Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hemmeligheten bak eggerøre?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-07, 08:47   #1
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hemmeligheten bak eggerøre?

Hva er hemmeligheten bak skikkelig god, "kremete" eggerøre? Er det rett og slett å ikke steke den i hjel, eller er det andre triks?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 08:53   #2
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hemmeligheten bak eggerøre?

I følge min mor, er det å steke på så svak varme at du nesten kjeder deg ihjel underveis, også ta den ut av panna når du egentlig tror det er litt igjen til den er ferdig.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 08:56   #3
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns min eggerøre begynner å bli ganske god nå. Jeg har i litt melk og pisker den sammen med eggene, enten med gaffel hvis jeg er utålmodig eller med mix-master. Så smelter jeg smør i en kjele og steker eggeblandingen i smøret på svak varme. Krydrer med gressløk, maldonsalt og pepper. Ekstra godt om jeg myker litt hakket vårløk i smøret. :sulten:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 09:03   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egg er delikate skjøre skapninger som skal behandles deretter. Svak varme er et must. Jeg bruker matfløte og egg, som jeg visper godt sammen med salt, pepper og evt gressløk. Jeg har litt smør i pannen, og rører rundt over svak varme. Å bruke litt tid er essensielt hvis man ikke vil ha brunsvidd og hard eggerøre. (Ikke mye tid, det er snakk om et ekstra minutt eller to). Jeg lar den ikke bli helt tørr før jeg tar den over i en bolle eller på fat. Voila!

Jeg har forresten også fått veldig godt resultat av å bruke myk plastikkvisp i kjele. Da kom det liksom luft inn i eggerøren.

Gammel 07-02-07, 09:04   #5
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for svar! Da skal jeg steke på lav varme og prøve å være tålmodig. Og ha i en melkeskvett, salt, pepper og gressløk.

Gammel 07-02-07, 09:18   #6
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg er livredd (omtrent) for å få blaute partier inne i røra.
Derfor steker jeg den ofte for hardt (eller er det for lenge?).
Skal prøve meg på svaaak varme neste gang.

Gammel 07-02-07, 09:23   #7
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Da er eggerøren laget og den ble veldig god! Igjen, tusen takk!

Gammel 07-02-07, 09:39   #8
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gjør omtrent som Madam Mim. Jeg har også funnet ut at det går dårlig å lage eggerøre av mer enn 3 egg om gangen i en stor stekepanne. Skal jeg lage større porsjoner gjør jeg det i to omganger.

Lav varme og god tid er uansett stikkordene.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 09:44   #9
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Det er lett å ta for mye væske i, ta en ss for hvert egg. Fløte er aller best.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 09:47   #10
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker en skvett melk, salt, pepper og eventuelt litt gressløk. Litt smør i pannen, medium varme.Jeg tar av eggerøren når den ennå er litt ustekt. Den blir da perfekt etter litt hvile

Gammel 07-02-07, 10:00   #11
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

:noterer meg at egg er en skapning:

Gammel 07-02-07, 10:05   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker også svak varme, god tid og litt fløte. Fløten begynte jeg med etter å ha oppdaget at svigermor hadde det i eggerøren, og hennes er veldig god.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 10:49   #13
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

:noterer meg at egg er en skapning:

Jeg lager de på omtrent samme måte som Mim, bare at jeg bruker melk i stedet for fløte. Det blir også veldig godt om du kutter opp noen skinkebiter og har oppi.

Gammel 07-02-07, 10:51   #14
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

litt bakepulver i røren..

Gammel 07-02-07, 11:22   #15
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Egg er delikate skjøre skapninger som skal behandles deretter.

Storebror har skjønt at egg blir til små søte kyllinger og at det derfor er slemt av oss å spesiellt spise kylling!!!

Gammel 07-02-07, 12:36   #16
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker alltid like mange ss melk/fløte som egg. Visper det først sammen med litt salt og pepper, eventuelt gressløk i et glass e.l med en gaffel.
Bruker kjele, tresleiv (en slik som er flat slik at jeg får godt tak i bunnen), og rører og rører, og rører og rører og rører og rører, og rører....Hele tiden.

Til den er sånn at den ikke er HELT ferdig, den stivner LITT til etter at jeg har tatt den over i serveringsobjekt.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:25.