Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Bør Erlend Loe anmelde "Sex and the City 2"?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-10, 11:29   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bør Erlend Loe anmelde "Sex and the City 2"?

Jeg har lest Erlend Loes anmeldelse av "Sex and the City 2" i aftenposten. Filmen slaktes helt fullstendig. Anmeldelsen er i tillegg veldig kort.

Jeg koste meg med den forrige filmen. Det var ingen kvalitetsfilm, men jeg synes nevrotiske damer, bryllupsnerver og litt glam var god underholdning. Jeg hadde også tenkt å se 2'ern.

I anmeldelsen står det overhodet ingenting om hva Erlend Loe syntes om den forrige filmen og han innrømmer at han nok ikke er i målgruppen. Burde ikke slike filmer anmeldes av noen som kanskje kunne finne på å ha bittelitt interesse for den typen film? En slik anmeldelse ville gitt meg mer informasjon enn Loes anmeldelse gjør.

Har du forresten tenkt til å se filmen?

Gammel 02-06-10, 11:31   #2
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør Erlend Loe anmelde "Sex and the City 2"

Jeg har lyst å se filmen og så den første på premieredatoen, dog ikke glam-visningen. Likevel fikk vi "products" i goodiebag og det var jo stas.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 11:32   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg ikke sett tv-serien, og ikke første filmen, så jeg tviler sterkt på at jeg går og ser oppfølgeren.

Jeg syns anmeldelsen var grei jeg for min del - men nå har jeg altså ikke sett første filmen, så jeg har ikke noe å dømme etter. Vet du om Loe har sett, og anmeldt, den første - hvis ikke, kand et jo være derfor han ikke drar noen sammenlikninger?

Gammel 02-06-10, 11:36   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg syns anmeldelsen var grei jeg for min del - men nå har jeg altså ikke sett første filmen, så jeg har ikke noe å dømme etter. Vet du om Loe har sett, og anmeldt, den første - hvis ikke, kand et jo være derfor han ikke drar noen sammenlikninger?

Det som hadde vært interssant å vite er jo om han likte den forrige filmen, men hater denne. Eller om bare misliker konseptet generelt. Da hadde jeg fått en langt bedre indikasjon på om dette kunne være en film for meg eller bortkastet bruk av penger. Hvis han ikke likte den forrige filmen heller, så er det egentlig ganske uinteressant for meg hva han syntes om denne. Er det ikke?

Gammel 02-06-10, 11:38   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jeg enig med deg i.

Gammel 02-06-10, 11:50   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fulgte med på serien dann og vann, og likte den ganske greit. Mange av episodene var fantastiske. Den hadde en brodd som forsvant i filmen, og som jeg av absolutt alle anmeldelsene av oppfølgeren forstår at er ytterligere borte (selv om jeg ikke trodde det var mulig). Jeg syns den forrige filmen var pinlig, kjedelig og dårlig.

Jeg ser derimot ikke noe problem i at noen utenfor målgruppen anmelder film, fordi det er fullt mulig å se kvalitet selv i sjangre man ikke liker selv. For eksempel så er det svært få barn som anmelder barnefilm, og det er ingen som påstår at barbiefilmene eller Ben 10 er av høy kunstnerisk kvalitet, selv om barna liker det.

Jeg syns anmeldelsen er grei, og at tingene han påpeker er godt innenfor noe man kan kritisere en film for, det går ikke på konseptet, men på utførelsen.

Den forrige filmen fikk ikke akkurat trampeklapp av anmelderne den heller, så jeg vil tro at likte man den så finner man sikkert underholdning i denne også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 12:09   #7
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bør Erlend Loe anmelde "Sex and the City 2"?

Jeg har sett filmen. Jeg er enig med Loe i alt, også at man kan finne glede og underholdning i filmer som ikke er rettet mot "min gruppe" - det skulle bare mangle, så mange barnefilmer jeg ser i løpet av året.

Det er rett og slett ikke verdt ordene å skrive så mye mer om filmen, den mangler alt. Det som var morsomt i serien, blir mer enn bare platt i denne filmen, det blir direkte pinlig. Alle muligheter til å spille på kulturforskjeller, følelser, personkarakterer, hva det måtte være, skusles bort. Enkelte scener føles puttet inn bare fordi man må hente opp noe av historien fra før (hva GJØR egentlig bryllupet mellom de to homofile der? Også her blir det vanvittig flaut å høre utsagnene som kommer - som "oh, could it beeee more gay?")

Det er noe av det dårligste jeg har sett på lenge, og jeg er vel midt i målgruppen. Jeg oppfatter Loe som at han tidvis har likt serien, altså konseptet, men filmen er en så elendig adapsjon at det ikke er relevant hvorvidt man har vært fan av serien.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 12:16   #8
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror det er en av de siste filmene jeg kunne tenke meg å se. Så traileren og det holdt. Har ikke giddet se eneren heller, men har sett noen av episodene fra tv-serien. Syntes det er greit nok der og da, men ikke noe jeg gidder å gå på kino for å se.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 12:23   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Rug: Syntes du eneren var grei underholdning eller syntes du den også var kjedelig? Det jeg lurer på om den er dårligere enn den første filmen (som jeg altså er enkel nok til at jeg ble underholdt av).

