Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gave til husets konfirmant

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-10, 15:45   #1
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Gave til husets konfirmant

Vi har snart konfirmant i huset, og jeg lurer litt på hva vi skal gi i gave. Vi kan selvfølgelig gi henne penger, og det er mulig vi gjør det i tillegg til gave, men en minneverdig ting hadde jo vært fint å gi bort.

Men hva skal vi finne på? Hun er ikke friluftstypen, så det er ikke aktuelt med gaver i den sjangeren. Noen med gode ideer her?

Gammel 03-05-10, 15:49   #2
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gave til husets konfirmant

Kamera, mobiltelefon, ipod?

Gammel 03-05-10, 15:55   #3
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

En minnebok/fotobok med bilder fra fødsel til nå.
Deres tanker rundt svangerskapet, babytid, trassalder, første skoledag, ferier etc.
Og så penger i tillegg?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 15:59   #4
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

min konfirmant til neste år får bunad, og en pengegave i tillegg, tenker jeg. Bunaden får stå for den minneverdige delen.....(samt mest kostbare...)

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 16:00   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det vanlig å gi gave til egne barn, utover fest og evt bunad og sånt?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 16:07   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenkte at neste års konfirmant får bunad, fotobok og festen. Noen gave utenom har ikke falt meg inn.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 16:07   #7
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Vi kjøpte musikkinstrumenter til jentene våre. I tillegg fikk de hvert sitt sett med halssmykke og armbånd.
Bunadene var det besteforeldrene som sto for.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 16:19   #8
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Fotobok høres ut som en fantastisk fin gave!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 16:23   #9
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Vår konfirmant ønsket seg dessverre ikke bunad men fikk et pengebeløp samt ring og anheng m/diamant. Smykkene ble hun veldig glad for og de ble kjøpt på tilbud Syns det var fint å gi noe varig på en måte. Jeg setter selv pris på smykker jeg fikk til min egen dåp og konfirmasjon.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 16:46   #10
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Ja altså, bunad skal hun få etterhvert, men vet ikke om jeg vil kalle det konfirmasjonsgave. Alle barna her får tilbud om bunad.

Om det er vanlig å gi gave eller ikke er jeg ikke sikker på, de foreldrene jeg har snakket med skal ihvertfall gi gave. Jeg syns jo det er hyggelig å gi henne noe. Det kan hende smykker er noe for henne, det er ei jåledame dette som liker å pynte seg. Hva kan en kjøpe som holder seg, og ikke går av moten da?

Gammel 03-05-10, 16:55   #11
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Gull i klassisk mønster er jo alltid en sikker vinner

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 17:55   #12
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

En fin diamantring går jo aldri av moten, tror vi kommer gi det ved siden av penger til vår konfirmant når den tid kommer...om to år, hjelp
Fotobok hørtes flott ut, men jeg begynte å grine bare av å tenke på alle de fine ordene som ville stått inni der, så tror det blir uaktuelt. Men kanskje istedenfor tale, noe som ikke ligger for noen i vår familie. Så kunne gjestene bla å lese i den istedet...hmm

Gammel 03-05-10, 19:44   #13
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opplevelsesgaver (storbyturer e.l., billetter til kulturelle opplevelser osv) er gaver som kan bli veldig minneverdige.

Våre gutter får/fikk penger + billetter til hhv stand up-show og musikkfestival.

Gammel 03-05-10, 19:47   #14
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jenta mi får bunad, festen og en storbyweekend med meg. Det får holde.

Gammel 03-05-10, 20:26   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Klassiske og enkle diamantøredobber er jo noe som aldri går av moten. (Men forholdsvis kostbart, alt etter størrelse på diamant. )

Fotobok skal vi også ordne til neste års konfirmant her i huset, og siden han får førerkort når den tid kommer blir det nok ikke store gaven i tillegg. (Men noe blir det jo selvsagt.)

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 21:00   #16
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk tur til USA til konfirmasjonen. Sammen med resten av familien

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 21:08   #17
Frantzen
Passiv

Standard

Konfirmanten her i huset ønsker seg bare penger, og det får hun også. Hadde hun ønsket seg bunad hadde hun ikke fått noe annet i tillegg.

Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 21:20   #18
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Standard

Takk for mange gode svar. Far og jeg får diskutere litt her, både hvor mye vi vil gi og hva. Foreløpig heller jeg mot diamantøredobber tror jeg, det er en klassisk elegant ung dame dette, så det passer henne egentlig veldig fint.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:08.