Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Aldersgrense på Alice in Wonderland?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-10, 16:17   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldersgrense på Alice in Wonderland?

Jeg har sett både på kino1.no og filmweb.no, men det står jo bare "familiefilm", ingen aldersgrense? Håper det er 7 år. :ber:

Gammel 18-02-10, 16:53   #2
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Aldersgrense på Alice in wonderland?

Nå er det ikke så mange som har sett på den, men BBFC har merket den PG, så 7 år fra Medietilsynet virker ikke usannsynlig.

Ben "as a hatter" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 16:55   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ser ikke ut til at den er vurdert av Medietilsynet enda, jeg finner den i alle fall ikke i filmdatabasen deres.

Gammel 18-02-10, 17:04   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, det er jo ikke så lenge til den har premiere. Jeg håper virkelig den får 7-årsgrense, datteren min maser hull i hodet på meg om å få se den. Hun hadde elsket den filmen og 11-årsgrenser kommer hun ikke inn på (må være 8 år). Jeg får vente og se.

Gammel 18-02-10, 18:33   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor gamle må man være på 15-årsfilmer da?

Gammel 18-02-10, 18:57   #6
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Aldersgrense på Alice in Wonderland?

Jeg så traileren. Den så ganske skummel ut. Men kanskje ikke noe verre enn Huttetuene? Jeg vil gjerne se den i alle fall. Med eller uten barn. Det er Tim Burton, sant?

Gammel 18-02-10, 19:12   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er Tim Burton, ja. Ut fra traileren så det ikke egentlig ut som en barnefilm i det hele tatt, synes jeg - og ikke fordi den ser skummel ut, men fordi den ser ut som den er laget for voksne, tema- og handlingsmessig. Jeg gleder meg, jeg, men tror ikke den vil være noe for Poden.

@Sitron: På filmer med 15-, 11- og 7-årsgrense er det lov for voksne å ta med seg barn som er inntil 3 år yngre enn grensen. Så det er lov til å ta med 12-åringer på filmer med 15-årsgrense, hvis man som voksen tror filmen vil passe for dem.

Gammel 18-02-10, 19:53   #8
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gleder meg til et gjensyn med "Andy" fra Little Britain.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 19:53   #9
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Så jeg kan ta med en (snart) 4-åring på 7-årsgrense? Prinsessen og frosken er nemlig satt til sju år. Tegnefilm. Og den har snuppa sååå lyst til å se.

Gammel 18-02-10, 21:24   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Så jeg kan ta med en (snart) 4-åring på 7-årsgrense? Prinsessen og frosken er nemlig satt til sju år. Tegnefilm. Og den har snuppa sååå lyst til å se.

Den har jeg sett og jeg hadde ikke hatt problemer med å la mine se den på den alderen. Dog er jeg ikke sikker på om forståelsen vil være den beste av innholdet, men det er mye sang og sånt.

Emma har lyst å se den der varulvfilmen og hun pleier digge eventyr og fiction. Men kanskje vi skal satse på Lyntyven. Om den går fremdeles når nabon kommer hjem.

Gammel 18-02-10, 20:33   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Eldste har sett traileren for Alice, de viser den før de fleste tegnefilmer på kino nå, så da bør den jo kanskje ha 7-årsgrense? Hun ELSKET traileren og har så lyst å se den, så om det er 7-årsgrense da så tar jeg henne absolutt med. I utgangspunktet foretrekker hun jo tegnefilmer da, men i og med at hun har sett traileren for denne ca. 100 ganger og elsker den og maser om å få se filmen, tar jeg sjansen. Tror absolutt hun kommer til å like den.

Gammel 19-02-10, 00:00   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Eldste har sett traileren for Alice, de viser den før de fleste tegnefilmer på kino nå, så da bør den jo kanskje ha 7-årsgrense?

Jeg tror det holder at traileren har 7-årsgrense. I alle fall husker jeg at Glitter kommenterte at det var trailer for Coraline da de så Bolt, og Coraline hadde jo 11-årsgrense.

Gammel 19-02-10, 00:16   #13
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er jo Johnny Depp. Da bør det være 18 års aldersgrense.

Gammel 19-02-10, 10:07   #14
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Deter mulig filmen får 11-års grense, men at det blir bestemt av medietilsynet til mandag.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 10:20   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kalufs, her.

Deter mulig filmen får 11-års grense, men at det blir bestemt av medietilsynet til mandag.

Håper det blir 7. :krysser fingre: Hvis ikke får hun se den hjemme, men da blir det jo ikke i 3D (hun er vill etter 3D).

Gammel 19-02-10, 10:07   #16
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

..............

Sist redigert av kalufs : 19-02-10 kl 15:21.
kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:57.