Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Superkjappe lunsjer

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-10, 15:54   #1
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Tommel opp

Superkjappe lunsjer

Det er jo mange oppskrifttråder her, men jeg er på utkikk etter superkjappe lunsjretter som ikke er bare brødskive med salami.

Jeg ammer, og trodde jo jeg kom til å fortsette ned i vekt etter det jeg gikk ned rett etter fødsel, men den gang ei.
Jeg tror jeg er på vei opp, har ikke turt å veie meg.

Jeg har ei lita ei som ikke sover mer enn en halv time i gangen, og i starten på duppen må jeg putte smokk rett som det er. Dermed er det fryktelig lett at det skorter på maten i løpet av dagen.

Jeg har kjøpt en shake fra herbalife som jeg tar sånn innimellom, men jeg liker nå best å spise mat jeg da.

Blir wraps feks gode om jeg lager de kvelden før?

Jeg trenger noe godt fordi jeg er fysen på noe heeeeeele tiden, og sonderer skapene opptil flere ganger pr dag uten å finne noe.
Og jeg vil helst unngå å legge på meg mer..

Gammel 01-07-10, 18:09   #2
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Superkjappe lunsjer

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Blir wraps feks gode om jeg lager de kvelden før?

Det kommer jo an på hva du fyller dem med!

Men hvis du hakker opp diverse salatingredienser: Grønn salat, tomat, agurk, paprika, bønner, ost, selleri, skinke, reddiker - ja, det du liker - og har det i lufttette bokser ala Tupperware, så har du jo et godt utgangspunkt til gode lunsjretter. Om du velger å lage salat eller legger dem i en wrap sammen med rømme eller guacamole eller noe sånt, er jo ett fett.

Ellers har jeg helt dilla på tunfisksalat på grove knekkebrød om dagen. Tunfisksalat kan absolutt lages kvelden før:

1 boks tunfiks (jeg bruker den som ligger i vann)
2 ss majones
2 ss lettrømme/youghurt naturell
saften av en halv lime
1 ss kapers
1/2 finhakket rødløk evt. 2-3 finhakkede vårløk
1 stilk finhakket stangselleri
1 raus klype maldonsalt
Grovkvernet pepper
Så mye finhakket chili som du vil ha

Bland alt godt i en bolle, dekk med folie og sett i kjøleskap til du skal spise. Hvis du ikke liker tunfisk kan du bytte det ut med renskåret, grillet kylling i små terninger/strimler.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 18:13   #3
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Nam!
Akkurat slike ting jeg er ute etter!
Må ha noe som er godt, hvis ikke går jeg bare i skapene rett etterpå...

Gammel 01-07-10, 18:16   #4
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Tunfisksalat metter også veldig veldig godt og holder lenge.

Gammel 01-07-10, 18:30   #5
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

En annen ting jeg også har skikkelig dilla på, er egg i tomatsaus (stjålet fra Jamie Oliver, men noe modifisert):

1 boks finhakkede tomater
1 ss tomatpuré
1 finhakket løk, evt. vårløk
salt + pepper + chili etter smak
Ha alt i en stekepanne, på middels til høy varme.
Dersom du har noen tomater som truer med å bli gamle, er dette en gylden mulighet til å bli kvitt dem: Mos dem sammen med det øvrige.
La det småputre fem minutter.

Ta ett eller to egg per person som skal spise. Lag små groper i tomatblandingen og kakk egget oppi. Sett på lokk (viktig) og la egget bli posjert i tomatene. Plommen blir fast på cirka fem minutter.

Varm fullkornswraps i ovnen. Fyll en wrap med ett eller to egg og godt med tomatsaus, du kan også ha i litt frisk salat (og, hvis du er vill og gal, litt revet ost). NAM!

Gammel 01-07-10, 18:41   #6
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Dette teller vel som pålegg men: Jeg spiser mye egg og røkelaks om dagen. (På grovt brød.) Birkebeinerskinke og brie med cherrytomater er også godt. Noen som aner et mønster? Jeg er egentlig ikke så glad i verken røkelaks eller brie, men hjernen min synes visst jeg fortjener alt jeg lå unna i svangerskapet.

Gammel 01-07-10, 19:41   #7
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Slurp! Her er det et par ting verdt å prøve ja!

