Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Rørte jordbær uten sukker eller kunstig søtning

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-10, 14:06   #1
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Rørte jordbær uten sukker eller kunstig søtning

Jeg sitter og drømmer om å sylte og fryse litt - er i det huslige hjørnet om dagen. Er det noen som har prøvd å sylte uten sukker eller kunstig søtning, f.eks. med eplejuice eller noe sånt? Det finnes jo syltetøy som er søtet med eple. Evt med Sukrin? Jeg tåler ikke sukker eller kunstig søtning type Splenda, e.l. Noen tips?

ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 14:18   #2
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rørte jordbær uten sukker eller kunstig søtning

Jeg ville fryst hele bær og laget syltetøy når du trenger det. Rørte bær med sukrin funker bra.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 14:28   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi lager frysetøy av jordbær, med bare frysepulver.

Gammel 20-07-10, 14:39   #4
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Aha, det går an ja! Det trengs jo ikke søtning egentlig. Benzo sitt forslag er også bra, det er ofte det jeg gjør nå. Tenkte bare det var kjekt med litt ferdig syltetøy også. Her må jeg hjem og teste litt!

Gammel 20-07-10, 14:44   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi prøvde å fryse dem hele og røre dem når de var tint, men det ble litt for tyntflytende ti å fungere som pålegg (som var det poden ønsket seg). Vi hadde bærene i en bolle, tilsatte pulver, og kjørte noen runder med håndmikseren. Poden vet jo ikke at "oppskriften" sier sukker i tillegg, så han synes det smaker helt fint.

Gammel 20-07-10, 17:21   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sukrin/Sukrinmelis? Jeg har alltid bør i fryseren og bare tiner dem litt og rører dem med litt Sukrin når vi skal ha det.

Gammel 20-07-10, 17:48   #7
ingling

ingling sin avatar

Standard

Joda, Sukrin funker nok. Jeg har blitt litt lei smaken, men nå er det lenge siden jeg har brukt det, så nå skal jeg teste igjen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.