Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 19-04-21 kl 06:33 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 29

Kommentarer

Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Er JEG først? Her skal TO sønner på skolen i dag!
Postet 19-04-21 kl 08:22 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har bare ett barn som skal på skolen i dag, men det skal bli litt av en kamp. Eller han gleder seg veldig, men etter å ha snudd døgnet fullstendig denne helgen, så blir det fryktelig tungt å komme seg opp.

Det er han jeg deler kontorpult med som skal på skolen, så arbeidsforholdene på hjemmekontoret blir betydelig forbedret.
Postet 19-04-21 kl 08:31 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Straks på vei ut døra.
Postet 19-04-21 kl 08:32 av star star er aktiv nå
Gammel
Input sin avatar
Jeg har også en unge som skal på skolen i dag!
Postet 19-04-21 kl 08:32 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Strålende sol. Sofakontor og ganske godt humør.
Postet 19-04-21 kl 08:37 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen. I dag er det varslet utrolig fint vær her, kanskje det er årets sommerdag som kommer. Så her blir det kun MÅ oppgaver i dag også før flexitidkontoen skal få brukt seg litt.
Postet 19-04-21 kl 08:45 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen. En sjelden hjemmekontordag, for vi er visst i ventekarantene. Eldste er i smittekarantene, og vi håper på raskest mulig test. Litt vanskelig å være høyeffektiv på hjemmekontor i en produksjonsbedrift med gigahøy ordrereserve ...
Postet 19-04-21 kl 08:48 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Eia: Skulle tro vi hadde samme jobb!

Her skal da ingen av mine på skolen, begge sover enda, siden en er i karantene og vi andre i ventekarantene. Skal bort på skolen etter frokost og hente pc og senere skal han testes. Innimellom der skal jeg forsøke å jobbe litt.
Postet 19-04-21 kl 08:59 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
BEGGE mine unger skal på skolen i dag (bare halv dag på den ene, riktignok).
Postet 19-04-21 kl 09:00 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Bare halve dager her også. Men lell. Ut! Luft! Møte mennesker! Det er helt sjukt.
Postet 19-04-21 kl 09:00 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi er heldige her ute i provinsen og tar det litt for gitt at ungen drar på skolen. Godt med påminnelse! Jeg er på jobb, her er russedressene på og stemningen er på et nivå jeg ikke klarer å fremkalle en mandag morgen.
Postet 19-04-21 kl 09:15 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
To av tre barn på skolen! Sistemann skal ta koronatest. Han har nok bare arva storebrors forkjølelse, hans test var negativ. Jeg går likevel for munnbind på jobb. Sjøl skal jeg sy sammen noen periodeplaner for siste del av året, før det braker løs med undervisning. Hepp!

Russedresser nå, ja. Våre russ har visst planlagt å starte opp på 17. mai i år. Spørs om det blir noe mer stas enn det var i fjor, likevel.
Postet 19-04-21 kl 09:24 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Jeg startet dagen med gynekologtime kl. 7.50 (!), men nå er jeg på plass på hjemmekontoret for å fylle litt av de 23 % jeg jobber. Det vil si et faglagsmøte med andre tysklærere om en times tid, og deretter litt elevoppfølging.
Postet 19-04-21 kl 09:34 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Jeg skal ha første dag på ny jobb i dag. Er spent. Siste pr på gammel jobb har vært så utrolig tungt, så ny jobb føles som en ny æra. Ganske spent, for jeg er ansatt fordi jeg liksom er på et visst nivå faglig sett. Jeg er vel det, men har liksom glemt det litt siste år.

I gammel jobb gar jeg pleide å stå opp 8.30. Nå må jeg vel begynne å stå opp kl 07, ihvertfall når det ikke er hjemmekontor. Sukk.
Postet 19-04-21 kl 09:36 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar


Snakk om komatøs sønn som allikevel var skikkelig oppspilt over å få gå på skolen igjen.

