|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Come what may...
|
![]() Hvem skole (dialekt)Er det noe dialekt greier her på Nedre Romerike, eller er det "ny" trend?
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return. eden ahbez, "Nature Boy" (1948). Sist redigert av Azi : 17-08-10 kl 19:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem skoleTil Å med?
![]() |
#3 |
Come what may...
|
![]() Sv: Hvem skole
Hallo ikke mobb. Jeg er utlending, jeg har hvertfall god unnskyldning til å skrive eller snakke rart!
![]() |
#8 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem skole (dialekt)Hører det av noen her i området (Ringerike) og syns det høres latterlig ut.
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem skole (dialekt)De bruker hvem i stedet for hvilken her i Sandefjord og... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Come what may...
|
![]() Sv: Hvem skole (dialekt)Første gangen jeg hørte det skjønte jeg ikke hva hun mente engang. Hvem skole begynner hun på. Jeg svarte : vet ikke, kjenner ingen her.
![]() |
#12 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvem skole (dialekt)Det er visst ikke nytt i det hele tatt. Til og med mine gamle naboer på 65+ sier "hvem lege" og "hvem skole" osv.
![]() |
#13 |
Come what may...
|
![]() Sv: Hvem skole (dialekt)
Vi har kun bodd her i 4 år. Så for oss var det veldig nytt. Rar dialekt.
![]() |
#14 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hvem skole (dialekt)Mener jeg sier hvilken.... men hører at hvem ikke klinger helt gæli heller (utflytta Øvre Romeriker)
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
Nåhå - jeg har vokst opp på nedre Romerike. Og sagt hvem skole i hele mitt liv. Nesten. Denne tråden fikk meg til å innse at her har jeg jaggu tapt noe dialekt. Det var ikke bra. |
![]() |
![]() |
#17 |
intro
|
![]() |
![]() |
#18 |
Come what may...
|
![]() Sv: Hvem skole (dialekt)Det er her på Nedre Romerike jeg har hørt hvem skole og hvem osv.
![]() |
#19 |
~~~~~~~
|
Nåh.. *shit, nå tenkte jeg at jeg for en gang skyld kunne finne noe å sette fingeren på mht Øvre Romerike...* Uansett - i Skedsmo sier vi (redanm: les: jeg) ihvertfall hvilken skole osv.
![]() |
#20 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Hvem skole (dialekt)Jeg trodde ikke det egentlig var dialekt? Jeg synes jeg hører det stadig vekk, overalt. "Hvilken" er et utdøende ord later det til. Kanskje som "hvis", som i "hvis kjole er det?"? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|