|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
Se resultatene: Foretrekker du lydbok eller vanlig bok | |||
Ja takk, begge deler |
![]() ![]() ![]() ![]() |
28 | 28,28% |
Jeg leser bare vanlige bøker |
69 | 69,70% |
Jeg hører bare på lydbøker |
1 | 1,01% |
Jeg verken leser bøker eller hører på lydbøker |
1 | 1,01% |
Nok en dustepoll |
0 | 0% |
Deltakere: 99. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
L.F.C. supporter
|
![]() Lydbøker eller vanlige bøker? Hva foretrekker du?Jeg har fått flere tips om å høre på lydbok. Jeg liker å lese, og leser kjapt og greit, har alltid vært flink til å lese. Av en eller annen grunn så synes jeg det høres litt kjedelig ut å høre noen lese. Tenker med en gang på at jeg sikkert får hodepine om jeg skal høre for lenge på en som snakker.
![]() |
#2 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lydbøker eller vanlige bøker? Hva foretrekker du?Jeg elsker aa lese böker, men kan over hodet ikke forestille meg aa höre lydböker. Det er noe sönnen min som ikke kan lese, gjör. Jeg har aldri prövd, saa det kan jo vaere at jeg ville likt det, men jeg vil nok aldri finne det ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Lydbøker eller vanlige bøker? Hva foretrekker du?Hver til sitt bruk. Lydbok er kjekt når jeg er på vei til og fra steder, for jeg kan høre mens jeg går, eller om jeg må stå på t-banen, og mens jeg skifter mellom trikk og bane og sånt. Og mens jeg lager mat. Og er det en veldig spennende lydbok, kan jeg til og med høre på den mens jeg trener. Men det meste jeg leser, leser jeg på papir.
![]() |
#4 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Lydbøker eller vanlige bøker? Hva foretrekker du?Det er sånn jeg også tenker. Jeg finner det nok aldri ut jeg heller. Da måtte det være at jeg fikk ei lydbok i gave.
![]() |
#5 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lydbøker eller vanlige bøker? Hva foretrekker du?Lydbøker er helt toppers om det er den riktige stemmen som forteller. Om det blir feil stemme er alt ødelagt.
![]() |
#6 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Lydbøker eller vanlige bøker? Hva foretrekker du?Hver til sitt bruk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
![]() Sv: Lydbøker eller vanlige bøker? Hva foretrekker du?Har hørt to lydbøker, da jeg var innlagt på sykehuset - da var det veldig greit. Orket ikke å fokusere på å lese selv, og bli lest for var ok.
![]() |
#8 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Lydbøker eller vanlige bøker? Hva foretrekker du?Jeg har aldri hørt en hel lydbok. Kanskje jeg burde, men jeg er veldig glad i stillhet.
![]() |
![]() |
#9 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lydbøker eller vanlige bøker? Hva foretrekker du?
Helt enig!
![]() |
#10 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lydbøker eller vanlige bøker? Hva foretrekker du?Jeg har aldri hørt på lydbok, så jeg vet jo egentlig ikke hva jeg foretrekker. Men jeg er veldig glad i å lese bøker.
![]() |
![]() |
#11 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Lydbøker eller vanlige bøker? Hva foretrekker du?Jeg leser bare vanlige bøker
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Lydbøker eller vanlige bøker? Hva foretrekker du?I papirform! Uten tvil. Jeg er MEGET visuelt anlagt og greier ikke høre på em lydbok uten å totalt miste fokus, la tankene vandre og spore helt av. Det gjør jeg av og til når jeg leser også, men da fortsetter jeg når jeg vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Lydbøker eller vanlige bøker? Hva foretrekker du?Jeg er nok for utålmodig til å høre på lydbok. Liker å best å lese bøker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Lydbøker eller vanlige bøker? Hva foretrekker du?Jeg leser stort sett bare vanlige bøker, men når vi kjører langtur hører vi ofte på lydbok. Da vi hørte på Heksene av Roald Dahl hadde vi hverken tid til å stoppe eller å komme fram.
![]() |
#15 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Lydbøker eller vanlige bøker? Hva foretrekker du?Denne var enkel; jeg elsker bøker, jeg elsker å lese, men har ikke noe forhold til lydbøker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Lydbøker eller vanlige bøker? Hva foretrekker du?Hver til sitt bruk. På fritiden bruker jeg bare lydbøker, i jobben bare papir.
![]() |
#17 |
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lydbøker eller vanlige bøker? Hva foretrekker du?Jeg leser bare vanlige bøker
![]() |
#19 |
Live and let live
|
![]() Sv: Lydbøker eller vanlige bøker? Hva foretrekker du?Jeg vil ha faktabøker på lydbok, og romaner på papir.
![]() |
#20 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lydbøker eller vanlige bøker? Hva foretrekker du?Jeg foretrekker å lese. Det er bedre å lese i egen lesehastighet og jeg slippe å høre på en stemme som ikke passer til boka eller en som leser på "feil" måte (altså annerledes enn jeg selv ville gjort). Spesielt forstyrrende var det da jeg hørte på ei lydbok der noen av avsnittene ikke kom tydelig nok fram.
![]() |
|
|