Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Synes dere at det er greit at ungene går på slang?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-10, 14:31   #1
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Synes dere at det er greit at ungene går på slang?

Saken om jentene som ble "håndtert" av en bonde har fått ny vending. Nå har visstnok fedrene til jentene "håndtert" bonden også.
Dette fikk meg til å tenke litt; (ja jeg vet det er tabloid og ingen vet nøyaktig hva som skjedde) gitt at deres barn går på slang. Er det helt ok det? Jeg hadde ikke syntes det. Jeg er sikkert preget av at jeg ble tatt på plommeslang da jeg var liten (12 år kanskje?). Mamma gikk tur forbi og mannen sa "jeg trodde ikke at jenter fra xxx gjorde sånt". Jeg ble kjørt på butikken, kjøpte en stor pose med plommer og måtte ringe på og gi de. Oh, the shame.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:37   #2
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?

Jeg syns ikke det er OK å gå på slang, men jeg syns det er verre at en voksen mann river 13-åringer i håret og tvinger dem inn i bilen sin. Også syns jeg det er hårreisende hvis det er sant at jentenes fedre så og si har banket opp bonden. For en gjeng!

Epleslang er ganske uskyldig i forhold til mye annet, men helt klart ikke greit.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:38   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?

Slang er vel bare et pent ord for stjeling. Det er ikke greit. Men det høres ut til å være et ... livlig sted de kommer fra.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:41   #4
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?

Han har holdt på sånn i 20 år, det var på tide at det ble slått opp sak på det. Husker kompiser ble tatt på slang der på 80 -tallet og det var mye baluba.
Kjenner jeg blir litt oppgitt av hele saken nå, det er jo håpløst både av bonden og fedrene dette her.
Guttungene mine kjenner bonden godt og vet heldigvis bedre enn å rappe noe der.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:42   #5
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?

Hvis folk har stjålet hos ham siden åttitallet, så kan jeg vel på en måte forstå at han begynner å få nok.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:43   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?

Nå kaster jeg stein i glasshus, oppvokst på bondelandet som jeg er, og hvor det å gå på slang var en del av moroa på landet. Så lenge det handler om å knabbe noen epler/pærer/plommer fra en diger hage, ser jeg ikke det store problemet i det - selvsagt så framt det ikke følger hærverk ala ødeleggelse av trærne med på kjøpet. (Jeg snakker her om å ta litt til å spise der og da, ikke fylle hele bæreposer, som jeg også har vært med på i min ville ungdom. )

Å gå fysisk løs på barna som er på slang - samt å gå til angrep på bonden - er hårreisende, uansett.

Jeg likte filosofien til en av storbøndene rett ved der jeg vokste opp. Det var fritt fram for oss ungene å forsyne oss av frukten hans - få framt vi plukket fra bakken og ikke fra trærne. Vi var hauger av unger hos ham hver høst, og det var aldri noe tull, for vi fikk jo lov å spise så mye vi ville.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:44   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.486
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?

Jeg syns ikke så veldig synd på disse jentene kjenner jeg. De ble sikkert kjemperedde, og bonden burde kanskje ha tatt litt mindre hardt i, men han har da vitterlig ikke skadet dem på noe som helst vis.

Så vidt jeg har skjønt er dette en gård som lever av epletrærne sine, og disse jentene er vel knapt de eneste som er innom og stjeler epler. Skal man gå på slang, må man ta med i beregningen at noen blir pissed.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:46   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?

Og så er det mye mer moro å stjele fra en som blir forbannet... for da er det mer spennende å forsøke å unngå å bli tatt... har jeg hørt noen rykter om fra da jeg var lita og vill.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:48   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Og så er det mye mer moro å stjele fra en som blir forbannet... for da er det mer spennende å forsøke å unngå å bli tatt... har jeg hørt noen rykter om fra da jeg var lita og vill.

For all del. Men da er vel litt av gamet å ikke løpe gråtende til avisa om du blir tatt, da.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:48   #10
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.942
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?

Stjeling er stjeling. Jeg kan ikke forstå holdningen om at det "bare" er slang. Jeg forsvarer ikke det bonden gjorde, men heller ikke holdningen om at det nærmest skal være lov å stjele frukt. Hvis de er så sikre på at de som har trærene ikke savner frukten, så kan de ringe på døren og spørre om å få plukke litt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:49   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

For all del. Men da er vel litt av gamet å ikke løpe gråtende til avisa om du blir tatt, da.

Nei, blir man tatt, blir man tatt - og da får man skylde på seg sjøl - og man har faktisk gjort noe ulovlig, sånn er det jo med den saken.

