Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Coras lille hjørne

Jeg vil jo trene, men......

Rangér dette innlegget

Jeg vil jo trene, men......

Postet 03-03-10 kl 21:20 av cora

Denne uka ser sånn ut:

Mandag: svømming med de to yngste, mannen på møte. Ikke trening.
Tirsdag: korps og svømming for eldste, fotball for mellomste. Foreldremøte. Ikke trening.
Onsdag: Jobbet overtid, kjapp treningstur, rakk å si hei til mannen før han skulle dra av gårde på tenniskamp.
Torsdag: mannen på tennistrening, eldste på klarinett . Ikke trening.

Kanskje fredag? Keep on dreaming.........

Kommentarer totalt 13

Kommentarer

Gammel
Guava sin avatar
Ingen muligheter for å trene mens ungene er på aktiviteter?
Postet 03-03-10 kl 21:31 av Guava Guava er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Hva slags trening kan du gjøre, da? Hjemmetrening, joggetur etter legging om mann er hjemme, om morgenen før jobb?
Postet 03-03-10 kl 21:37 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har blitt nødt til å trene sent på kvelden. Jeg liker der ikke, men det er sånn det må bli. Det skjer jo noe absolutt hele tiden.
Postet 03-03-10 kl 21:53 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Det finnes noen fine hjemmetreningsprogram på IForm, blant annet et som jeg liker godt som trener løpemuskulaturen og man blir ganske anpusten og svett av det. Programmet er bare drøyt 30 minutter langt også, så kanskje det hadde vært mulig å skvise inn på morgenen eller kvelden? Hvor tidlig må dere av gårde om morgenen? Er det mulig å la mannen ta mårrastellet og løpe deg en tur før jobb?
Postet 03-03-10 kl 22:00 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Bille sin avatar
Samme som Tjorven her. Hva slags trening ønsker du gjøre?
Postet 03-03-10 kl 22:01 av Bille Bille er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Stå på. Det er ikke alltid jeg får det til så ofte som jeg vil, men sånn er det med andre ting også.

Kanskje du kan kjøre en styrkeøkt hjemme på kvelden? Det har reddet min treningsuke flere ganger.
Postet 03-03-10 kl 22:07 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
cora sin avatar
I teorien kan jeg nok få til å trene før jobb, men kroppen min fungerer ikke da.
Løsningen må bli hjemmetreningsopplegg når det går mange dager uten trening. Det skjer noe hele tiden, synes jeg. Når jeg tenker meg om, har jeg matte, pilatesball og noen vekter bortgjemt i en krok, så jeg har vel egentlig ikke noe å klage over.
Postet 03-03-10 kl 22:17 av cora cora er ikke aktiv
Gammel
Guava sin avatar
Her hos oss skjer det også noe absolutt hele tiden. De gangene jeg kjører eldstemann til svømming, korps eller kulturskole uten at jeg behøver å ha med meg de minste ungene stikker jeg og trener mens han er på øvelse. Det blir gjerne bare en halvtime på tredemølle, men det blir noe i alle fall.
Er det oppholdsvær løper jeg en liten tur i nærområdet til svømmehallen/øvingslokalet.
Postet 03-03-10 kl 22:21 av Guava Guava er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Du kan ikke bruke veien til/fra jobb til trening, da - løpe til jobben, f.eks.?
Postet 03-03-10 kl 22:23 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Mine smutthull:

- Morgentrening. Jeg fungerer heller ikke helt da, men må man så må man. Det er litt en treningssak også
- Kort løpetur under barne-tv
- løpetur mens vesla er på ballett
- Løpe til jobb eller fra jobb (krever planlegging og logistikk men er jo nesten gratis tid)
Postet 03-03-10 kl 22:31 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
cora sin avatar
Jeg bor bare ti min gange fra skolen, så det blir ikke den helt store treningseffekten. Dessverre fungerer ikke kroppen min før utpå formiddagen. I fjor sommer jogget jeg annenhver morgen mellom 7 og 8 da vi var i Frankrike, og det var blytungt.

Det er alltid noen som skal et eller annet, og alltid noen som blir hjemme. De er ikke store nok til å være alene hjemme ennå, bortsett fra eldste og mannen kommer hjem sent fra jobb, mellom halv seks og seks. Det høres ut som unnskyldninger alt sammen, men jeg er kanskje ikke spesielt løsningsorientert.
Postet 03-03-10 kl 22:38 av cora cora er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Det som hjalp meg over bøygen, og gjorde det lettere å finne og bruke de mulighetene som er, var at jeg og mannen ble enige om at vi begge skulle legge oss i selen for å tilrette for den andres trening.
Postet 03-03-10 kl 22:46 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Det Polyanna sier er viktig. Vi opplever begge to at partneren blir i så mye bedre humør av å få trene regelmessig at vi har gjort den andres trening til et mål i seg selv, noe vi begge to prøver å finne muligheter for.
Postet 03-03-10 kl 23:25 av Heilo Heilo er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av cora

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no