Gammel 02-06-10, 12:24   #10
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg burde nok ha innrømmet at jeg ikke har sett den første filmen...

Gammel 02-06-10, 12:30   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men om han likte forrige filmen og ikke denne er jo fremdeles ingen garanti for at du ikke liker den heller?

Gammel 02-06-10, 12:31   #12
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg så forrige film og likte den. Jeg har også tenkt å se denne.

Gammel 02-06-10, 12:35   #13
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ser både serien og filmene, og er fryktelig klar over at filmene ikke er kritikerroste. Men jeg koser meg.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 12:39   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Men om han likte forrige filmen og ikke denne er jo fremdeles ingen garanti for at du ikke liker den heller?

Jeg mener det vil gi en langt bedre indikasjon på det, men ingen garanti, nei.

Hvis noen sier "jeg likte den forrige filmen, men denne blir rett og slett for platt", sier det meg mer enn om noen sier "denne filmen var platt, men jeg vet ingenting om den forrige". Sammenligningsgrunnlaget forsvinner.

Gammel 02-06-10, 12:54   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Men den forrige fikk da heller ikke gode kritikker? Jeg fant bare anmeldelsen fra Dagsavisen, og der fikk den 2.

Jeg tror for øvrig den forrige filmen fikk mer slækk siden man hadde så godt forhold til serien. Man syns det var så kjekt å se igjen karakterene at man var villig til å se gjennom fingrene med en del. Når det da kommer noe som fremdeles er dårlig, og kanskje også enda dårligere så gidder man ikke. Den første filmen var mer en del av et fenomen enn det denne er.

Gammel 02-06-10, 13:05   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg tror for øvrig den forrige filmen fikk mer slækk siden man hadde så godt forhold til serien. Man syns det var så kjekt å se igjen karakterene at man var villig til å se gjennom fingrene med en del. Når det da kommer noe som fremdeles er dårlig, og kanskje også enda dårligere så gidder man ikke. Den første filmen var mer en del av et fenomen enn det denne er.

Jepp, og nettopp derfor hadde jeg satt pris på en tilbakemelding på film nr 2 fra noen som så den første filmen og synes den var ålreit.

Gammel 02-06-10, 13:09   #17
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Standard

OK, jeg leste hovedinnlegget som at du lurte på om filmen burde anmeldes av noen i målgruppen, og at anmeldelsen var for kort til å danne seg et virkelig inntrykk, ikke at den burde anmeldes av noen som har sett den første.

Jeg holder fremdeles fast på mitt likevel, den er ikke verd 2,5 timer av livet. Jeg elsker drama, glam, chick flicks, men ikke denne.

Gammel 02-06-10, 13:13   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Jeg mener vel ikke egentlig at man MÅ ha sett den første, men at man i utgangspunktet liker "den typen film".

Så Rug; når du skriver at du liker drama, glam, chick flicks, men ikke SATC2 så føler jeg det er en langt mer relevant opplysning enn at Erlend Loe sier at han ikke liker den.

Gammel 02-06-10, 13:19   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Så Rug; når du skriver at du liker drama, glam, chick flicks, men ikke SATC2 så føler jeg det er en langt mer relevant opplysning enn at Erlend Loe sier at han ikke liker den.

For meg er det omvendt. Om Erlend Loe likte den, da hadde den kanskje vært verdt å se!

Jeg skjønner for øvrig sammenlikningsgrunnlaget altså. Men jeg syns ikke det er nødvendig, av og til er det til og med en ulempe, at målgruppen skal anmelde produktet. Erlend Loe er filmkjenner, og jeg stoler på at han kan se kvalitet på tvers av sjangre.

Gammel 02-06-10, 13:48   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Når jeg tenker etter, så ser jeg poenget ditt glitter. Men det blir litt todelt.

Jeg liker ikke skrekkfilmer. Jeg ser virkelig ikke poenget med å se film for å bli skremt. Da ville det vært helt meningsløst å sette meg til å mene noe om en skrekkfilm er bedre eller dårligere enn en annen skrekkfilm. Jeg ville ment at alt var dårlig uansett.

Hvis man ikke liker glam og enkel underholdning (slik jeg innbiller meg at Erlend Loe er), så er Sex og Singelliv uinteressant og vil få en dårlig tilbakemelding. Men det sier lite om hvordan filmen leverer i forhold til sin sjanger.

Jeg ser egentlig mest drama på kino, og da synes jeg de seriøse anmelderne er helt på sin plass.

Ser dere poenget mitt eller?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:36.