vær og føre, men for meg blir det sikkert innehelg med bok og strikketøy.
Postet 24-01-25 kl 10:07 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
En bombesyklon stopper ikke en vestlending, nei.
Planlegger også en rolig innehelg med strikking og sløving og kanskje en tur innom treningssenteret.
Postet 24-01-25 kl 10:19 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
God morgen! Praktfullt vær i Tromsø, nesten vanskelig å konsentrere seg om å jobbe når man har en sånn himmel som lyser hver gang man løfter blikket. Jeg skal på universitetet i dag og ha noen møter, det blir sikkert hyggelig.
Postet 24-01-25 kl 10:40 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Snart på veg til fjellet i bombesyklon. Det var jo "bare" gult farevarsel.
Postet 24-01-25 kl 14:30 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Blondie.

Jeg har også kommet meg på vestlandsfjellet. Jeg har fyrt i ovnen og laget i stand middager og venter på venninner. Jeg ser at det har begynt å blåse opp, men vi satser på at det går bra.
Postet 24-01-25 kl 14:57 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
millact sin avatar
Takk. Håper på et tilbud til uken.

Har vært innom polet etter jobb; rolig helg uten planer. Vaske og rydde litt og kanskje bake noe?
Postet 24-01-25 kl 16:32 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Doffen har daua. Jobbreise denne uken og masse møter i dag har tatt knekken på meg. Her blir det ikke gjort en dritt resten av denne dagen.
Postet 24-01-25 kl 17:57 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
millact sin avatar
Findethei: Fornuftig! Jeg har vasket et halv bad, tent stearinlys og drikker et glass rødvin. Roen har senket seg.
Postet 24-01-25 kl 20:29 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
God lørdag.
Det blåser fremdeles godt her i fjellheimen, selv om det verste fra pumpesyklonen har trukket lenger nordover. Ingen skivær, men en liten gåtur må det bli. Ellers blir det strikking, lesing, surfing og pizza til middag i kveld.
Postet 25-01-25 kl 10:46 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
3 pluss ute så da smelter det sikkert litt for så å bli skøytebane. Jaja. Ingen planer i dag.
Postet 25-01-25 kl 12:14 av star star er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Vært ute på ukas første luftetur siden mandag. Grei temperatur og sol.
Nå sofa/s4ng hvilende resten av dagen.
Postet 25-01-25 kl 14:45 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Mornings! Vinden har roet seg, men det er fortsatt meldt ruskevær i dag. Lurer på om jeg klarer å motivere meg til en tur, likevel?
Andre planer for dagen finnes ikke.
Postet 26-01-25 kl 09:03 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Straks tur i stallen. Må være møkkevikar siden armen til datteren har blitt støl etter vaksine. Klokka mi sier at jeg skal jogge i dag så vi får se om jeg hører etter.
Postet 26-01-25 kl 10:30 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
millact sin avatar
Vi skal øvekjøre igjen, men foreløpig sover den kommende sjåføren. Jeg drikker kaffe, har musikk på øret og sitter og lurer på om jeg får noe jobbtilbud til uken.
Postet 26-01-25 kl 10:43 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Sløv søndag, men føler meg mer oppegående enn på lenge.
Postet 26-01-25 kl 13:35 av star star er ikke aktiv
Gammel
millact sin avatar
45 km i dag på sønnen. Nå har han satt en bolledeig, jeg fikk støvsuget og vasket gulv.
Postet 26-01-25 kl 14:55 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg har løftet vekter og løfter stadig tyngre. Det motiverer etter så der treningsuke. Hvem skulle trodd for et år siden at en uke med tre gode treningsøkter er en så der treningsuke?
Postet 26-01-25 kl 15:15 av Blånn Blånn er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:06.