Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

De 3 låtene som har betydd mest for deg?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-07, 23:10   #1
@nne
Ikke fra NM

@nne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: arendal
@nne er litt kul@nne er litt kul@nne er litt kul
Standard

De 3 låtene som har betydd mest for deg?

Jeg trenger litt tips til ny musikk aa hoere paa. Eller gammel for den saks skjyld, kanskje det er nytt for meg, eller jeg faar frisket opp i hukommelsen.

For aa gjoere spoersmaalet litt mer nyansert, spoer jeg

Hva er yndlingsmusikken din for tiden, og hvilke 3 laater har betydd mest for deg? Ever!

Naa skal jeg se 6 feet under, og gleder meg til aa komme tilbake hit etterpaa og finne masse gode forslag.

Eller kanskje ikke, det er flere her inne som ser paa 6 feet har jeg faatt med meg.
Ok det, jeg skal vaere lenge oppe jeg....

Gammel 19-01-07, 23:35   #2
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: De 3 låtene som har betydd mest for deg?

Åhhh, flott spørsmål!

1. Sunday bloody sunday, U2 (U2 var mitt første MØTE med musikk, som revulosjonær 14 åring, og dyttet igang min politiske karriere... )

2. Et eller annet med Nirvana .... Det meste egentlig ... Studietid, øl, gode venner, kjærester, headbanging, nachspiel ...

3. Quite emotional eller stange colour blue eller ..., mange å velge i, Madrugada. Siverts stemme er som balsam for sjelen ... Konsert med Madrugada er himmelsk!

Gammel 20-01-07, 00:22   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Six Feet Under må vi få med oss, ja!

Vanskelig å plukke ut de tre låtene som har betydd mest, og jeg kommer sikkert til å ombestemme meg etterpå, men gjør et forsøk:

- "Nightswimming" med REM (har vært REM-fan siden "The One I Love", og dette er den låta som har betydd aller mest)

- "For No One" med the Beatles (det kunne egentlig vært mange andre av the Beatles også, men dette er en favoritt fra ei plate (med hakk) som har fulgt meg siden tidlig barndom og i høy grad bidratt til å forme meg og musikksmaken min)

- "Fake Plastic Trees" med Radiohead (hele denne plata er enorm!)

(Runners up: "As Tears Go By" med the Rolling Stones har fulgt meg gjennom halve livet, "She Fell Into My Arms" med Ed Harcourt reddet nesten livet mitt da broder'n begynte med heroin, "Taillights Fade" med Buffalo Tom er veldig "meg", REMS "At My Most Beautiful" er perfekt for sentimental tankevirksomhet, "Yes I Do (Merry-Go-Round)" med Psychedelic Furs kaller på kjære minner, A-has "I've Been Losing You" har vært viktig for meg i 20 år, "The State I Am In" med BElle & Sebastian)

Sist redigert av Bluen : 20-01-07 kl 11:08.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 00:25   #4
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Six Feet Under må vi få med oss, ja! Vanskelig å plukke ut de tre låtene som har betydd mest, og jeg kommer sikkert til å ombestemme meg etterpå, men gjør et forsøk:

- "Nightswimming" med REM (har vært REM-fan siden "The One I Love", og dette er den låta som har betydd aller mest)

- "For No One" med the Beatles (det kunne egentlig vært mange andre av the Beatles også, men dette er en favoritt fra ei plate (med hakk) som har fulgt meg siden tidlig barndom og i høy grad bidratt til å forme meg og musikksmaken min)

- "Fake Plastic Trees" med Radiohead (hele denne plata er enorm!)

Åhhh, godbiter her også!!!

(Men jeg oppdaget REM leeeenge før det!)

Gammel 20-01-07, 00:28   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

(Men jeg oppdaget REM leeeenge før det!)

:ung:

(...ikke så veldig, da - jeg var 13-14 år i 1987 )

:treg:

Gammel 20-01-07, 00:30   #6
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Brothers in Arms- Dire Straights. eller noe. Må tenke over resten.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 00:35   #7
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

:ung:

(...ikke så veldig, da - jeg var 13-14 år i 1987 )

:treg:

Jammen da er vi ikke så langt fra hverandre i alder (72-modell), men jeg hadde en eldre kjæreste som introduserte meg for endel musikk som jeg er trofast mot den dag i dag (mange år og kjærester etter) ...

Gammel 20-01-07, 01:31   #8
@nne
Ikke fra NM

@nne sin avatar

Standard

Faar vel svare selv ogsaa kanskje.
De 3 laatene jeg kommer paa i dag som har betydd mye for meg er>

"I love your smile" med Shanice
Det er en helt spesiell stemning og nerve i denne synes jeg. Den er saa utrolig glad synes jeg, og det uten aa vaere det granne braakete. Vet forresten knapt hvem Shanice er. Kanskje jeg skal soeke henne op og finne ut om hun har laget mer jeg kan like.

"Dont talk, just kiss". Denne likte jeg veldig godt en gang fordi jeg syntes teksten var saa sexy. Fikk litt sug i magen av den. Reagerer ikke like sterkt i dag, men paa en annen maate. Har ikke engang et bestemt minne til akkurat denne laaten, men allikevel klarer den aa fremkalle en helt egen stemning hos meg fremdeles. Husker forresten ikke hvem som hadde den en gang. Men husker at det ikke var noen som var kjent for meg. Jeg hadde den paa en samleCD fra Sverige med noen Radio-hits. Tips meg gjerne hvis noen kjenner den og vet hvem som har den. Har soekt paa nettet uten resultat.

