Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Må macen min til doktoren?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-10, 21:49   #1
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må macen min til doktoren?

Etter at jeg foretok oppdatering på macen (MacBook Pro) for litt siden er den helt håpløs å surfe med. Den jobber og jobber i år og dag før jeg kommer inn på nettsider. Innimellom er avatarer og bilder bare spørsmålstegn. Jeg aner ikke hva jeg oppdaterte, det var sånne autogreier. Men har registrert at Safari ser litt annerledes ut. (F.eks at den jobber seg fram til oppgitte side med en grå boks til høyre i adressefeltet, framfor en økende blå strek.)

Jeg er totalt uvitende når det gjelder Mac og data generelt, og aner ikke hva jeg skal se etter, og hvor jeg ser. Begynner minnet å bli fullt? Er det noe med oppdateringen som gikk skeis? Er det Telenor som har svikta? Noen som har tips til hva jeg ser etter?

Sist redigert av Irma : 07-05-10 kl 00:19.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:11   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må macen min til doktoren?

Hmm.... vanskelig å si når du ikke vet hva du oppdaterte? Og jeg bruker ikke Safari, så det var jammen ikke mye hjelp å hente her....
Men hvorfor skal Telenor ha svikta, hvilken rolle har de her?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:43   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte på tregt nett fra leverandøren -ea-. Men nå har ikke mannen min problemer med nettet på sin Mac, så det er nok noe muffins med maskinen min.

Gammel 07-05-10, 00:00   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Prøvd en annen nettleser enn Safari? F.eks. Firefox eller Opera...

Omstartet maskinen? Omstartet ruter/modem?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 00:06   #5
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan man systemgjenopprette til et tideligere tidspunkt på MAC?

Jeg ville prøvd en annen nettleser, for å se om det går bedre. Om det gjør det, har du i alle fall fått adressert problemet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 00:17   #6
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Aha. Da har jeg debutert med Firefox på denne maskinen. Det ser ut til å gå mye kjappere. Jeg elsker Safari, hva kan årsaken til tregheten på Safari være? Jeg har ikke hatt problemer med Safari før den siste oppdateringen.

Gammel 07-05-10, 00:19   #7
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om minnet er fullt får du beskjed. Eg har hatt problem med safari og FF vekselvis, men den andre fungerer alltid. Ofte fungerer det å berre skru av og på AirPort.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 00:22   #8
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Ah, takk Alfa! Da har jeg skrudd av og på AirPort, det ser ut til å gå kjappere på Safari nå. Må prøve ut litt mer før jeg jubler.

Gammel 07-05-10, 00:24   #9
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ah, takk Alfa! Da har jeg skrudd av og på AirPort, det ser ut til å gå kjappere på Safari nå. Må prøve ut litt mer før jeg jubler.

Det er også greitt å restarte Macen av og til (har eg hørt ). Ein blir litt bortskjemt og lat av å ha ei maskin ein ikkje treng skru av.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 00:26   #10
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Æsj, jeg jublet visst litt for tidlig. Den jobber fortsatt på den siden jeg skriver på nå. Jeg har kjentfolk jeg kan spørre om kan se på saken, så jeg får gjøre det. Jeg liker bare ikke å overlate macen til kjentfolk, det er mye privat som jeg ikke vil dele på den.

Gammel 07-05-10, 00:59   #11
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har det tilsvarende på iMac'en i stuen, og har irritert vettet av meg lenge nå for jeg finner ikke ut hva problemet er! MacBooken fungerer strålende. Jeg har googlet meg frem til at det enten er et add-on problem (jeg har prøvd å avinstallere sånt, uten hell), eller et DHCP-problem (og da slutter min viten, jeg begriper ikke hvordan man løser sånt.)

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 11:14   #12
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Hm. Takk for tips Miss Norway, jeg skal snakke med en bekjent som er en datakompetent macbruker, da kan jeg nevne det. Jeg har prøvd å surfe litt nå igjen, og det ser ut til at det har blitt en god del bedre etter det lille av-på-stuntet i går kveld. Jeg tviholder derfor videre på Safari, selv om Firefox muligens er noe raskere.

Gammel 07-05-10, 11:58   #13
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, altså, jeg har fått til til å være et nettverksproblem, eller problem browser/nettverk. Si fra hvis guruen din kommer opp med noe vettugt!

Gammel 07-05-10, 12:08   #14
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå kommer jeg på at en sjelden gang har ting gått tregt her. Da tar jeg strømmen på AirPort Express'n, og kobler til igjen. Så går alt som normalt etterpå.

Hos mor mi som har en annen ruter (husker ikke merke)(er det forresten ruter det heter, den greia som sender ut trådløst?), gikk alt himla tregt på mac'en min i forhold til hennes pc, så der fikk jeg min databror til å gjøre noe hokuspokus med innstillingene på ruter'n, og vips!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 12:14   #15
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

hokuspokus med innstillingene på ruter'n

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.