|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hemmeligheten bak eggerøre?I følge min mor, er det å steke på så svak varme at du nesten kjeder deg ihjel underveis, også ta den ut av panna når du egentlig tror det er litt igjen til den er ferdig.
![]() |
#3 |
Borte
|
![]() Sv: Hemmeligheten bak eggerøre?Jeg syns min eggerøre begynner å bli ganske god nå. Jeg har i litt melk og pisker den sammen med eggene, enten med gaffel hvis jeg er utålmodig eller med mix-master. Så smelter jeg smør i en kjele og steker eggeblandingen i smøret på svak varme. Krydrer med gressløk, maldonsalt og pepper. Ekstra godt om jeg myker litt hakket vårløk i smøret. :sulten:
![]() |
#4 |
Epikur
|
![]() Sv: Hemmeligheten bak eggerøre?Egg er delikate skjøre skapninger som skal behandles deretter. Svak varme er et must. Jeg bruker matfløte og egg, som jeg visper godt sammen med salt, pepper og evt gressløk. Jeg har litt smør i pannen, og rører rundt over svak varme. Å bruke litt tid er essensielt hvis man ikke vil ha brunsvidd og hard eggerøre. (Ikke mye tid, det er snakk om et ekstra minutt eller to). Jeg lar den ikke bli helt tørr før jeg tar den over i en bolle eller på fat. Voila!
![]() |
#6 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hemmeligheten bak eggerøre?Jeg er livredd (omtrent) for å få blaute partier inne i røra.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hemmeligheten bak eggerøre?Jeg gjør omtrent som Madam Mim. Jeg har også funnet ut at det går dårlig å lage eggerøre av mer enn 3 egg om gangen i en stor stekepanne. Skal jeg lage større porsjoner gjør jeg det i to omganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hemmeligheten bak eggerøre?Det er lett å ta for mye væske i, ta en ss for hvert egg. Fløte er aller best. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hemmeligheten bak eggerøre?Jeg bruker en skvett melk, salt, pepper og eventuelt litt gressløk. Litt smør i pannen, medium varme.Jeg tar av eggerøren når den ennå er litt ustekt. Den blir da perfekt etter litt hvile
![]() |
#13 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Hemmeligheten bak eggerøre?
![]() |
#14 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hemmeligheten bak eggerøre?litt bakepulver i røren..
![]() |
#15 |
Tja...
![]() Sv: Hemmeligheten bak eggerøre?
Storebror har skjønt at egg blir til små søte kyllinger og at det derfor er slemt av oss å spesiellt spise kylling!!!
![]() |
#16 |
Expired
![]() Sv: Hemmeligheten bak eggerøre?Jeg bruker alltid like mange ss melk/fløte som egg. Visper det først sammen med litt salt og pepper, eventuelt gressløk i et glass e.l med en gaffel. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|