Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Nissepynt

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Kva nissetype pyntar me huset med til jul?
Låvenisse (Sånn god gamal norsk, liksom) 42 44,68%
"CocaCola"-nisse (Sånn som er trugandes til å seia "Ho! Ho! Ho!") 5 5,32%
"Ja, takk...men det er ikkje så fårleg med reinsdyra" - (Ole Brumm-svar-varianten) 16 17,02%
"Nisse?!? Fysj!?!" 31 32,98%
Deltakere: 94. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-09, 11:39   #1
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nissepynt

Kva likar me?

Gammel 20-10-09, 11:46   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nissepynt

Jeg svarte låvenisse men det er vel en sannhet med modifikasjoner. Jeg liker godt sånne høye, tynne trenisser i sort eller hvitt, litt sånne moderne (men allikevel med gammeldags preg) nisser. Men jeg pynter også med små, vanlige røde nisser. Nisser MÅ frem i desember, seksåringen elsker dem og jeg har et svært juledukkehus med elektrisk belysning som jeg setter frem og pynter med nisser i og rundt. Så har jeg et speil ved siden av som jeg dekker rundt med bomull så det blir is med snø rundt, og der går det nisser på skøyter.

Gammel 20-10-09, 11:48   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gamle låvenisser er skumle! Skal det først være nisser så kan det være de koselige amerikanske.
Men aller helst klarer jeg meg uten nisser.

Gammel 20-10-09, 11:51   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

nisse? Like?

Jeg liker nok mest de litt sære nissene som ikke er formet som et menneske - men mer av typen "kjegle med skjegg". SÅnn generelt kan jeg klare meg veldig fint uten nisser av noe slag.

Gammel 20-10-09, 11:52   #5
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nisser?

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 11:55   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barna liker jo nisser. Jeg hadde nok ikke pyntet noe særlig med nisser om jeg ikke hadde hatt barn. Men nå får de være med og bestemme siden julen er like mye deres, for tenk. Juletreet mitt var veldig penslig før seksåringen var stor nok til å bli med og bestemme. I år blir det nok endel hjemmelaget som må henges på ja.

Gammel 20-10-09, 11:56   #7
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Jeg liker alle nissene som ungene mine har laget.
Og bare de nissene som man kan se at de har laget selv..

Andre nisser er jeg lite begeistret for.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 11:59   #8
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en schtøgg plastnissedukke fra min spede barndom. Den er gammel, slitt og temmelig herpa, og mannen min er nesten redd den, men den SKAL frem!

Ellers så er ikke nissepynt det første jeg velger, nei.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:08   #9
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Liker ikke nissepynt.

Gammel 20-10-09, 12:08   #10
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sverger på at nissene formerer seg på boden, for de blir flere og flere for hvert år Jeg liker alle slags nisser, engler og julekrybber derimot har ingenting med vår jul og gjøre

Gammel 20-10-09, 12:09   #11
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pynter selvfølgelig med de nissene (og julepynten) barna har med fra bhg eller som vi lager sammen.

Gammel 20-10-09, 12:34   #12
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Vi har mange nisser og tar de fram til jul hver år. Dette er nok de tradisjonelle låvenissene eller hva man skal kalle de.

Hos oss tas nissene fram først 23. desember. Nisser har ingenting i adventstida å gjøre, synes jeg.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:39   #13
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Nisser er eneste jeg og jahovas vitner er enige om.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 12:40   #14
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Liker engler, ikke nisser.

Gammel 20-10-09, 12:42   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Hos oss tas nissene fram først 23. desember. Nisser har ingenting i adventstida å gjøre, synes jeg.

Åjo, jeg må ta ALT frem 1. desember for å nyte det lengst mulig.
Treet pynter jeg ca. 2. søndag i advent. Gleder meg ihjel!

Gammel 20-10-09, 12:50   #16
dolliemor
Aktiv

dolliemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
dolliemor er litt kul
Standard

Iallefall ikke den amerikanske nissen. Tror jeg liker den gode gamle fjøsnissen jeg.
Pynter ikke med så mange nisser, her går det mer i engler, hjerter og litt mer nøytral julepynt. Blomster som tulipaner, amaryllis og svibler.

Gammel 20-10-09, 12:51   #17
dolliemor
Aktiv

dolliemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
dolliemor er litt kul
Standard

Har en venninne som pynter stuen sin med over 100 nisser.
Det blir i overkant for min del altså .

Gammel 20-10-09, 13:05   #18
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Nisser OG engler - er det en slags Ole Brum også?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 13:06   #19
Gri

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Er eigentleg ikkje så glad i nissar, fyller heller stova med englar. Ha nokre nissar da, laga av ungane og slikt, dei er koselege.

Gammel 20-10-09, 13:59   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lite nisser, men desto flere engler.
De fleste nissene jeg har, er av typen fra Julehuset i Drøbak. Litt sånne låvenisser, med andre ord.
Colanisser liker jeg ikke.

Svar

Emneord
jul, nisse

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:08.