Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Regal grove rundstykker eller barnevennlige grove rundstykker

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-09, 03:11   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Regal grove rundstykker eller barnevennlige grove rundstykker

Min sønn har lagt sin elsk på Regals Grove rundstykker.

Nå får jeg ikke fatt i dem her vi bor og min sønn er veldig glad i dem. Alternativet for ham er lyst brød så jeg vil så langt som mulig etterligne disse. Er det noen som har en bra oppskrift som ligner? Jeg pleier å bare helle i ting når jeg baker, men jeg vil gjerne komme så nære disse som mulig, da han har bestemte synspunkter på hva som er godt og ikke godt.

Det står at de inneholder:

• hvetemel
  • vann
  • hele korn og sammalt mel av rug, hvete, havre og bygg (hva heter bygg på engelsk?) 18,2 %
  • solsikkefrø
  • hvetekli (2,2 %)
  • veg. fett
  • tørket surdeig av rug (høres litt slitsomt ut)
  • salt (pleier ikke jeg å ha i bakst)
  • linfrø
  • glukosesirup (hva er forskjellen mot vanlig sirup? Jeg gjetter/håper at det ikke er mye i dette brødet).
  • melkeprotein
  • + noen greier som bakerier har i som Eer og askorbinsyre og slike ting

Noen som gjør noen rundstykker som ligner mye på disse? Hva er ca fordeling av meltypene? Hva er egentlig sammalt mel, hva kan det hete på engelsk?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.