Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Grunn til å skrelle norske "nye" gulrøtter?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-10, 13:33   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.925
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Grunn til å skrelle norske "nye" gulrøtter?

Har kjøpt noen nesten helt rene, norske gulrøtter.

Er det noen grunn til å skrelle disse? Det er jo ikke jord på de, og de har ikke noe hardt "skall" liksom.

Og er det slik med gulrøtter, at mye av vitaminene befinner seg i "skallet", det vil si ytterst på gulrota?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 13:46   #2
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.954
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grunn til å skrelle norske "nye" gulrøtter?

Jeg skreller bare gulrøtter dersom skallet er veldig tykt/stygt og "hårete". Det holder vel å vaske dem. Hvordan det er med vitaminene vet jeg ikke, men det er i alle fall mer fiber i skallet, vil jeg tro.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 14:17   #3
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Grunn til å skrelle norske "nye" gulrøtter?

Jeg vasker de bare med grønnsaks vott ala hm sin body skrubb vott for å få av eventuelt jord som er på.

trenger ikke skrelle de. smaken er jo i skallet

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 11:18   #4
Halkatla
Fullverdig medlem
 
Halkatla sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 82
Halkatla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Grunn til å skrelle norske "nye" gulrøtter?

Jeg skreller ikke økologiske gulrøtter. Vanlige skreller jeg, pga evt sprøytemiddelrester...

__________________
Det er farlig å lese bøker om helse, man kan dø av en trykkfeil...
Halkatla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 11:19   #5
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.359
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grunn til å skrelle norske "nye" gulrøtter?

Jeg skreller heller ikke nye norske gulerøtter, bare kutter av endene evnt.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no