Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kakehjelp ønskes

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-10, 21:05   #1
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Kakehjelp ønskes

Jeg har endelig fått overtalt kjære mor til å komme hit en tur bare for å sitte i sofaen å fjase med vesle frøken, og hun er sliten, trist, bekymret og generelt drittlei.
Med andre ord så krever det kake.
Og jeg klarer ikke å komme på noe som helst. Og jeg har lyst til å lage noe litt annet enn sjokoladedøden eller gulrotkake for en gangs skyld.

Jeg trenger noe som ikke er for overdrevent søtt, ikke sjokolade, og helst litt idiotsikker. :ammetåke og drittlei selv:

Send hjelp!

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 21:07   #2
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kakehjelp ønskes

Hva med en eplekake? De er aldri kompliserte og ikke så søte heller. Og så er de jo SÅÅ gode, særlig med litt is til!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 21:08   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.702
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakehjelp ønskes

nå sier du jo "Ikke gulrotkake" - men har du forsøkt å lage R.O.O.Ms gulrotkake?

http://www.detsoteliv.no/searchresul...ay.php?id=1836

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 21:08   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.702
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakehjelp ønskes

Evt gjærbakst eller muffins - det kan jo lett fryses om det blir for mye.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 21:09   #5
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.902
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kakehjelp ønskes

Pai med bringebær og blåbær med enten is eller vaniljesaus ved siden av.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 21:09   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakehjelp ønskes

OSTEISKAKE
(Kaken kan lages i vanlig kakeform, eventuelt som "opp-ned" kake som snues over på fat.)


Digestive kjeks (knuses, skal strøes i bunnen og som "topp".

3 dl kremfløte og
1 ts vaniljesukker, vispes til krem

3 eggeplommer og
3 dl sukker, piskes sammen, men ikke til eggedosis

1 pk Philadelphiaost naturell
---------------------------------------

Strø knust kjeks i bunnen av en kakeform, så mye som du selv synes er godt.
Rør sammen egg- og sukkerblandingen med Philadelphiaosten, til det blir en jevn blanding. Bland i kremen tilslutt. Hell blandingen over den knuste kjeksen i formen, og strø resten av den knuste kjeksen på toppen igjen.
Sett kaken i frysen, trenger iallefall 3-4 timer på å fryse, men kan gjerne lages dager i forveien. Kjempegodt med friske bær, hakkede nøtter event hakket sjokolade til...eller bare helt for seg selv - mmm!!



Denne er VELDIG enkel, og god!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 21:18   #7
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kakehjelp ønskes

Eplekake er rågodt, men det er mammas domene. De har verdens beste Åkerø Hassel i hagen som det blir sååå gode kaker av.

Og R.O.O.M.s har jeg bakt. Smaker nesten som min egen.

Pai var et knallforslag, men det var osteiskake også.
Jeg får ta det opp med med-spiseren nede på kontoret.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 21:20   #8
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kakehjelp ønskes

Osteiskake it is!
Tusen takk for forslag og hjelp!

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 21:26   #9
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakehjelp ønskes

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Osteiskake it is!
Tusen takk for forslag og hjelp!


Den er GENIAL.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 07:39   #10
cecix
Blekksprut
 
cecix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 336
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Sv: Kakehjelp ønskes

Jeg forsøkte denne osteiskaken nå på torsdag da vi skulle ha selskap, og den var rett og slett helt nydelig! Kjempegod var den - og veldig enkel å få til! Pyntet med noen striper sjokoladesaus som stivner og det ble veldig lekkert.
Iogmed jeg og gubben forsøker gå ned i vekt, tok jeg meg den frihet til å forandre oppskriften noe. Kan kanskje være et tips til andre søthungrige medslankere?
Digestivkjeksen brukte vi som i oppskriften, men i stedet for vanlig sukker brukte vi Splenda. Erstattet vanlig Philadelphia med Light-versjonen, og så pisket jeg krem av Tine Dessertfløte med 38(?)%mindre fett enn i vanlig fløte. Fremgangsmåten akkuratt som i oppskriften. Resultatet ble helt tipptopp! Nydelig iskake!

cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 14:27   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakehjelp ønskes

Opprinnelig lagt inn av cecix, her.

