|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
godt brukt
|
![]() Sjokoladeglasur/trekk på julekakerJeg skal lage noen smørkranse-stenger som min bestemor alltid lagde. Hun pleide å dyppe dem i sjokolade slik at halve stangen ble dekket. Jeg har prøvd ulike varianter, men ingen smaker så godt som hennes gjorde. Altså sjokoladetrekket. Kakene var de mest populære kakene i julen og måtte porsjoneres ut slik at alle som kom på besøk skulle få smake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Sjokoladeglasur/trekk på julekakerNår jeg lager kransekakestenger dypper jeg dem i smeltet sjokolade med litt delfiafett i. Jeg bruker mørk sjokolade, men lys skulle jo funke like bra.
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjokoladeglasur/trekk på julekakerDelfiafett gjør sjokoladen litt mykere og mer glansfull.
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjokoladeglasur/trekk på julekakerHar du oppskrift på de smørkransene? :sikle:
![]() |
#7 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Sjokoladeglasur/trekk på julekakerJeg vet egentlig ikke hvilken rolle delfiafettet spiller - annet enn at det gjør sjokoladen litt mer tyntflytende. Jeg pleier ikke ha i så mye av det, da.
![]() |
|
|