Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Tilbehør til kjøtt og fisk - anyone?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-10, 14:37   #1
Left
Passiv

Standard

Tilbehør til kjøtt og fisk - anyone?

Jeg er litt for snever i nøtta kjenner jeg, for jeg kommer ikke på noe utenom blomkål/brokkoligrateng og blomkålmos.

Noe annet som er godt, ja bortsett fra salat da, det regner jeg nesten ikke med.
Oppskrifter eller tips til noe godt?
Gjerne grønnsaker man ikke bruker såå mye, som squash etc (har ikke sjekket karb.innhold)

Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 14:42   #2
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tilbehør til kjøtt og fisk - anyone?

Min favoritt til fisk (da spesielt laks med sitron og pepper) er gulrøtter, asparges skudd og sukker erter trukket i ildfast form sammen med smør, laksen og skalldyr

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 14:46   #3
Left
Passiv

Standard

Nå glemte jeg å si at det må være minimalt med karbohydrater. Jeg går på ketolyse/lavkarbo.

Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 14:48   #4
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ovnsbakt fennikel til fisk er veldig godt (spesielt til torsk synes jeg):
Rens og del fennikel i fire, legg i ildfast form, hell over litt olje og krydre med salt og pepper. Stek på 200 grader til den er mør.
Ellers bruker jeg mye sukkererter og aspargestopper som jeg woker eller damper. Det går både til fisk og kjøtt.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 15:01   #5
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

I morgen skal vi har laks ovnsbakt med creme fraiche oppå.
Til skal vi har: kokte gulrøtter (for de konservative) , smørkokt broccoli, smørsteikt ferske asparges, og salat:
salat, annanas, tomater, sugarsnaps, agurk, paprika.

Dette er selskap, derfor alle variantene :smil:

Gammel 03-04-10, 15:57   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig glad i ratatouille, både til kjøtt og fisk.

Hakker paprika, løk og squash i terninger og freser det i panna. Heller over hakkede tomater på boks (jeg bruker den med chili) og lar det putre litt. Krydres med det man liker, jeg bruker peppermix og cayennepepper.

Tror det er de hakkede tomatene fra Landlord som har minst karber i seg.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 20:06   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ratatouille. Nam.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 22:31   #8
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Squash og tomater i skiver, legg som "takstein" i form, strø med krydder, kvell i matfløyte (halvvegs opp på grønsakene), litt ost på toppen. 200 grader, ca halv time. Vidunderlig til fisk, men passar til mykje.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 22:41   #9
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har akkurat spist grillet Stange-kyllingbryst med salat og en fantastisk blue-cheese-dip til. Den dip'en er nydelig, og like god til wings også. Og fullstendig lavkarbo - ja til og med ketose.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.