Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Farger på strikkagenser

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-09, 07:45   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Farger på strikkagenser

Mamma skal strikke genser til Mr.Che. Han ønsker denne genseren (den med høy hals) i sort - men hvilke farger passer godt i kontrastfargene? Han er litt skeptisk til rødt, men vi ha en farge som gir kontrast. - Det hvite har heller ikke nødvendigvis nødt til å være hvitt.

Gode idéer anyone?

Gammel 05-12-09, 07:49   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farger på strikkagenser

To gråfarger?

Gammel 05-12-09, 07:54   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har foreslått det, men den andre strikkegenseren han har er i sort og to gråfarger (vel og merke grå som bunnfarge) så det synes han var litt fantasiløst.

Gammel 05-12-09, 07:59   #4
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jammen, atte, du må ikke trikse med fargene på OL-genseren.
Det går bare ikke, må ikke tulle med den, atte, atte, atte. Da er den jo ikke original OL-genser om du gjør det. Nei, nei, nei.
Hilsen strikkeguri.

Gammel 05-12-09, 08:10   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Det er jo ikke orginalitet å følge oppskrifta, Nin - det er jo helt elementært!

Vi får forandre den litt og si at den er basert på da sjø

Gammel 05-12-09, 08:12   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns liksom ikke det er annet enn grått og hvitfarger som er særlig fint med svart. Grått og offwhite da?

Gammel 05-12-09, 08:14   #7
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker skarpe grønnfarger, og tenker at svart og to knæsje grønne hadde blitt kult. Noe som dette:

Den mørkeste grønne blir kanskje for mørk som kontrast. Men hva med orange?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 08:22   #8
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det er jo ikke orginalitet å følge oppskrifta, Nin - det er jo helt elementært!

Vi får forandre den litt og si at den er basert på da sjø

Jeg bare tullet.
Svart genser, mellomgrått på det røde og hvitt eller lys, lys grå på det hvite?

Gammel 05-12-09, 08:22   #9
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er Vancouver genseren? Mamma har strikket denne til sine 6 barnebarn. Jeg syns den sorte er alt for hard,så unga mine har fått den i lyseblått og hvitt.

Gammel 05-12-09, 08:23   #10
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Det er Vancouver genseren? Mamma har strikket denne til sine 6 barnebarn. Jeg syns den sorte er alt for hard,så unga mine har fått den i lyseblått og hvitt.

Helt enig. Jeg strikket to i denne varianten først (julegaver), men ble ikke bekvem med den så til sjefen i huset valgte jeg mellomgrå med hvitt og lys blått mønster, den ble lekker.

Gammel 05-12-09, 08:26   #11
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Her ser du forskjellen på grå og svart genser.

Gammel 05-12-09, 09:44   #12
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mellombrunt og hvitt kan kanskje være et alternativ?

Gammel 05-12-09, 10:14   #13
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Offwhite og kiwigrønt.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 10:24   #14
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Offwhite og kiwigrønt.

Ah, endelig en som er med på notene.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 10:43   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rosa og lilla?

Gammel 05-12-09, 10:45   #16
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Offwhite og kiwigrønt.

Det var min første tanke også. Eller hvitt og oransje.

Gammel 05-12-09, 11:02   #17
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg strikket en sort Mariusgenser til mannen for noen år siden og mønsteret på den er jo ikke helt ulikt. Da brukte jeg kontrastfarger i grått og mørk rød, etter hans ønske. Det ble faktisk veldig mye finere enn hvitt og rødt, syns jeg ihvertfall!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.