|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() LavpurinkostholdNoen som har erfaring med å spise mat med lavt purininnhold? Jeg har for mye urinsyre i blodet, så har fått beskjed om å ta litt hensyn til purininnhold i mat, men synes det er *litt* vanskelig å finne ut hva som er OK og ikke, i tillegg til at det er veldig frustrerende å finne ut at mye av det jeg har spist av hensyn til andre intoleranser og variert kosthold og blabla plutselig har mye purin i seg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: LavpurinkostholdPurininnholdet i mat skal visst ha bare liten effekt på urinsyreinnholdet i blodet, så familiemedlemmer med forhøyet urinsyrenivå har begge, uavhengig av hverandre, fått beskjed om at de ikke trenger å ta hensyn til purinnivået i maten.
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: LavpurinkostholdYey, det likte jeg også! Har de fått noen andre lure tips til hvordan nivået kan senkes? Jeg har jo ikke store plager, men hadde vært greit å få det ned litt. Ønsker meg ikke tilbake til leddplager igjen, merkelig nok |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: LavpurinkostholdNei, ingenting. Det ene individet har høyt nivå og går på urinsyrenedsettende - det andre individet bruker bare nsaids ifbm. anfall.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: LavpurinkostholdJepp, den har jeg også sett. Jeg er hverken spesielt overvektig eller spesielt tynn, og har ikke gått fort ned i vekt på ganske lenge, så jeg ignorerte den der litt |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
kosthold |
|
|