|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan kommer du i førjulstemning?Jula er jo rett rundt hjørnet og jeg skulle ønske jeg var i mer julestemning. Så da lurer jeg på hva du gjør / spiser / et-eller-annet for å få følelsen av at jula nærmer seg?
|
|
|
|
#2 |
|
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
Sv: Hvordan kommer du i førjulstemning?Jeg ser på julefilmer (Love Actually, Polarekspessen og Reisen til Julestjernen er et must), hører på julemusikk, og sist men ikke minst så må jeg ha litt julepynt fremme i huset. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan kommer du i førjulstemning?Jeg har litt julepynt (ikke så mye siden vi aldri feirer jul hjemme hos oss selv), og alltid svibler for juleduftens skyld. Den ekte julestemningen kommer når huset er stille om kvelden og jeg setter meg til med en kopp rødvinsgløgg og hører på julemusikk. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan kommer du i førjulstemning?Det som får meg i ultimat julestemning, er å gå en tur ute på kveldstid når det er mørk, og se på alle julelysene folk har pyntet med, samt sette seg ned i sofaen under et pledd og kose meg med en julefilm (feks. Hjelp det er juleferie), en kopp kakao og småkaker, og stearinlys på bordet. Julemusikk er også et must. Jeg ELSKER julen.
|
|
|
#6 |
|
Drømmer
|
Sv: Hvordan kommer du i førjulstemning?
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan kommer du i førjulstemning?Samme som mange over. Jeg har begynt å pynte tidlig de siste årene, fordi jeg alltid reiser bort i julen og vil ha litt julestemning nå som jeg har min egen leilighet. Hører på julemusikk, ser på julefilmer og pakker inn gaver etterhvert som jeg kjøper dem. Må alltid pakke inn selv i stedet for at de gjør det i butikken, liker det best. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan kommer du i førjulstemning?Vi pynter hele huset første søndag i advent, eldste har brent en julecd som går jevnt og trutt (:jeg kan bli litt desperat!
|
|
|
#11 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan kommer du i førjulstemning?For å komme i julestemning hører vi på julemusikk, har fremme adventstaken og litt mere stearinlys enn ellers. Vi baker litt og koser oss i vårt tempo. I dag har vi kosa oss med julefortellinger og bakt lussekatter.
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvordan kommer du i førjulstemning?Jeg får julestemning når jeg hører på barna i akebakken rett bak her. Når månen er knallgul og trillrund på en stjerneklar nattehimmel. Når sneen drysser fra trærne og gjør det kritthvite landskapet perfekt. Levende lys, julemusikk, julefilmer, juleverksted og pepperkakehusmekking med gullungen.
|
![]() |
|
|