Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Koffert

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-10, 16:45   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Koffert

Nei, jeg tenker ikke "koffert" men: Hva er beste kofferten å pakke i, event til flyreise?
Rekner med at bagger og "myk-kofferter" utgår... Så hvilket merke velger man av dem harde koffertene? Trenger en som er ganske stor... Får alltid forliten plass.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 18:11   #2
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Koffert ...

Ingen?
Er det bare dyre Samsonite som holder god nok kvalitet?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 18:17   #3
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Koffert ...

Jeg har aldri hatt koffert med hardt 'skall' og har aldri opplevd problemer på flyreiser.
Det eneste jeg har forbannet meg på, er at jeg aldri mer skal ha koffert som vippes opp fra kortsiden. Men de lager vel ikke så mange slike lenger.
Jeg har jobbet på flyplass, og hadde bl.a. kontor med utsikt til utkjørselen fra bagasjeanlegget. Det hendte til stadighet at det lå kofferter i svingen, så det er klart at de kan få hard medfart. Men så lenge du er obs på dette og pakker eventuelle sensitive gjenstander i midten av kofferten, går det vanligvis helt greit med 'myk-koffert'.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 18:21   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koffert ...

Vi har ganske mange forskjellige kofferter og de beste er Samsonite med hjul på den brede siden. Samtidig så reiser vi til tider med myk og lett koffert som vi har kjøpt på salg på OBS og de er egentlig veldig greie for man trenger aldri å tenke på vektgrenser og man får i mye i dem. Vi legger dog det ømfintlige i hardkoffertene. Vi kjøpte dem når vi flyttet utenlands og trengte å ha med oss mye bagasje i to omganger.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 18:30   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koffert ...

Vi har en Samsonite trillekoffert som er suveren. Vi skal ha en til i år, for det øker på med bagasje, gitt!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 18:55   #6
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Koffert ...

Jeg er superformøyd med min harde samsonite koffert som jeg fikk i 1993, til tross for mye bruk, og mange flyturer er den like god (om en ser bort fra skrapene).
Jeg har og en myk trillekoffert fra Samsonite, men den har jeg bare hatt i 2-3 år, så den vet jeg ikke kvliteten på ennå, men den er fin, sort og kan utvides i lokket.

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 19:01   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koffert ...

Vår Samsonite er forresten hard, men er myk i lokket.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 20:18   #8
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.939
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koffert ...

Samsonite hard koffert med 4 hjul er min favoritt Fantastisk god å trille. Nå er mine noen år gamle, så det er sikkert kommet nye og lettere modeller, men 4 hjul anbefales!!

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 21:24   #9
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Koffert ...

Hvor mange liter bør kofferten ta? (jepp skal handle masse på tur ) Ser samsonite har noen på feks ca 85, 107, 118 liter... Tror foresten 85 liter er forlite, så det må bli en av dem andre store.
Dem har jo 10 års garanti, så tror kanskje vi invisterer i en slik....

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 21:27   #10
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koffert ...

Jeg har begge deler. Jeg syntes faktisk jeg får mer plass i en romslig bag - ihvertfall når jeg hardruller klærne og virkelig "pakker" de. *viktig når jeg skal hjem ihvertfall*

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 11:40   #11
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Koffert ...

Takker for svar. Jeg får stikke nedom senteret å se litt

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 11:49   #12
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Koffert ...

Jeg synes i grunn det er mer praktisk med en "myk" koffert. De er lettere å få lukket når man skal hjem. Og på de to vi har, kan man også øke volumet ved å åpne en glidelås rundt lokket.

Vi har hatt 3 Samsonite kofferter av hardplast, og to er helt vrak og den siste har mistet ett hjul. Så jeg er ikke videre fornøyd med Samsonite.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no