Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva gjør jeg med kyllingen?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-09, 23:38   #1
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva gjør jeg med kyllingen?

Jeg har en hel fugledings som jeg tenkte jeg skulle ha i sånn grytegreie som kan stå inni ovnen, sammen med diverse grønnsaker og sånt.

Hva krydrer jeg med? Buljong? Hvor mye væske, skal det dekkes eller ikke? Og hvor varmt må det være?

Tips, anyone?

:novise:

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 23:41   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør jeg med kyllingen?

Noe som er veldig godt er å stikke hele hvitløksfed her og der under skinnet på kyllingen i hvertfall.

Kjapp oppskrift:

1 stor kylling - ca 1.75 kg
50 g smør
40 hele fedd hvitløk med skall
Havsalt og nykvernet svart pepper

Legg kyllingen i ildfast form, smør mykt smør på skinnet og dryss havsalt og nykvernet pepper over.
Legg hvitløkfeddene rundt kyllingen. (Vi bruker å putte noen under skinnet med.)

Stekes på 180 grader i ca 1 - 1 1/2 time.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 23:45   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva gjør jeg med kyllingen?

Den fugledingsen kan du putte oppi den ildfaste formen, sammen med grønnsaker og masse løk og litt kraft.Hvis du bruker sånn schlemmertopf eller hva det heter - leirgryte - må du huske å la den ligge i vann en halvtime før du setter den i ovnen.
Jeg pleier å krydre med pepper, salt, og hakket hvitløk. Vil du ha indisk vri kan du bruke Garam Masala f.eks. Liker du karri har du i det. Fugledingser passer med masse forskjellig krydder egentlig. Så smak og behag.
Når det er ferdig, så pleier jeg å sile av kraften, tilsette noen skjeer Creme Fraiche eller rømme, eller en fløteskvett - alt etter hva jeg har, og man har verdens beste saus. Hender jeg koker potetene med, hvis vi skal ha det til, de blir veldig gode på smak da. Deler dem i litt mindre biter. Eller vi har ris og salat til.

  Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 01:42   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør jeg med kyllingen?

Jeg tenkte jeg bare skulle ha alt oppi, poteter og hele pakken. Løk altså? Er ikke så fan, men kjøpte vårløk, det gir vel god smak oppi, ja? Ikke noen særlig vri, uten om norsk, om det er noe som heter det.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 01:52   #5
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.530
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør jeg med kyllingen?

Du legger selvsagt noen sitronskiver oppå, og noen oliven rundt, og halvannen time i steikeovnen - vips, ferdig middag! Kok ris ved siden av.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 01:56   #6
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør jeg med kyllingen?

Jeg synes også sitron er godt til kylling og gjerne friske urter.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 02:22   #7
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør jeg med kyllingen?

Nei, men hør da jenter; jeg vet jo hva jeg skal ha oppi. Jeg lurer jo bare på detaljene.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no