Og alt var mye sunnere enn vaflene som ble fortært i dag. Laget røren og veeeeentet på at snuppa skulle duppe for å få stekt dem. De var gode, men akk så usunne.

Gammel 05-07-10, 18:09   #8
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

*abb*

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 19:35   #9
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

En annen ting jeg også har skikkelig dilla på, er egg i tomatsaus (stjålet fra Jamie Oliver, men noe modifisert):

1 boks finhakkede tomater
1 ss tomatpuré
1 finhakket løk, evt. vårløk
salt + pepper + chili etter smak
Ha alt i en stekepanne, på middels til høy varme.
Dersom du har noen tomater som truer med å bli gamle, er dette en gylden mulighet til å bli kvitt dem: Mos dem sammen med det øvrige.
La det småputre fem minutter.

Ta ett eller to egg per person som skal spise. Lag små groper i tomatblandingen og kakk egget oppi. Sett på lokk (viktig) og la egget bli posjert i tomatene. Plommen blir fast på cirka fem minutter.

Varm fullkornswraps i ovnen. Fyll en wrap med ett eller to egg og godt med tomatsaus, du kan også ha i litt frisk salat (og, hvis du er vill og gal, litt revet ost). NAM!

Dette skal jeg jammen prøve!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 19:37   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker havregrøt. Kjapt og enkelt.

Gammel 05-07-10, 20:16   #11
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Spiste for mye havregrøt når jeg var gravid til at jeg har lyst på det...

Gammel 06-07-10, 13:13   #12
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Det kommer jo an på hva du fyller dem med!

Men hvis du hakker opp diverse salatingredienser: Grønn salat, tomat, agurk, paprika, bønner, ost, selleri, skinke, reddiker - ja, det du liker - og har det i lufttette bokser ala Tupperware, så har du jo et godt utgangspunkt til gode lunsjretter. ...

Dette er grunnlaget for mine superkjappe og kalorivennlige lunsjer. Ta div. ingredienser, lag salat, og hiv på 100 g. krepsehaler eller reker opp på. Godt og næringsrikt - i tillegg til at du har brukt bare ett minutt eller to på å lage det.

Nesten alle mine lunsjer er en variant av dette. Salat med protein opp på.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 13:17   #13
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Den tunfisk-blandingen så god ut!

Gammel 06-07-10, 13:55   #14
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Grove vafler, med havregryn og sammalt hvete bl. a.

Kyllingsalat med pasta kanskje? Og agurk, tomat, salat, rødløk, mais, ost, paprika, eller det du liker?

Pasta og kyllingen holder seg vel noen dager i kjøleskapet, og så skjærer du opp det andre hver dag?

Gammel 06-07-10, 15:19   #15
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Den tunfisk-blandingen så god ut!

Den er megagod!

Gammel 06-07-10, 17:47   #16
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg laget grove pizzasnurrer sist. Ikke helsekost, men ikke såååå ille, med grov deig, bare litt ost og svinekjøttdeig og tomatsaus... plukk et par ut av fryseren, et minutt eller to i micro mens man ordner drikke, vips, mat!

Gammel 06-07-10, 17:55   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg laget grove pizzasnurrer sist. Ikke helsekost, men ikke såååå ille, med grov deig, bare litt ost og svinekjøttdeig og tomatsaus... plukk et par ut av fryseren, et minutt eller to i micro mens man ordner drikke, vips, mat!

Jeg gikk på kafé.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 18:02   #18
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Pizzasnurrer er snadder ja

Kjøpte tortillalefser i dag, og en sånn boks med kalkunskinke. Salat og diverse har jeg. Det blir lunsj i morgen.

Gammel 06-07-10, 18:10   #19
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg gikk på kafé.

Jeg hadde gråtebaby, jeg orket ikke innsiden av en kafe med ham før... vel, tror han kunne sitte... gråtegreiene varte bare til dåpen ca da, men jeg er ikke noe kafemenneske, og utmattelsen min varte lenger enn gråtetiden hans... hjemmemat var bra. Skal ha masse slike i fryseren denne gangen! Ja, allerede egentlig, eier jo ikke matlyst, og vekta burde jo gå oppover, jeg spyr jo ikke, men spiser ikke mye eller, ingenting frister...

Gammel 06-07-10, 20:25   #20
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Ikke så mettende, kanskje, men greit mellommåltid:
Rør sammen ett beger skyr naturell med bær eller syltetøy.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.