|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Erfaren nok
|
![]() [Hjelp] gelé og godtier oppi/inniJeg tenkte lage ei stor skål med gelé til Hannah sin bursdag (barnebursdag).
![]() |
#2 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hjelp] gelé og godtier oppi/inniJeg tror ikke du trenger tenke på noe annet enn å lage det andre laget når det første er stivnet. Og så avkjøler du det andre en god stund før du heller de oppå. Godteri bare hives i vel?
![]() |
#3 |
tøff som havregrøt
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
![]() ![]() |
![]() Sv: [Hjelp] gelé og godtier oppi/inniHehe...lagde oransje og grønn gelen til en Halloween-bursdag for noen år siden, og hadde kjøpt sånne cola-gummimarker som jeg hadde oppi. Dagen etterpå var de cola-markene i nesten dobbel størrelse, og hadde ganske så blaut og guffen konsistens...
![]() |
#5 |
tøff som havregrøt
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
![]() ![]() |
![]() Sv: [Hjelp] gelé og godtier oppi/inni
Jeg hadde forresten snopet i da geleen var helt stivna. Måka bare stivna gelè oppi ei stor skål, sammen med gummimarkene for å få blanda fargene og markene mest mulig.
![]() |
#6 |
Borte
|
![]() Sv: [Hjelp] gelé og godtier oppi/inniJeg har laget gele med friske jordbær flere ganger i det siste og for at ikke jordbærene skal bli varme har jeg satt geleen i iskaldt vannbad rett etter oppvarming og hatt jordbærene i når den har blitt godt avkjølt. Det har ikke tatt lang tid.
![]() |
|
|