"Livet og Leken", og nesten alle de andre laatene til Finn Kalvik som kom ut tidlig paa 80-tallet. Da var jeg ung tenaaring og et av mine saere trekk var at jeg digget FK.

Hva jeg liker best i dag, av nyere musikk, er jeg jammen ikke saa sikker paa. Kan i hvert fall nevne Lee Ann Rimes. Liker veldig godt hennes versjon av "The rose".

Gammel 20-01-07, 03:45   #9
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er helt kjempeforelsket i Frøken Franzen sin Odd Nordstoga. Men smak og behag altså. Den passer meg helt utmerket akkurat nå.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 07:51   #10
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror det må bli tre DM låter.

"Black celebration"

"Never let me down again"

"Enjoy the silence"

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 08:26   #11
kunstnerspiren
Til tider frustrert...

Medlem siden: Dec 2006
kunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populær
Standard

Ajajaj! Her er tråden for meg skjønner jeg! Musikk er like viktig som mat og drikke for meg så...
Her er noen forslag:
Først og fremst Waterlillies, det er en gruppe som jeg tror desverre har lagt opp, albumet heter Tempted og favorittene derfra er: Tempted, I wanna be there, Supersonic, How does it feel, Never get enough. Utroooolig bra musikk! Veldig vanskelig å få tak i, men jeg fikk lastet det ned fra LimeWire etter mange mange forsøk...hvis du vil kan jeg sende det til deg som filer i epost. Send meg adr din på pm om du er interessert. Det er 12 år gammel musikk, så ikke mange vet om de. Men de som har hørt musikken elsker den! Deriblandt min mann og det sier MYE! Hehe...
Ellers:
All you can leave behind med U2,
Electrical Storm (U2 mix med Wiliam Orbit) superbra!
Gipsy Kings: Klassical spanish guitar
Keane: Is it any wonder
Enigma & Deep Forrest: Snow of the Sahara
Jonas Fjeld: Engler i sneen...sukk!
Tim Christensen: Right next to the right one
Deep Forrest,Enigma & Art of noise: Majorca
Deep Forrest: Eden
Vangelis:Ill find my way home og Tears in rain
Level 42!
Andreas Wollenveider; har mye bra, litt sånn drømmende musikk...kjempestilig! Instrumental.
ÅH! Jeg kunne sikkert sittet her hele dagen! Elsker musikk!

Gammel 20-01-07, 14:48   #12
@nne
Ikke fra NM

@nne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kunstnerspiren, her.

Veldig vanskelig å få tak i, men jeg fikk lastet det ned fra LimeWire etter mange mange forsøk...hvis du vil kan jeg sende det til deg som filer i epost. Send meg adr din på pm om du er interessert.

Jeg bruker ogsaa limewire, saa jeg kan jo forsoeke der foerst. Hvis jeg ikke finner noe der, saa kommer jeg nok tilbake og benytter meg av tilbudet.

Gammel 20-01-07, 15:21   #13
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, det er umulig! Men jeg kan ta med Beatles: In my Life, Leonard Cohen: Famous Blue Raincoat og Tori Amos: Silent all these Years.
I det siste har jeg hørt mye på Silvio Rodriguez: Esto no es una elegia og Joni Mitchell: A Case of You.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 15:54   #14
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Elsker Dj Tiesto med denne her:

(Kilde: youtube.com)

Glad i mange forskjellige sanger og musikksjangere.

Men Silence blir jeg nok aldri lei.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 15:55   #15
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Og Prince med Purple Rain, TPau(?)China in your hand.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 16:20   #16
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

All out of love - Air Supply

Live Tomorrow - Laleh

Majesty av Madrugada

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 16:30   #17
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

"Both sides" med Joni Mitchell
"Kim Du Nå Va" med Vamp
"Rain King" med Counting Crows

Gammel 20-01-07, 16:35   #18
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det meste med Metallica, CD-ene før "Black album"

Stairway to heaven

Hmmmm

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 16:42   #19
Andromeda
Nybegynner

Andromeda sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Andromeda er litt kul
Standard

Da jeg var (veldig) ung likte jeg Elvis, siden min far pleide å spille musikken hans. Jeg likte også Abba. Så var det en periode med 60-tallslåter som var populære igjen, og tysk musikk. Da jeg traff min første kjæreste var Alphaville populære, jeg likte flere av sangene deres godt. " Self Control" med Laura Brannigan var også en favoritt, og " You win again" med Bee Gees. Og en 80-tallslåt som het " You spin me around" eller noe slikt. Jeg likte også Bronski Beat, Erasure og Yazoo.

Da jeg traff mannen min var det spesielt tittelsangen fra filmen "Ghost", med Maria McKee, som var "vår" sang.

De senere år har jeg vært veldig glad i "Sky" med Sonique. Den er fortsatt en favoritt, sammen med " I'll fly with you / L'amour toujour" av Gigi D'Agostino.

Andromeda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 16:48   #20
kunstnerspiren
Til tider frustrert...

Medlem siden: Dec 2006
kunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av @nne, her.

Jeg bruker ogsaa limewire, saa jeg kan jo forsoeke der foerst. Hvis jeg ikke finner noe der, saa kommer jeg nok tilbake og benytter meg av tilbudet.

Gjør det du! Men også på LimeWire er det veldig vanskelig å få tak i Waterlillies. Det var bare råflaks at jeg fikk lastet ned. Det var helt sprøtt, for jeg har prøvd så mange ganger, og plutselig en dag var det en som la ut alle låtene fra albumet akkurat i det jeg søkte for ørtende gang! Jeg lastet ned hele albumet, og to timer senere var det ingenting som kom opp i søk på gruppa. Bortevekke igjen! Men kanskje er du heldig alikvel!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.