Men som sagt - å gå fysisk til verks er ikke akseptabelt, hverken fra den ene eller andre parten. En solid bøtte kjeft, ja - og så måtte et par kompiser av meg ta oppvaska hos en bonde en kveld.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:52   #12
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?

Nei, det syns jeg ikke. Og spesielt ikke i dette tilfellet hvor det faktisk er snakk om et sted hvor det dyrkes på en helt annen måte enn et epletre i en privat hage.

Jeg gikk aldri på slang som unge, men det hendte vi ringte på og spurte om å få lov til å ta et eple hver.

Hva som har skjedd i saken det linkes til gidder jeg ikke spekulere i, det blir påstand mot påstand. Men det er uansett ikke greit å reagere ved å legge hånd på verken barn, ungdom eller voskne.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:53   #13
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?

Vi gikk på slang i 5.-6.klasse. Det var snakk om å ta kanskje 10 plommer (vi var 4 stk) og jeg likte ikke plommer en gang, men spenningen, åååh spenningen Jeg synes slang i liten skala fra nabolagets trær er helt uskyldig, men ville så klart kjeftet om jeg fersket jentene, det er jo ikke lov og om man blir tatt så må man får man svi

Det er noe annet hvis det er profesjonell dyrking av epler, ikke bare et gjenglemt epletre på grandtante Olgas tomt, så klart.

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:55   #14
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Nei, det syns jeg ikke. Og spesielt ikke i dette tilfellet hvor det faktisk er snakk om et sted hvor det dyrkes på en helt annen måte enn et epletre i en privat hage.

Jepp, og da er det jo på linje med at noen stjeler i en butikk egentlig. Hvis det stemmer at politiet ikke gir noen bistand, kan man jo bli ganske så fortvilet, uten at det rettferdiggjør å legge hånd på noen.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:58   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?

Jeg synes ikke det er greit å stjele, heller ikke om man bruker et annet ord for det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:58   #16
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?

Greit og greit.. Det er ikke noe jeg gidder å hisse meg så veldig opp over. Tror ikke mine har vært på slang enda, men de har tillatelse til å spise så mye de vil fra to av naboene. Syns det blir litt annerledes dersom det er fruktbønder, men de er det ingen av her.

Hvis bonden virkelig gjorde det som sto i artikkelen så syns jeg det er helt på jordet, og jeg kan love at jeg hadde blitt sinna hvis det var mine barn det gikk utover. Kjefting, ja, dra noen etter håret, nei.

Og ja, jeg husker jo at det var mye mer gøy å gå på slang (eller ringe på og stikke av) hos de som ble sure.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:59   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?

Jeg synes ikke noe av det andre som det ble referert til i artikkelen er greit heller, for den del.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 15:03   #18
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?

Nei, jeg synes ikke det. Jeg forsøker å lære ungene mine forskjell på mitt og ditt, og å gå inn i andres hage, og forsyne seg av andres epletrær er ikke akseptert.
Men reaksjonen til de det refereres til er jo ikke bra.

  Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 15:07   #19
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?

Uff, jeg har virkelig empati med den bonden. Jeg kan godt forstå at han blir fortvila over at folk tar seg til rette på den måten i år etter år. Kanskje reagerte han for kraftig mot de to tjuvene, men de hadde ikke noe der å gjøre i utgangspunktet. Og man kan ikke gå og banke opp folk for det.

Hadde vi sett anderledes på det om folk jevnlig gikk inn i den samme butikken og stjal klær, tråkka rundt og reiv ned ting fra stativene, og tømte søppel inni butikken?

Frukt som ligger og råtner i en privathage blir litt annerledes. Men som regel kommer man langt med å ringe på døra og be om å få lov til å plukke. Det fikk vi hos ene naboen vår, hele bæreposer med nedfallsfrukt.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 15:09   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.216
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?

Det er klart det ikke er "greit" at unger stjeler (selv om joda, det er gradsforskjeller mellom et eple i forbifarten og store mengder frukt, kombinert med hærverk). Det er enda mer soleklart at det ikke er "greit" med selvtekt. Hvor hardt bonden faktisk har tatt i de to jentene er vanskelig å si, men jeg synes vel en akseptabel reaksjon, på såpass store jenter, ville være å holde tak i dem og gi dem grov kjeft, mens truing og bank ville være uakseptabelt. Det som fedrene har gjort, ifølge artikkelen, er helt klart det groveste i saken, slik den er fremstilt her. Hadde det vært mitt barn som klagde over røff behandling etter å ha blitt tatt på fersken i å stjele, kunne jeg kanskje vurdert å ta med ungen for å snakke med vedkommende, eller å snakke med politiet, dersom det hørtes ut til å være veldig grovt. Selvtekt og vold er uansett uakseptabelt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no