Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Coras lille hjørne

Status

Rangér dette innlegget

Status

Postet 28-02-10 kl 13:28 av cora

Legebesøk viste fortsatt for lave jernverdier, så jeg må fortsatt ta jerntabletter. I november var jernlageret på 5 og hb på 10 og jeg har knasket jerntabletter jevnt og trutt. Men det har ikke hjulpet noe særlig. Moren min anbefalte blodpudding.

Det er tungt å trene, men noen skiturer har det blitt. Skal prøve meg på en joggetur i kveld, en rolig sådan.

Ble tante til tvillinger på torsdag, gleder meg sånn til å hilse på dem!

I morgen er det slutt på vinterferien og to bunker med retting venter på meg. Men først skal jeg på visning for min bror som bor i USA! Han og kona skal kjøpe seg en liten leilighet i nærheten av oss hvor de skal tilbringe noen uker hver sommer, og foreldrene mine skal bruke den når de kommer på besøk til oss. Håper virkelig det går i boks!

Postet under Diverse
Kommentarer 6 E-post blogginnlegg
Kommentarer totalt 6

Kommentarer

Gammel
Heilo sin avatar
Så synd at du ikke har fått opp jernverdiene. Pass på at du ikke trener for hardt da, før du har fått det på plass. Husk å ikke drikke te/kaffe eller melk samtidig som du tar jern, og drikk gjerne et stort glass appelsinjuice sammen med jerntablettene for å lette opptaket. Leverpostei med rødbeter er også en finfin kombinasjon.
Postet 28-02-10 kl 14:22 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Guava sin avatar
Hva slags jerntabletter tar du?

Jeg sliter også med å få opp jernlager, men tåler jerntabletter så dårlig og har lurt på å spørre legen om jernsprøyte. Har det vært nevnt som en mulighet for deg?
Postet 28-02-10 kl 20:22 av Guava Guava er ikke aktiv
Gammel
Guava sin avatar
Og gratulerer så mye som tvillingtante! Det må være stas.
Postet 28-02-10 kl 20:22 av Guava Guava er ikke aktiv
Gammel
cora sin avatar
Jeg tar Ferromax, tre tabletter om dagen. I begynnelsen fikk jeg hard mage av jerntilskuddet, men det gikk litt over etter hvert. Jernsprøyte har ikke vært nevnt. Legen spurte bare om jeg blødde rikelig under menstruasjonen, noe jeg kunne svare benektende på. Hun trodde forresten at jernverdiene mine skulle være helt fine etter tre mnd med jerntilskudd og mente det måtte være noe jeg innbillte meg at jeg fortsatt følte meg trøtt og energiløs.
Postet 28-02-10 kl 22:26 av cora cora er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Du der! 6 km på 36 minutter på snø er ikke en rolig joggetur, assa! Spreka!
Postet 28-02-10 kl 22:38 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
pulverheksa sin avatar
Joggetur med fem i ferretin? Jeg bøyer meg i støvet. Når jeg kommer så lavt ligger jeg på sofaen og sover hele dagen.
Postet 28-02-10 kl 23:04 av pulverheksa pulverheksa er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av cora

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no