Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Alkohol i julegave?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-09, 19:45   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alkohol i julegave?

Jeg har planer om å kjøpe julegavene allerede nå, og sendte derfor ut en melding til familien om hva de ønsket seg til jul.

Fra min svigerinne (gubbens søster) fikk jeg svar at de ønsket seg vin, jentene ønsket seg klær og at eldstemann (som blir 18 i november) sikkert har satt pris på alkohol...

Det er en ting å kjøpe gaver man har bruk for - men alkohol i julegave til en 18-åring?

Gammel 23-10-09, 19:46   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i julegave?

Det hadde jeg ikke gjort.

:vrang og sær og sånn:

Jeg kjøper lett en flaske vin til min kusine på 28, men min fetter på 18 får klare seg selv.

Gammel 23-10-09, 19:46   #3
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke hatt noen hemninger med det til voksne, god vin eller cognac feks, litt mer tvilende til en 18-åring. Men en flaske god vin, som en markering av at hun er blitt 18 kan jo være noe. Jeg ville ikke gitt henne en treliter, eller en Senorita med skrukork liksom.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 19:46   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Jeg hadde utelukkende kjøpt alkohol i julegave til en 18-åring hvis vedkommende hadde utviklet en fiin gane og ønsket å starte på en vinsamling.

Gammel 23-10-09, 19:47   #5
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Tja, han er jo myndig og kan lovlig drikke alkohol på lik linje med andre voksne. Kunne nok kjøpt en flaske vin, men han øsnker seg kanskje sterkere saker?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 19:47   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tviler på at gutvotten drikker vin.

Voksne får ofte god vin i julegave. Det blir noe annet. Jeg bidrar ikke til flatfylla da, liksom
*sær og vanskelig så det holer*

Gammel 23-10-09, 19:47   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kunne aldri falt meg inn å handle inn alkohol som julegave til en attenåring.

Gammel 23-10-09, 19:47   #8
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heilt ok med ei flaske god vin til ein 18-åring, synest eg. Ein 18-åring kan godt vere glad i vin.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 19:48   #9
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror heller ikke jeg hadde gjort det. Å kjøpe en dyr vin til vinkjennere er en ting, men jeg fordomsfull mot attenåringer og tror at den alkoholen kun ville blitt brukt som et middel til å bli snydens, så jeg hadde neppe følt meg vel ved å gi en slik gave.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 19:49   #10
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Men det er liksom noe med formuleringen også synes jeg. Det er på en måte forskjell på å ønske seg en flaske vin, cognac o.l og å ønske seg Alkohol.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 19:49   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker det kommer litt an på attenåringen også jeg. Jeg fikk en flaske hvitvin og hvinopptrekker da jeg var 19 og skulle flytte på hybel, men jeg var ganske sivilisert på alkoholfronten (det viste seg å bli verre da jeg flyttet ut og til bartebyen, men det var neppe vinflaskas skyld).

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 19:50   #12
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes forresten at det er rarere at foreldrene overbringer den slags ønsker enn at attenåringen selv fører det på ønskelista. Blir litt flau på svigerinnens vegne kjenner jeg.

Gammel 23-10-09, 19:50   #13
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det sto at attenåringen ønsket seg en flaske finere vin av et visst merke, så hadde jeg KANSKJE vurdert det, men jeg synes faktisk det virker litt usannsynlig at en attenåring skal ha utviklet en så veldig fin gane for vin. Når måtte ikke da vedkommende ha startet å drikke alkohol?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 19:50   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

En six-pack cider, liksom?

kanskje jeg skal kjøpe en lommelerke i stedetfor

Gammel 23-10-09, 19:51   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes forresten at det er rarere at foreldrene overbringer den slags ønsker enn at attenåringen selv fører det på ønskelista. Blir litt flau på svigerinnens vegne kjenner jeg.

Jeg også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 19:53   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å kjøpe "alkohol" bli liksom å kjøpe fyllekule så nei. Hvis det var vin eller for den saks skyld noe navngitt sterkere kunne jeg vurdert det, men ikke når det er "alkohol" som står på lista.

Gammel 23-10-09, 19:58   #17
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Alkohol i julegave til en 18-åring? Ikke før rosa elefanter flyr og det snør i helvette. :datapunkt:

Jeg kjøper imidlertid ofte vin til ungenes faddere som jeg vet setter pris på en god flaske vin, og som har alt ...

Gammel 23-10-09, 19:59   #18
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Veronal, Irma og Maximillia her. No-way.

Gammel 23-10-09, 20:05   #19
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Tja, en attenåring er myndig og har lov til å kjøpe alkohol innen visse grenser, og ingen innbiller seg vel at ikke en attenåring både fester og er på flatfylla innimellom. Kanskje hver helg til og med. Jeg tror nok jeg kunne ha kjøpt en six-pack øl eller flaske vin/hetvin eller noe. Han er tross alt gammel nok, og for en som nettopp har blitt "lovlig" er det sikkert stas. Men jeg hadde nok ikke kommet med en flaske vodka eller annet sterkere.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 20:13   #20
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Nei. Jeg hadde utelukkende kjøpt alkohol i julegave til en 18-åring hvis vedkommende hadde utviklet en fiin gane og ønsket å starte på en vinsamling.

Hadde du bidratt om den unge hadde påstått at han ville starte verdens beste Peach Canei-samling?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:11.