Hver morgen fra og med 1. til og med 24. desember blogges en luke i kalenderen, og her kan man finne noe hyggelig eller morsomt eller nyttig eller fint eller gøy; bilder, vers, aktiviteter, oppskrifter, sjokolade ... Det er bare lukeutøvernes fantasi som setter grensene.
We want you, too!
Oppdatert 14-11-12 kl 12:29 av Kalenderpiken (oppdatert loddtakerliste)
Vil du ikke ta et lodd,
bare lese? O my gådd!
Nei, jeg tuller, det er bra -
for lesere, det må vi ha.
Men hvis du har lyst: lag desember lys og grei,
meld deg her til dyst, spre litt glede på din vei,
ta lodd, ta lodd, ta lodd! Lodd!
Hvis du vinner som du vil, får du lov å hjelpe til
med kalenderbloggen vår så det blir adventskos i år.
I dare you, Toffskij. Melodisett denne! 
(Detaljer om kalenderbloggen er å finne i dette tidligere innlegget.)
---
Disse har tatt lodd så langt:
Tåtti, Teofelia, Toffskij, torsk, Divine, Skilpadda (13. eller senere), pøbelsara, Che, Flubby, Tallulah, Palmen, 007, Ru (etter 5.), Fersken, Røverdatter, Acsa, Kirsebær, Heiko, Kanina, Mex, Fibi, LilleLeo (etter 5.), Nenne, Taien, Lorien, Pelle, Koma, Alexa, Matilda, noen, Maverick, Harriet Vane, Cuyahoga, Malama
Kommentarer
|
|
Håhå, hva jeg har gått glipp av i dag, da. Heldigvis varte spenningen lenge, ettersom jeg skrollet nedover og oppover for å synge på ulike melodier. Jeg håpet lenge at Whisky in the jar - the metallica version, eller Blinded by the light skulle være mulig å synge på, fordi det rett og slett hadde vært veldig kult, men det funket ikke. Gamle, gode Colargol, ja. Jeg tror jeg gikk på iungdomsskolen da han var på barne-TV.
Forøvrig synes jeg det er skikkelig døvt at Helene Harefrøken har gått av moten. ![]() |
Postet 02-11-12 kl 19:25 av Pøblis
|
|
|
galne galne mennesker! (Eller fallne tamiler som nettbrettet mener det heter. ) |
Postet 03-11-12 kl 20:47 av Taien
|
|
|
Jeg skulle tatt lodd, bare for å utnytte ungene til å fotoillustrere Juleevangeliet, men jeg har for få unger. Hvem skal være hummeren, liksom?
|
Postet 03-11-12 kl 21:03 av kokosbolle
|
|
|
Jeg har lyst.... tørr jeg? Tryggest å bare lese... men nei, jeg tar sjangsen, jeg gjør det jeg... tar et lodd....
|
Postet 04-11-12 kl 19:49 av Malama
|
|
|
Jeg vil ikke ta lodd. Men jeg har et stort ønske om en puslespillluke.
Mener det var noen som hadde det ett år. Det var så fint og koselig og kjempeirriterende når jeg brukte enormt mange timer på å ikke klare det. ![]() |
Postet 11-11-12 kl 15:19 av Morella
|
- Før julen ringes inn - 24 (24-12-25)
- Før julen ringes inn - 23 (23-12-25)
- Før julen ringes inn - 22 (22-12-25)
- Før julen ringes inn - 21 (21-12-25)
- Før julen ringes inn - 20 (20-12-25)

galne galne mennesker! (Eller fallne tamiler som nettbrettet mener det heter.
)
Mener det var noen som hadde det ett år. Det var så fint og koselig og kjempeirriterende når jeg brukte enormt mange timer på å ikke klare det.