Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken type gulv anbefaler du til kjøkken?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-10, 11:45   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken type gulv anbefaler du til kjøkken?

Vi skal bygge nytt kjøkken og i den forbindelse åpen løsning ut til stua. I stua er det gammelt tregulv som vi i utgangspunktet ønsker å beholde. I kjøkkenet er det per i dag linoleum, og vi vet ikke hva som skjuler seg under den. Er det tregulv der også, lager vi nok en skjøt i gulvet av tre mellom de to rommene og beholder gulvene som de er. Er det rett på undergulvet trenger vi jo et helt nytt gulv på kjøkkenet.

Hva ville du lagt på kjøkkenet? Det vil jo bli en 3 meter lang skjøt mellom stuegulv og kjøkkengulv i lengderetningen til tregulvet som ligger i stua, så det bør vel kanskje ikke være for stor forskjell på gulvtypene fargemessig heller? Noen som har erfaring med slik overgang? Ser for meg at det kan være flott å legge fliser på kjøkkenet og ut til tregulvet i stua, men tror det blir litt for dyrt.

Forslag mottas med takk! Gjerne med bilder.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 11:49   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.783
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken type gulv anbefaler du til kjøkken?

Ikke steinflis.
Har hatt, hardt, kaldt (vi hadde råkjeller under) og faller noe i gulvet er du garantert at det knuser.

Kjøkkengulv bør jo tåle litt potensielt vannsøl og sånn, og være lett å rengjøre (atter igjen, IKKE natursteinflis lagt av en som ikke har erfaring med flislegging...) men sånn utover det er jeg egentlig ganske blank. vi har samme parkettløsning som på stua, det bare lå der når vi flytta inn så jeg vet ikke hva det er heller...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 11:53   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken type gulv anbefaler du til kjøkken?

Takk for tips, Malama. Vi har ikke råkjeller under kjøkkenet, så det er ikke så kritisk, men ser den med at ting knuser lettere på steingulv enn på mykere gulv.


Og kanskje en modde kan rette opp skrivefeilen i overskriften min hvis en modde er innom?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 13:02   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken type gulv anbefaler du til kjøkken?

Noen flere som har tips?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 13:04   #5
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Hvilken type gulv anbefaler du til kjøkken?

Noe som tåler vann og store mengder juling. :har ville barn:

Jeg tror jeg ville ha gått for noe kult belegg dersom vi skulle legge nytt kjøkkengulv, og i alle fall dersom det uansett ville ha vært en overgang mellom stue- og kjøkkengulv.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 13:06   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken type gulv anbefaler du til kjøkken?

Det eneste jeg "angrer" på i nyhuset er at vi ikke la fliser på kjøkkenet. Hadde jeg valgt igjen ville jeg lagt fliser i hele 1. etasje. En av naboene angret så mye at de gjorde nettopp det i sommer (nytt hus, de også). Jeg skjønner ikke argumentet om at ting knuser på steingulv.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 13:07   #7
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.476
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken type gulv anbefaler du til kjøkken?

Vi har Alloc laminat (hvitoljet eik skipsgulv finish) og er fornøyde med det. Kanskje ikke ideelt hvis det blir lekkasje av noe slag, men ellers er det slitesterkt, pent og ikke så hardt som fliser. (Har hatt fliser på kjøkken før og likte det ikke.)

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli

Sist redigert av sindrome : 04-03-10 kl 13:13.
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 16:31   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.783
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken type gulv anbefaler du til kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det eneste jeg "angrer" på i nyhuset er at vi ikke la fliser på kjøkkenet. Hadde jeg valgt igjen ville jeg lagt fliser i hele 1. etasje. En av naboene angret så mye at de gjorde nettopp det i sommer (nytt hus, de også). Jeg skjønner ikke argumentet om at ting knuser på steingulv.

Mulig det, men ejg har altså bodd med dumme steinfliser. Mistet ejg ned noe, knuste det, garantert. Nå har vi et mye "snillere" gulv, hvilket er en fordel med en gutt som... vel, sikekrt river ned ting i noen år til fremover. Selvsagt knuser ting av og til, men ikke garantert... Mulig det finnes fliser som er "snillere" enn våre, men jeg mislikte sterkt det gulvet. Det var ikke bare det at ting knuste da (vi var abre to voksne da, det var ikek så mye som falt i gulvet) men de andre tingene ejg hadde mot det var spesifikt emd det gulvet, den håpløse kulden, kombinert mde hardt, jeg fikk rett og slett vondt i bena opp til kneet av å stå på det, samt at det var idiotisk lagt slik at vi fikk hull i sokkene grunent hjørner som stakk opp, men som sagt, kaldt og håpløst lagt var jo spesifikt for DET gulvet da...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 16:48   #9
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken type gulv anbefaler du til kjøkken?

Der vi bodde før vi flyttet i nyhuset hadde vi fliser på gulvet og varme i gulvet. Jeg savner det og vurderer å bytte ut gulvet i løpet av noen år.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 19:11   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.554
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken type gulv anbefaler du til kjøkken?

Jeg slutter aldri å anbefale linoleum.
Kopierer fra en annens tråd:
- miljøvennlig (svanemerket, faktisk)
- et naturprodukt
- slitesterkt
- deilig å gå på
- finnes som klikk-system, limfliser eller på rull.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 20:05   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken type gulv anbefaler du til kjøkken?

Takk for mange gode tips. Fikk litt lyst på sjakkmønstret gulv i sort/hvitt. Det finnes vel kanskje i linoleum?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 20:42   #12
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.703
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken type gulv anbefaler du til kjøkken?

Fliser eller linolium. Bør tåle en del vann.

Når vi pusset opp kjøkken for noe år siden valgte vi først klikk laminat. Etter noen måneder fikk vi vannlekasje og alt måtte byttes. Da valgte vi å gå for linolium. Fordi det var ikke mulig å ha fliser der.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 20:49   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken type gulv anbefaler du til kjøkken?

Jeg angrer skikkelig på at vi la parkett på kjøkkenet. Etter bare tre år er gulvet vannskadet, har kjempestygge hakk etter plater, kniver og kasserollelokk som ungene har mistet på det og er i elendig forfatning.

Skulle jeg valgt på nytt, skulle jeg valgt gummigulv. Det synes jeg er veldig stilig. Dessuten tåler det masse, både hardt og vått, og er mye mer behagelig å gå på enn flis.

Linoleumsgulv og vinyl hadde også vært aktuelt. Og når ungene blir voksne, skal vi kanskje ha parkett på nytt …

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 20:52   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken type gulv anbefaler du til kjøkken?

Takk for erfaringsdeling.

Fant dette vinylbelegget både jeg og mannen likte.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no