Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Forslag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-09, 12:04   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Forslag?

Oskar har hatt en vane en stund med å spise to frokoster.

Jeg har latt det gå litt fordi han har tidligere hatt lite å gå på og han er en del syk og har perioder hvor han ikke spiser i det hele tatt. Jeg syns det er deilig å se han spise og nyte. Men det kan jo kanskje blir for mye av det gode i lengden... han er veldig aktiv da, så han trenger sikkert mye mat.

Vi står opp ca 5.30 og han er skrubbsulten når han våkner og spiser mens jeg ordner matpakker og pakker sekker og drikker kaffe osv. Han spiser glatt 2-3 skiver. Han har også med seg matboks i bhg med skiver som han skal etter min mening spise én-to mens det er frokost der 8.30, og gjemme resten til 14.30/fruktmåltidet siden middagen vår ofte blir i 17-18 tiden hjemme og da syns jeg det er for lite til å gå på kun frukt for han.
Men barnehagen lar han styre selv og han stapper nedpå 4 skiver til frokosten der. Kan heller ikke si at han IKKE skal spise der, han blir levert 7.30 ca og jeg han hadde vært helt fra seg om han ikke fikk frokost med de andre.

hva kan jeg gjøre?
Har prøvd å ha to matbokser, en til frokost der oppe med én skive i og en til frukten, men da glemmer de den til frukten..
Har prøvd å gi han en yogurt hjemme og så la han spise skive til frokost i bhg, men han blir dårlig i magen av yogurt hver dag pga laktoseintoleransen.
Hva med å gi frukt til frokost her hjemme? er det ok med fruktsukker så tidlig?

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.