Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kva er normalen? (Klesutgifter til brudepike/-svenn)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-10, 15:02   #1
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Kva er normalen? (Klesutgifter til brudepike/-svenn)

Kven pleier å stå for klede til brudepiker og brudesvenner ?

Foreldra eller brudeparet ?

Gammel 16-02-10, 15:04   #2
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kva er normalen ?

Har ikke mye erfaring så jeg vet ikke hva som er vanlig. Men i det bryllupet jeg har vært i som har hatt brudepiker var det brudeparet som betalte klær og sko.

Gammel 16-02-10, 15:06   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kva er normalen?

Jeg mener at det er brudeparet om de skal ha barnet i en gitt farge eller gitt kjole. Er de fornøyd med en vanlig penkjole, så blir det kanskje litt annet?

Gammel 16-02-10, 15:07   #4
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva som er vanlig vet jeg ikke, men jeg antar at om brudepiker og brudesvenner forventes å ha vanlige penklær er det foreldrene som står for det. Hvis brudeparet ønsker spesielle klær er det vel de som bør betale.

Gammel 16-02-10, 15:15   #5
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

vi betalte det for dem ja. syns ikke det er riktig å pålegge foreldrene den utgiften.

Gammel 16-02-10, 15:15   #6
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Svogeren min med forlovede var her i helga. Så seier ho så kjekt at dei håper at ungane våre vil vera brudepiker og brudesvenn. Åja, seier eg. Så koselig. Ja så viss du kan kjøpe kvite finkjoler til dei og slikt så skal eg kjøpa eit blått silkebånd som skal vera på kjolen. Og trollet skal dei kjøpa eit blått slips til.

Eg blei berre litt paff. Når det blir satt føringar for kle og det er fleire som skal vera brudepiker ( er ei jente til som skal vera brudepike i alle fall ) så trudde eg at brudeparet sto for kle. Og eg hadde kjole til eine jenta mi allerede. Men no må eg vist ut på tur for å finna kvite kjoler til jentene og dress til guttungen som kan passe til blått slips.

Gammel 16-02-10, 15:17   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spesy. De pleier forøvrig å ha flotte, hvite kjoler på name-it - ja, og så har man jo ebay da

første søk på "flower girl dresses" - kom f.eks denne opp - 16 pund + 6 pund porto.

Gammel 16-02-10, 15:17   #8
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Me kjøpte kjolar til våre tre brudepiker.

Gammel 16-02-10, 15:18   #9
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Eg som hater å kjøpe kvite kle til ungane Kjolen blir jo øydelagt i løpet av dagen.

Men men. Dette er berre ein av mange rare ting ved dette bryllupet.

Gammel 16-02-10, 15:20   #10
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Svogeren min med forlovede var her i helga. Så seier ho så kjekt at dei håper at ungane våre vil vera brudepiker og brudesvenn. Åja, seier eg. Så koselig. Ja så viss du kan kjøpe kvite finkjoler til dei og slikt så skal eg kjøpa eit blått silkebånd som skal vera på kjolen. Og trollet skal dei kjøpa eit blått slips til.

Den synes jeg var drøy. Kan du ikke bare si du vil bruke noe av tøyet dere har?

Gammel 16-02-10, 15:21   #11
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi betalte for brudepikekjolene, ja. Tror det er mest vanlig at brudeparet står for den utgiften.

Exit/Name-It har noen nydelige, hvite kjoler nå har jeg sett. De er jo relativt rimelige.

Gammel 16-02-10, 15:23   #12
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Forslag:

1. kjøp tøy som brudeparet "bestiller", men bak dei inn i bryllusgåva. Altså, utgifter til klær går ut over budsjett for bryllupsgåva.

2. vis dei noko du har frå før, evnt. kjøp på Fretex el.l., som du reknar med absolutt ikkje vil falle i smak. Kanskje dei resignerer og kjøper finklær til barna sjølv.

Gammel 16-02-10, 15:23   #13
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Eg blei berre så paff der og då at eg fekk ikkje sagt noko.

Gammel 16-02-10, 15:24   #14
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer ikke over det. "Dere kjøper kjoler, vi kjøper hårstrikk".

Gammel 16-02-10, 15:26   #15
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Noko slikt ja.

Eg trur ikkje dei har store utgifter på dette bryllupet sitt.

Gammel 16-02-10, 15:32   #16
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Vi har faktisk kjøpt til jenta vår som skal vere brudepike for tante. Jentene har vore brudepiker to gongar før, og vi hadde brudepiker da vi gifta oss, alle desse gongane har jentene fått sydd kjolar, stoffet har brudeparet betalt.

Gammel 16-02-10, 15:32   #17
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tenker at det er en selvfølge at brudeparet dekker klær, om de har noe spesielt i tankene.

Gammel 16-02-10, 15:34   #18
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg tenker at det er en selvfølge at brudeparet dekker klær, om de har noe spesielt i tankene.

Skjønner godt at du ble paff!!

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 17:20   #19
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Eg har jo to kvite kjoler hengande her. Luciakjolane !

Gammel 16-02-10, 17:58   #20
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Noko slikt ja.

Eg trur ikkje dei har store utgifter på dette bryllupet sitt.

Nei, det har de selvfølgelig ikke, de har jo ordnet seg fin-fint de. Hjelpes meg!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:10.