Autobrikke-avtale
saken er slik...
Har ikke hatt autopass før i høst.
Min eks kjøpte seg leilighet slik at han må gjennom en bom ganske ofte for å kjøre barna hit og dit. Begge bilene står fortsatt i hans navn (jeg håper jeg får overta den bilen jeg bruker, men det er ikke sikkert). Min eks tegnet avtale med to brikker. Jeg har ikke oversikt over hva som er på den brikken som er i den bilen jeg bruker, så jeg har ikke tort å kjøre i autopass-feltet etter at jeg fikk hvitt lys, men betaler manuelt nå de få gangene jeg kjører der.
Nå er eksen borte på jobb og jeg får heller ikke tak i han på flere uker (ja da , men det er en helt annen sak). Jeg og barna skal på ferie senere i sommer, og da kjører vi flere steder med bompenger. Derfor vil jeg gjerne ha en avtale som er min, som jeg har oversikt over.
Kan jeg da fjerne den brikken jeg ikke "tør" å bruke (og gi den tilbake til eksen når han kommer tilbake), for så å tegne en avtale i mitt navn (på den bilen som eksen på papiret eier)? Eller blir det bare rot? Om jeg ender med å ikke få den bilen når vi gjør opp det økonomiske, så kan vel jeg si opp min avtale og få tilbake mine penger?
Noen som skjønner hva jeg spør om?...