|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
Hvem står for juleforberedelser i deres husholdning?Hos oss er det jeg som kjøper og organiserer det aller, aller meste av julegaver, kalendergaver, ting barna trenger til lucia og nissefest, penklær til barna, det vi måtte trenge av lys og pynt, og egentlig det meste andre som er til felles kos og hygge. Mat deler vi på å handle inn, juletre blir enten et felles prosjekt eller mannen og storesøster ordner det. Det er stort sett jeg som planlegger aktiviteter før jul, som teaterstykker og julegranstenning. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvem står for juleforberedelser i deres husholdning?Gaver er hyggelig fellesprosjekt. Det meste annet er det jeg som gjør, eller i alle fall tar initiativ til, for det er egentlig bare jeg som er interessert.
|
|
|
#4 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvem står for juleforberedelser i deres husholdning?Akkurat nå er det visst ingen av oss. Jeg tør dog vedde på at jeg er den som får panikk først, og da blir det nok jeg som tar det. Men det er ikke mye da. Innkjøp av gaver og pynting av juletre. Jeg kan ikke komme på noe annet som må gjøres i år. Jaja, jeg lager desserten, forresten. Middagen kommer gjestene med. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem står for juleforberedelser i deres husholdning?Jeg ordner og organiserer, resten av familen er der!
|
|
|
#6 |
|
Audacious
|
Sv: Hvem står for juleforberedelser i deres husholdning?Det er et samarbeid. Mellom me, myself and I.
|
|
|
#7 |
|
Sær og kresen
Sv: Hvem står for juleforberedelser i deres husholdning?
|
|
|
#8 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
|
|
|
#9 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem står for juleforberedelser i deres husholdning?Jeg pynter.
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvem står for juleforberedelser i deres husholdning?Det er i høyeste grad et fellesprosjekt. Jeg er dyktigst på å finne på hva vi skal kjøpe i julegaver. Han er mer tålmodig når det gjelder selve innkjøpene. Han liker shopping bedre enn det jeg gjør. Det ender ofte opp med at jeg skriver ned og planlegger innkjøpene og at han utfører dem. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvem står for juleforberedelser i deres husholdning?Det er meg.
|
|
|
#12 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Det sitter langt inne å innrømme det, men jeg er nok der jeg også
|
|
|
#13 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvem står for juleforberedelser i deres husholdning?Vi deler ganske likt. Mannen liker å julepynte, så den biten tar han seg av. Jeg tar meg av listeskriving til mat- og gavekjøp, og så handler vi i fellesskap. Rengjøring er det foreløbig ingen av oss som har gjort.
|
|
|
#14 |
|
From Gokk With Love
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem står for juleforberedelser i deres husholdning?Jeg ordner de fleste julegavene og all julebakst, mens mannen tar seg av den andre maten og juletreet. I tillegg kjører han innom posten for å hente/poste julegaver. Vasking og pynting av juletre mm er felles prosjekt.
|
|
|
#15 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvem står for juleforberedelser i deres husholdning?Vi deler på det. Vasker begge to, henger opp adventslys i fellesskap, kommer med innspill på gaveideer sammen, matlaging fordeler vi bare til foreldrene våre enn så lenge, vi pynter treet sammen. Når det gjelder gavehandling gjør vi selvsagt til hverandre hver for oss og så deler vi sånn nogenlunde likt på resten.
|
|
|
#16 |
|
guru advisor
|
Sv: Hvem står for juleforberedelser i deres husholdning?Så langt har det vært mannen som har tatt det meste av initiativet. Han har kjøpt inn julekalenderene, satt ut utelys, kjøpt kalenderlys, laget nisselandsby med ungene, i går lærte han storebror å klippe girlander, har planlagt julebord og laget all mat til dette. Jeg er veldig glad i mannen min. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Etylbarbital
Sv: Hvem står for juleforberedelser i deres husholdning?Det er rimelig likt fordelt, men forskjellige nedslagsfelt. Mannen er mest ivrig på julebakst og starter tidlig med julekake og fortsetter med julekonfekt, marsipan og pepperkakehus. Jeg lager kransekake. Ellers tar jeg bilder til fotobok (hovedgave til besteforeldre), mannen roter de frem i en katalog og så varierer det hvem som lager fotoboken (i år laget mannen den). Jeg tar bilde til julekort og lager det, men mannen har listen over julekortverdige og påstår at jeg skriver så stygt at han må ta ansvar for å skrive utenpå konvolutten.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Hvem står for juleforberedelser i deres husholdning?Her i huset er det nok nokså jevnt fordelt arbeidsmessig sett, men vi har hvert vårt område og tråkker ikke i beina til hverandre. Jeg ordner julegaver, pynt og kaker. Han ordner julemat (både planlegging, innkjøp og matlaging) og juletre. Siden han lager mye mat fra grunnen av har han nok minst like mange arbeidstimer som meg. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvem står for juleforberedelser i deres husholdning?Skal vi se... Jeg planlegger julegavekjøp, men mye kjøper vi sammen og noe ordner han. Jeg planlegger kalenderen, men vi kjøper og pakker den sammen.
|
|
![]() |
|
|