Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dårlige matvarer som ødelegger en hel middag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-10, 19:46   #1
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Dårlige matvarer som ødelegger en hel middag

Vi skulle lage latmanns- og hurtigvarianten av hjemmelaget pizza i dag, så jeg kjøpte en ferdig pizzabunn, Peppes pizzasaus, noe topping og Peppes pizzaost.

Kommer hjem, lager hele pizzaen, og skal bare til slutt ha på osten. Tar på to store never med ost før jeg oppdager at osten er muggen.

Går tilbake til butikken, og får ny ost, men nye ingredienser til pizzaen fikk jeg ikke. Vurderte å krangle på det, men det var så mange mennesker der, og butikksjefen var selvfølgelig ikke der.

Hadde jeg hatt kvittering kunne jeg jo gått tilbake på mandag og snakket med butikksjefen, men det har jeg altså ikke. Så der lærte jeg det.

Hva hadde dere gjort? Krevet nye varer for middagen? Vi har nå prøvd å plukke av det meste av den ødelagte osten, pøst på med masse ny ost, og satser på at 225 grader tar knekken på det meste av ulumskheter....

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 21:04   #2
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Dårlige matvarer som ødelegger en hel middag

Så kjipt!

Men jeg hadde ikke forventet å få dekket resten av middagen.

Hvordan ble pizzaen da?

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 21:09   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke engang kommet på å spørre om erstatning for resten av middagen. Men jeg vet ikke hva som er vanlig. Tanken har liksom ikke streifet meg. Jeg hadde gått tilbake med osten, selvsagt.

Gammel 22-01-10, 21:33   #4
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Kjenner jeg meg selv rett hadde jeg nok ikke engang giddet å gå tilbake med osten Det hadde ikke falt meg inn å forvente erstatning for retsen av maten.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 21:33   #5
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke forventet erstatning nei. Hadde gått tilbake med osten men ikke krevd noe mer.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 21:34   #6
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg hadde ikke forventet å få annet enn ny ost.

Gammel 22-01-10, 21:36   #7
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde ikke forventet resten erstattet nei. Man bør vel ta en titt selv før man pøser på med ost også.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 22:55   #8
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville bare dratt og kjøpt nye ost. Deretter hadde jeg sendt osten til produsenten og klaget til dem, for det er tross alt mest sannsynlig der feilen ligger. Da ville jeg skrevet et langt og beskrivende brev om hvordan hele familien gledet seg til en deilig pizza og lagt ut om alle de gode ingrediensene jeg hadde kjøpt. Og tilslutt kommet til hvor skuffet vi ble når osten viste seg å være muggen og at jeg dessverre ikke hadde sett det før den allerede var drysset på. En seriøs leverandør ville da sørget for å erstatte dine utlegg og vel så det, sammen med en beklagelse og forklaring. :erfaren "reklamatør":

Gammel 22-01-10, 23:06   #9
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke kommet på å be om erstatning for annet enn osten, for du bør vel strengt tatt se at den er muggen før du hiver den på? Muggen pleier jo være på toppen, godt synlig.

Gammel 22-01-10, 23:09   #10
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Men man forventer jo ikke at ny pakke, uåpnet, er muggen? Ikke jeg en gang tenker særlig mye over det.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 23:18   #11
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker som Kaprifol. Hvis jeg akkurat har kjøpt noe forventer jeg at det er i orden. Jeg pleier ikke å sjekke andre matvarer fryktelig nøye før jeg bruker dem heller...

Gammel 22-01-10, 23:18   #12
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Jeg ville bare dratt og kjøpt nye ost. Deretter hadde jeg sendt osten til produsenten og klaget til dem, for det er tross alt mest sannsynlig der feilen ligger. Da ville jeg skrevet et langt og beskrivende brev om hvordan hele familien gledet seg til en deilig pizza og lagt ut om alle de gode ingrediensene jeg hadde kjøpt. Og tilslutt kommet til hvor skuffet vi ble når osten viste seg å være muggen og at jeg dessverre ikke hadde sett det før den allerede var drysset på. En seriøs leverandør ville da sørget for å erstatte dine utlegg og vel så det, sammen med en beklagelse og forklaring. :erfaren "reklamatør":

Sant. Det skal jeg gjøre neste gang!

Gammel 22-01-10, 23:19   #13
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg hadde ikke kommet på å be om erstatning for annet enn osten, for du bør vel strengt tatt se at den er muggen før du hiver den på? Muggen pleier jo være på toppen, godt synlig.

Det var ikke fryktelig mye, og det var faktisk mer nedover i posen. Ikke så mye på toppen.

Gammel 22-01-10, 23:20   #14
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrull, her.

Så kjipt!

Men jeg hadde ikke forventet å få dekket resten av middagen.

Hvordan ble pizzaen da?

Pizzaen ble fult spiselig til slutt, etter at jeg prøvde å plukke av det meste av den gamle osten, og pøste på med ny ost.

Gammel 22-01-10, 23:50   #15
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De burde prinsippielt erstatte, rett og slett fordi det er mye bry å lage en ny. Det skal ikke koste deg masse bry fordi osten de selger ikke holder mål.
Men jeg tror nok ikke du kan kreve det, men om de er litt opptatt av service (noe jeg tipper de ikke er ), så hadde de erstattet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 00:10   #16
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

De burde prinsippielt erstatte, rett og slett fordi det er mye bry å lage en ny. Det skal ikke koste deg masse bry fordi osten de selger ikke holder mål.
Men jeg tror nok ikke du kan kreve det, men om de er litt opptatt av service (noe jeg tipper de ikke er ), så hadde de erstattet.

Du sa det mye bedre enn meg. Men det var sånn jeg tenkte, ja. Dyrt er det jo og, med alle de ferdiggreiene (som forøvrig er grunnen til at jeg nesten aldri kjøper dem).

Gammel 23-01-10, 09:58   #17
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Jeg hadde ikke forventet å få annet enn ny ost.

Samme her. Hadde skrapet/plukket vekk mest mulig av osten, og så klasket på ny og stekt den som om ingen ting hadde skjedd :sjuske:

Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 10:14   #18
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Hos coops butikker ville både osten og de andre matvarene blitt erstattet, som er i samsvar med coops matvaregaranti.

Gammel 23-01-10, 10:19   #19
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg hadde ikke engang kommet på å spørre om erstatning for resten av middagen. Men jeg vet ikke hva som er vanlig. Tanken har liksom ikke streifet meg. Jeg hadde gått tilbake med osten, selvsagt.

Kan bare signere Iset jeg.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.