Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Jentetur med 12-åring, 2 netter. Hvor?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-10, 18:54   #1
Neados
Superduperaktiv
 
Neados sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 744
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Jentetur med 12-åring, 2 netter. Hvor?

Ønsker finne på noe alene med størstejenta på 12 år i sommerferien (juli). Har 2 netter/ 3 dager og skal være ok reisetid fra Oslo og selvfølgelig gjerne til en ok pris.

Noen ideèr?

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 18:55   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jentetur med 12-åring, 2 netter. Hvor?

Stockholm?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 18:56   #3
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.079
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jentetur med 12-åring, 2 netter. Hvor?

London, Paris, København, Amsterdam

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 18:58   #4
Neados
Superduperaktiv
 
Neados sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 744
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Sv: Jentetur med 12-åring, 2 netter. Hvor?

Stockholm ja. Der er fint. Er det noe å gjøre der med en 12-åring? Men finner jeg ok hotel til bra pris der midt i juli..?

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 19:43   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jentetur med 12-åring, 2 netter. Hvor?

Ja, om dere er åpen for å bo litt utenom og ta bane inn til byen så. Vi har leid oss leilighet hos Stayat.eu - (tror det var kista) - kurrant pris der iallefall.

Det er tivoli, fine shoppinggater, wasamuseet, sykkelmuligheter osv osv.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 20:14   #6
Neados
Superduperaktiv
 
Neados sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 744
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Sv: Jentetur med 12-åring, 2 netter. Hvor?

Vi kan godt bo litt utenom. Hun har lyst på shopping, gå på museum, finne en fin park hvis det er bra vær og spise mye is.

Paris hadde hun elsket. Men er ikke 3 dager litt for kort tid?

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 20:21   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jentetur med 12-åring, 2 netter. Hvor?

I stockholm er det en diger "park" som heter waldemarsudde. Nydelig. For en jente på 12 vil sikkert tur innom slottet være fint også?

(moderna museet hadde en fantastisk smykkesamling en gang jeg var der - så de kan virkelig ha noe som 12-årige jenter kan like)

Ellers så er det kanskje enklere å komme seg til Gøteborg?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 21:57   #8
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.469
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jentetur med 12-åring, 2 netter. Hvor?

Hva med Røros da?

Det går både fly og tog, fine butikker, med spennende ting du ikke finner overalt ellers, flott museum, og et besøk i gruva kan jo være spennende? Is og sol i parken ved Doktortjønna, eller oppi gata.
Er ikke mange plasser som er finere enn Røros på sommeren!

Lunsj på Trygstads Bakeri (eller softis med friske jordbær )eller Suppestasjonen. Bo gjerne på Ertzeidergården eller på Frøyas Hus, eller kanskje på Vertshuset, flotte plasser midt i gata.

God tur!

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 21:59   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jentetur med 12-åring, 2 netter. Hvor?

..Røros er pent - men potensielt kaldt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 22:05   #10
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.469
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jentetur med 12-åring, 2 netter. Hvor?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

..Røros er pent - men potensielt kaldt.

Jada,på Røros kan man risikere både for kaldt, og for varmt, syklet Jenterittet i begynnelsen av juni i fjor, da hadde vi sol, regn og snø, alt i løpet av rittet.

Men i juli kan de ha flaks og håpe på sol!

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 08:12   #11
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.856
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jentetur med 12-åring, 2 netter. Hvor?

Jeg skal på tur med min 12-åring i løpet av året, vi skal til London. Rekker litt shopping, London Eye, en musical, Madam T. og å spise godt. Billige flybilletter ihvertfall (men dyrt å bo bra).
Ellers er vel København en deilig by?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 08:15   #12
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jentetur med 12-åring, 2 netter. Hvor?

Hvis det er shopping som gjelder, hadde jeg dratt til London.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 12:53   #13
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.086
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jentetur med 12-åring, 2 netter. Hvor?

Jeg tror jeg hadde gått for København. Deilig by, ikke altfor langt unna. Jeg ville bodd sentralt. Når man bare er 2 stk, kan man greit finne en eller annen god deal. Forsøk å søke litt her og der, se om du kan gjøre noen early-kupp eller noe slikt. Jeg synes i alle fall noe av sjarmen med jentetur er at man kan stikke innom rommet med litt av shoppingen, gå rett ut i byen etc uten å måtte pese masse med logistikk.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 13:37   #14
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.079
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jentetur med 12-åring, 2 netter. Hvor?

Opprinnelig lagt inn av Neados, her.

Vi kan godt bo litt utenom. Hun har lyst på shopping, gå på museum, finne en fin park hvis det er bra vær og spise mye is.

Paris hadde hun elsket. Men er ikke 3 dager litt for kort tid?

Nei, det går fint å være 3 dager i Paris Velge ut hva dere vil se, og ellers gå og slentre rundt. Herlig Jeg var i Paris i høst med min 13-åring, og hun elsket det!
Men med 3 dager må du unngå den flyplassen som heter Beauvais -tror det er Ryanair som flyr dit.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no