Men han kom seg avgårde til rett tid. Og rakk å smøre matboksen sin. Det kjennes som skikkelig luksus å sitte ved spisebordet helt alene. Vi får ta de gleder vi kan få.
Postet 19-04-21 kl 09:45 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Lykke til i ny jobb, Pelle!

Jeg sendte deg en tanke i dag da jeg fyllte ut langt spørreskjema som erstatning for fysisk vernerunde. Masse spørsmål om hvordan vi har det, hvordan arbeidsgiver kan bistå for å gjøre det bedre for oss, påminnelser om at vi kan bruke arbeidstid på å være fysisk aktive, tilbud om kurs osv. Jeg vet at du ikke har sett noe særlig til noe av dette.
Postet 19-04-21 kl 09:47 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Lykke til Pelle!
Postet 19-04-21 kl 09:58 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Lykke til Pelle! Spennende med ny jobb.
Postet 19-04-21 kl 09:59 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Å så nydelig for dei som får gå på skulen etter lang tid heime! Det er SÅ vel unt! Eg har digital undervisning i dag, og det er greit, men dessverre falt dei andre norsktimene i min eigen klasse også på rød dag, så eg får ikkje møtt dei før heldagsen neste mandag. Det er litt kjipt.
Ellers skin sola, så no er det kaffi ute før timane.
Postet 19-04-21 kl 10:06 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Bare ene ungen skal på skole i dag, halv dag. Den andre har hjemmeskole.
Postet 19-04-21 kl 10:09 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Lykke til Pelle; håper du får en skikkelig fin første dag.
Postet 19-04-21 kl 10:11 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Lykke til med ny jobb, Pelle!

Jeg er på plass på hjemmekontoret, en unge på skolen, og en på hjemmeskole. Det er såpass fint vær at jeg er litt usikker på hvor lenge jeg gidder.
Postet 19-04-21 kl 10:16 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Minerva sin avatar
God morgen. Jeg har en 10.klassing som går på u.skole i Oslo, som får være på skolen (eller lånte hotell-lokaler) fra 09.30-14 i dag. Og oppmøte hver dag resten av uka! Kan ikke huske sist han var fysisk på skolen. Han har klart seg greit, men det begynte å røyne på nå, godt å komme ut i verden igjen nå.
Og 7.klassingen har halv skoledag. Sola skinner. Nå er det like før jeg slenger på en regnbue her!
Postet 19-04-21 kl 10:17 av Minerva Minerva er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Blå, blå mandag i dag, til tross for helt utrolig fint vær ute. Eller kanskje litt medvirkende? Fin helg, terrassemøblene er pakket ut og gikk lang tur i marka i går. Alt er bra, men likevel tung start på uken, vet ikke helt hvorfor egentlig.
Postet 19-04-21 kl 10:17 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Lykke til, Pelle!
Postet 19-04-21 kl 10:55 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Blytung start på mandagen her også, Addison, selv om sola stråler og jeg er frisk og opplagt etter en nydelig helg.

Men nå fikk jeg avklart et par problemer jeg har grudd meg for å ta tak i på jobb, så nå ser ting litt lysere ut.
Postet 19-04-21 kl 11:00 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Ingen møter i dag. Det er tungt på hjemmekontor uten noen møter i løpet av dagen. Det røyner jammen på nå, altså.
Men jeg blir veldig glad på vegne av ungdommer på Østlandet, som endelig får kommet seg fysisk på skolen. Det unner jeg de virkelig!
Postet 19-04-21 kl 11:38 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Vi er fire stykker på hjemmekontor/hjemmeskole i dag, og, vi.

For min del er det foreløpig nå snart 14 måneder på hjemmekontor, jeg startet 24 februar i fjor. Riktignok hadde jeg en 4-5 dager der hhv i juni og september, så 100% riktig er det jo ikke.
Postet 19-04-21 kl 14:20 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
I dag har jeg vurdert å si opp jobben min fire ganger.
Postet 19-04-21 kl 14:43 av Blondie Blondie er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no