|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() Bør barn skjermes for nakenhet?Litt spinnoff fra "pappa bader med datter" tråden.
![]() |
![]() |
#2 |
<*(((<
|
![]() Sv: Bør barn skjermes for nakenhet?Jeg kommer i hvert fall til å ta hensyn til det i det et av barna mine syns det er flaut at pappa løper rundt naken. Jeg ser ikke noen grunn til å ikke gjøre det, egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
lykkelig
|
![]() Sv: Bør barn skjermes for nakenhet?Jeg synes det er greit å vise barna litt respekt her og ta på seg hvertfall undertøy før man beveger seg naken rundt i huset hvis barna viser de synes det er flaut med nakne voksne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bør barn skjermes for nakenhet?Den dagen mine barn vert flau om dei ser meg naken, er det på tide å slutta. Men eg har foreløpig ingen problem med å gå naken frå badet og til soverommet f.eks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
can-jur
|
![]() Sv: Bør barn skjermes for nakenhet?Men, å være naken er virkelig ikke hverken farlig eller skummelt?
![]() |
![]() |
#7 |
can-jur
|
![]() Sv: Bør barn skjermes for nakenhet?
Men vil du da be barna om å kle på seg før de går fra bad til soverom for ikke å støte deg? Hvordan selger man det til barn, uten å gjøre nakenhet litt "tabu"?
![]() |
![]() |
#8 |
<*(((<
|
![]() Sv: Bør barn skjermes for nakenhet?Jeg syns absolutt at man bør respektere også nærmeste familie. Hvis man syns det er tullete at barnet blir flau over nakenheten, så kan man jo forsøke å snakke litt sammen om det, men jeg tror ikke veien å gå er å ignorere at barnet finner det ubehagelig og ture frem som før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Bør barn skjermes for nakenhet?Folk er forskjellige, Floksa. Fordi du ikke mener det er noe big deal, kan andre gjøre det. Hvis mine barn synes det er i overkant intimt å se sin mor flakse rundt i nettoen, skal de få slippe det. Og det med full forståelse, jeg er da også en av de som klarer meg fint med å velge hvor mye hud jeg vil se selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør barn skjermes for nakenhet?Slik planløsningen er i huset vårt så kommer jeg nok fremdeles til å gå naken mellom bad og soverom og heller be det flaue barnet om å lukke døren til rommet sitt hvis det plages. (Skulle barnet ha besøk så vil jeg bruke et håndkle eller morgenkåpe - det gjør jeg allerede pr. i dag ved besøk.) Vi går ikke nakne ned i 1. etasje - det er utelukkende mellom soverom og bad i 2. etasje.
![]() |
#12 |
can-jur
|
Er det virkelig å ture frem å gå naken fra bad til soverom i eget hjem altså?
![]() |
![]() |
#13 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Bør barn skjermes for nakenhet?Jeg er enig med Torsk og aC. Selvfølgelig skal man respektere barnas forhold til nakenhet! Jeg syns det er litt rart at man mener det ikke skal respekteres jeg.
![]() |
#15 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Bør barn skjermes for nakenhet?Når mine barn bor hjemme, så må de nesten forholde seg til tingenes tilstand her. Eldste hadde en periode der det var flaut med nakenhet, men fordi hun fortsatte å bli eksponert for det, så er det nå mer naturlig enn flaut.Og da "vanlig" nakenhet, som i dusjen, når man står opp om morgenen og lignende. Jeg kan ikke la nykker være avgjørende for hvordan vi forholder oss til ting. Derimot så respekteres hun for at hun ikke ønsker å vise seg selv naken i noen særlig grad.
![]() |
#16 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Bør barn skjermes for nakenhet?Jeg tenker at det gjerne kommer til et stadium dr å se sin mor eller far naken regnes som OVERSKUDDSINFORMASJON, noe man rett og slet ikke har behov for, men ønsker å skjermes mot. Ikke fordi nakenhet er tabu og slikt, men fordi man som barn kanskje har behov for ikke å vite alt om sine foreldre.
![]() |
#17 |
can-jur
|
![]() Sv: Bør barn skjermes for nakenhet?Hva er det med en naken kropp i en setting er den hører hjemme som "trigger" så mye?
![]() |
![]() |
#18 |
På lukket avdeling
|
![]() Sv: Bør barn skjermes for nakenhet?Jeg sluttet når poden var rund ti år. Da så jeg at han ble forlegen av å se sin mor naken, og han ønsket heller ikke ha meg på badet når han var på do eller dusjet selv. Min datter er fem, og vi bader enda sammen, også pappan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
can-jur
|
![]() Sv: Bør barn skjermes for nakenhet?Så man slutter altså å gå naken fra badet til soverommet for å ikke støte sine barn?
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Bør barn skjermes for nakenhet?Jeg er ikke noe glad i å vise meg naken, ikke engang for mannen. Dermed så blir det lite av det her i huset for min del. Mannen går litt rundt, men ikke kliss naken, mer av typen et håndkle foran snoppen. Men det er ikke sånn at vi går rundt å skjuler oss. Må en av gutta på do når jeg dusjer så må de jo få lov til det. Vi har bare ett bad. Men jeg står ikke å tørker meg mens han tisser. Da venter jeg heller litt. Eldstemann på 7.5 år begynner å bli litt sjenert i forhold til det å vise seg naken. Jeg må ofte snu meg hvis han skal skifte truse og han er nøye på å lukke døra når han går på do. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|