Jeg forsøkte denne osteiskaken nå på torsdag da vi skulle ha selskap, og den var rett og slett helt nydelig! Kjempegod var den - og veldig enkel å få til! Pyntet med noen striper sjokoladesaus som stivner og det ble veldig lekkert.
Iogmed jeg og gubben forsøker gå ned i vekt, tok jeg meg den frihet til å forandre oppskriften noe. Kan kanskje være et tips til andre søthungrige medslankere?
Digestivkjeksen brukte vi som i oppskriften, men i stedet for vanlig sukker brukte vi Splenda. Erstattet vanlig Philadelphia med Light-versjonen, og så pisket jeg krem av Tine Dessertfløte med 38(?)%mindre fett enn i vanlig fløte. Fremgangsmåten akkuratt som i oppskriften. Resultatet ble helt tipptopp! Nydelig iskake!


__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 18:14   #12
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kakehjelp ønskes

Opprinnelig lagt inn av cecix, her.

Jeg forsøkte denne osteiskaken nå på torsdag da vi skulle ha selskap, og den var rett og slett helt nydelig! Kjempegod var den - og veldig enkel å få til! Pyntet med noen striper sjokoladesaus som stivner og det ble veldig lekkert.
Iogmed jeg og gubben forsøker gå ned i vekt, tok jeg meg den frihet til å forandre oppskriften noe. Kan kanskje være et tips til andre søthungrige medslankere?
Digestivkjeksen brukte vi som i oppskriften, men i stedet for vanlig sukker brukte vi Splenda. Erstattet vanlig Philadelphia med Light-versjonen, og så pisket jeg krem av Tine Dessertfløte med 38(?)%mindre fett enn i vanlig fløte. Fremgangsmåten akkuratt som i oppskriften. Resultatet ble helt tipptopp! Nydelig iskake!

Så lurt å lage en lettere variant. Takk for at du deler.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 18:39   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kakehjelp ønskes

Jeg ville nok laget en ostekake med jordbær på som jeg nettopp fant en oppskrift på et sted på internettet jeg.

  Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 18:43   #14
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kakehjelp ønskes

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 19:02   #15
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.495
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakehjelp ønskes

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg ville nok laget en ostekake med jordbær på som jeg nettopp fant en oppskrift på et sted på internettet jeg.

Men den ville nok vært veldig god, den også.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 19:50   #16
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kakehjelp ønskes

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Men den ville nok vært veldig god, den også.

Jeg har den forsåvidt i ovnen as we speak så jeg kan snart fortelle om det.

  Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 15:10   #17
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.157
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kakehjelp ønskes

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har den forsåvidt i ovnen as we speak så jeg kan snart fortelle om det.

Fortell!

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 15:20   #18
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kakehjelp ønskes

GOD!

  Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 15:26   #19
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.923
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kakehjelp ønskes

Opprinnelig lagt inn av cecix, her.

Jeg forsøkte denne osteiskaken nå på torsdag da vi skulle ha selskap, og den var rett og slett helt nydelig! Kjempegod var den - og veldig enkel å få til! Pyntet med noen striper sjokoladesaus som stivner og det ble veldig lekkert.
Iogmed jeg og gubben forsøker gå ned i vekt, tok jeg meg den frihet til å forandre oppskriften noe. Kan kanskje være et tips til andre søthungrige medslankere?
Digestivkjeksen brukte vi som i oppskriften, men i stedet for vanlig sukker brukte vi Splenda. Erstattet vanlig Philadelphia med Light-versjonen, og så pisket jeg krem av Tine Dessertfløte med 38(?)%mindre fett enn i vanlig fløte. Fremgangsmåten akkuratt som i oppskriften. Resultatet ble helt tipptopp! Nydelig iskake!

Hvor mye splenda istedetfor 3 dl sukker da?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 15:29   #20
cecix
Blekksprut
 
cecix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 336
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Sv: Kakehjelp ønskes

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Hvor mye splenda istedetfor 3 dl sukker da?

3dl! I volum er vanlig sukker og Splenda likt (slik jeg forsto forklaringen på pakken) men i gram veier Splenda veldig mye mindre enn vanlig sukker. Smakte helt supert! Kjempegod ble den!

cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no