Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

God drikke uten søtning

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-09, 21:11   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

God drikke uten søtning

Hva slags drikke kan jeg kose meg med om kvelden nå som jeg skal holde meg unna sukker og kunstig søtning? Eneste alternativet jeg selv kommer opp med er vann eller kaffe. Jeg kan ikke drikke kaffe hele kvelden, da lander jeg jo ikke før det er på tide å stå opp. Te er jeg veldig glad, men med en sukett eller to i koppen. Og drikker jeg for mye vann får jeg halsbrann. (Ikke dekker det noe annet behov enn tørsten heller )Vanligvis går det jo en del glass med Pepsi max, som liksom dekker både søtbehov, smaksbehov og snavlebehov.

Noen gode forslag?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 21:12   #2
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: God drikke uten søtning

Kanelte er den eneste teen jeg klarer å drikke uten sukker.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 21:13   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Drikk te med to suketter. Så med en sukett. Så med mer vann og den ene suketten. Og deretter uten sukett.

Vann med sitron eller lime i er godt. Og iskald farris. Og rødvin.

Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 21:14   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ulike frukt-teer og rooibosteer med smak trenger du ikke søtning i.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 21:14   #5
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Det går overraskende lett å venne seg til te uten søtning.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 21:17   #6
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Det går overraskende lett å venne seg til te uten søtning.

Signerer. Om du velger fruktte er det enda lettere, de har mye søt smak i seg.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 21:19   #7
Libra

Libra sin avatar

Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drikker bare te av frukt eller bær. Det er det eneste jeg liker. Jeg sitter her med en kopp blåbærte uten søtning og uten koffein og føler meg som en skikkelig helsefreak. Ja ja jeg venner meg sikkert til det.

Men, hva er rooibosteer?

Gammel 21-09-09, 21:22   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Men, hva er rooibosteer?

rooibos-te er en te (det er ikke ekte te, siden den ikke er lagetpå gjærede teblader da) som lages av et sør-afrikansk tre. Den er rød, har masse antioksidanter og ikke noe koffein.

Gammel 21-09-09, 21:24   #9
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Her driker vi masse Farris og Bris.

Gammel 21-09-09, 21:24   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Når du får et skikkelig kikk på noe søtt, så er det bare å spise rød paprika. Det stiller søtsuget helt! "
Hilsen idiotiske Librakursleder.

Gammel 21-09-09, 21:26   #11
Libra

Libra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

"Når du får et skikkelig kikk på noe søtt, så er det bare å spise rød paprika. Det stiller søtsuget helt! "

Hvor får man tak i rooiboste? Helsekost?

Gammel 21-09-09, 21:28   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Hvor får man tak i rooiboste? Helsekost?

Ja, og ganske mange te- og kaffebutikker/cafeer. Det er blitt ganske vanlig. Velg med en smak først, den naturelle er ikke like søt.

Gammel 21-09-09, 21:37   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og nå ser jeg at du heter Libra. Skikkelig bra!

Gammel 21-09-09, 21:38   #14
Libra

Libra sin avatar

Standard

Og nå ser jeg at du heter Libra. Skikkelig bra!

Men, har heldigvis ikke undertittel kursleder eller idiotisk.

Gammel 21-09-09, 21:40   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Roibooste med vanilijesmak er kjempegodt å drikke. Og tebutikker har roiboos med karamelisert eple. Den er og kjempegod.

Gammel 21-09-09, 21:42   #16
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Tror de på det, altså?

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 21:48   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Men, har heldigvis ikke undertittel kursleder eller idiotisk.

Jeg var for øvrig veldig fornøyd med det libraopplegget altså, bare at hun som ledet oss var en smule slitsom.

Gammel 21-09-09, 21:55   #18
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

yogitea har mange gode, spesielle teer Her jeg bor fås den hos Meny og hos helsekost.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 15:06   #19
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Te (helst vanlig Earl Grey med litt melk i), grønn Farris, litt juice eller vann er ting jeg drikker på kveldene.

Dra til en skikkelig tebutikk og kjøp en liten pose av et par forskjellige fruktte-er og smak deg fram til den som du liker best. Te skal ikke ha søtning i, synes jeg. Jeg har klart å venne meg helt av med det og synes nå det er skikkelig guffent å få sukker eller søtning i teen min. Ha heller litt sitron i (kommer litt an på tesorten da)

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 15:08   #20
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Lakristeen er veldig god. Sjokoladeteen er ikke god. Eller - den hadde kanskje vært det hvis den ikke hadde skapt så store forventninger hos undertegnede.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:31.