|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
Live and let live
|
![]() Hvor viktig er det å presentere seg på telefon?Når man ringer rundt i diverse offentlige instanser og skal innom 10 forskjellige mennesker som ikke har noe med det en lurer på å gjøre og som kun skal sende en rundt i systemet. Må man da presentere seg 12 ganger (ja, man er jo selvsagt innom minst to av dem feilsendt to ganger)?
![]() |
#2 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvor viktig er det å presentere seg på telefon?Man kan nok skippe det i blant, men for meg går dette helt på automatikk. (men jeg presenterer meg jo også når jeg ringer til folk som har lagra nummeret mitt på sin mobil jeg altså)
![]() |
#3 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor viktig er det å presentere seg på telefon?
Og det samme gjør jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør/øst landet
![]() |
Er nok desverre en sånn jeg også. det går uten at jeg tenker på det rett og slett, men jeg neier når jeg håndhilser på folk også da |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor viktig er det å presentere seg på telefon?Jeg presenterer meg alltid. Ikke fordi de skal vite hva jeg heter, men fordi de skal høre hva jeg sier etter presentasjonen. De fleste er så innstilt på at det kommer et navn først at dersom det kommer noe annet så får de det ikke med seg før navnet er tatt frem. |
![]() |
![]() |
#6 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Hvor viktig er det å presentere seg på telefon?Jeg presenterer meg alltid. Det går helt automatisk fordi jeg synes det er veldig unaturlig å begynne å prate med et fremmed menneske uten å si hvem jeg er først.
![]() |
#7 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor viktig er det å presentere seg på telefon?Jeg presenterer meg alltid.
![]() |
#8 |
prøver å være tål***ig
|
Jeg og!
![]() |
#9 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvor viktig er det å presentere seg på telefon?Jeg presenterer meg alltid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvor viktig er det å presentere seg på telefon?Jeg presenterer meg ikke nødvendigvis dersom jeg vet jeg ringer et sentralbord og skal sendes videre (da sier jeg ting som "God dag, jeg skulle gjerne snakket med noen om reiseforsikring", hvis det er et forsikringsselskap), eller hvis jeg f.eks. ringer en butikk for å spørre om åpningstidene. Jeg er ellers veldig nøye med å presentere meg, og jeg tror (jeg har visst ikke tenkt så mye over dette) egentlig jeg lar være å presentere meg i disse situasjonene for at personen jeg snakker med skal slippe å bruke mer tid på meg enn nødvendig.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvor viktig er det å presentere seg på telefon?Gjør som Skilpadda, og presenterer jeg meg når jeg er kommet til rette vedkommende.
![]() |
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor viktig er det å presentere seg på telefon?Jeg driver og lærer meg å ikke presentere meg hver eneste gang. Hvis jeg kommer til et sentralbord, er det viktige hvem jeg skal snakke med og ganske uinteressant hvem jeg er.
![]() |
![]() |
#14 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Hvor viktig er det å presentere seg på telefon?Jeg presenterer meg stort sett alltid. Men det kommer litt an på hvem jeg ringer til.
![]() |
#15 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hvor viktig er det å presentere seg på telefon?Offentlige instanser og bedrifter presenterer jeg meg ikke for før jeg snakker med rette vedkommende. Det kan fort bli 5-10 repetisjoner og dessuten er det informasjon de ikke trenger og oppfatter som lett unødvendig. Men privat derimot, da hjelper det ikke om jeg vet aldri så godt at jeg ligger i adresselista, prensentere meg gjør jeg likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Hvor viktig er det å presentere seg på telefon?Men ofte er det jo relevant å presentere seg for sentralborddamer/-menn også? Har selv jobbet på sentralbord, og da spurte vi alltid etter navn når noen ringte. Det var fordi vi ikke bare satt over telefonenen med en gang, men snakket med mottageren av telefonen først og sa at den og den er på tråden og vil snakke med dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hvor viktig er det å presentere seg på telefon?Jeg presenterer meg alltid.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor viktig er det å presentere seg på telefon?Jeg presenterer meg også alltid, og satte stor pris på det da jeg selv satt på sentralbord. Jeg bodde og jobbet et år i Guatemala, der var det ganske vanlig å spørre etter den en skulle snakke med og så presentere seg selv. Det var forvirrende, gitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
flisespikker
|
Ja, det kommer an på hva slags sted man ringer.
![]() |
#20 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Hvor viktig er det å presentere seg på telefon?Jeg presenterer meg. Det er min måte å signalisere at jeg tar meg selv alvorlig, og at jeg forventer at den i andre enden også skal gjøre det.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|