Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

En guide til hamburgerkjedenes spiselige alternativer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-09, 21:58   #1
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En guide til hamburgerkjedenes spiselige alternativer

Jeg skyr hamburgerkjedene som pesten, det smaker vondt.
Men med en jente som ikke tåler gluten må jeg krype til korset og innrømme at det er deilig å kunne gå inn og kjøpe enkel, effektiv mat til en ok pris. McDonalds og BurgerKing er nemmelig to av få hurtigmatkjeder med glutenfritt tilbud.
Så står vi der da, to trette, sultne jenter på jakt etter litt fort mat på vei hjem fra sykebesøk på sykehuset. Men hva velger mann av de uforståelige menyene på de digre tavlene? Hva smaker ok og hva smaker frityrstekt papp? Hva er spisende og hva er ikke?

Vennligst informer meg og introduser meg til hurtigmatens verden.

__________________
HARIBO MACHT KINDER FROH UND ERWACHSENE EBENSO
pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 22:01   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.704
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: En guide til hamburgerkjedenes spiselige alternativer

Burger King sin Steakhouse burger er god synes jeg.

Vi har en melkeallergiker som gjør at vi havner ofte på Burger King eller Mc Donalds om behovet melder seg.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 22:03   #3
Trollet
Aktiv
 
Trollet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Innlegg: 266
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Sv: En guide til hamburgerkjedenes spiselige alternativer

Jeg tar ofte løkringer istedenfor pommes frites.

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 22:13   #4
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En guide til hamburgerkjedenes spiselige alternativer

Eg smakte på McDonalds sin Bacon gourmet i helga og syns den var god, helt annerledes enn andre burgera der. Veit ikkje om den berre er på kampanje eller om den blir fast.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 22:16   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En guide til hamburgerkjedenes spiselige alternativer

Som hovedregel synes jeg burger king er bedre enn mac donalds.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 22:27   #6
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En guide til hamburgerkjedenes spiselige alternativer

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Som hovedregel synes jeg burger king er bedre enn mac donalds.

Men hva spiser du helst? Hva smaker best?

__________________
HARIBO MACHT KINDER FROH UND ERWACHSENE EBENSO
pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 22:28   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.149
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En guide til hamburgerkjedenes spiselige alternativer

Jeg liker alt så lenge det bare er av og til *kan ikke bidra*.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 22:35   #8
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En guide til hamburgerkjedenes spiselige alternativer

Jeg liker mc donalds, og da synes jeg big mac og kyllingburgeren er god.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 22:39   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.906
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En guide til hamburgerkjedenes spiselige alternativer

Jeg liker godt den kyllingburgeren som heter McChicken Premiere, og den vanlige er også god. Den enkle hamburgeren er helt grei, synes jeg. Og så sørger jeg fortsatt over at de sluttet å selge laksewrap med wasabi. Jeg liker kylling-nuggets også, jeg da, gale menneske. (Og McFlurry-is med nonstop er himmelsk.)

Nevnte jeg at jeg egentlig trives ganske godt på Mækker'n?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 22:40   #10
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En guide til hamburgerkjedenes spiselige alternativer

Jeg velger ofte McDonald's' salat med grillet kylling når vi en relativt sjelden gang er der, og den er ikke så verst.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 22:41   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.416
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En guide til hamburgerkjedenes spiselige alternativer

McChicken Premiere er nammis, ja.

Her har McDonalds brent, så den er stengt for en stund... Egentlig like greit.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 22:44   #12
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En guide til hamburgerkjedenes spiselige alternativer

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Og så sørger jeg fortsatt over at de sluttet å selge laksewrap med wasabi [...] (Og McFlurry-is med nonstop er himmelsk.)

Å ja! Laksewrapen var knallgod! Og McFlurry med nonstop kunne jeg spist mange av i slengen.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 22:44   #13
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En guide til hamburgerkjedenes spiselige alternativer

Opprinnelig lagt inn av Trollet, her.

Jeg tar ofte løkringer istedenfor pommes frites.

De har gluten

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

McChicken Premiere

Også gluten

Men du tenkte kanskje på mat til DEG, ikke datteren?!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 22:46   #14
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.149
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En guide til hamburgerkjedenes spiselige alternativer

Tror hun mente til seg selv når hun likevel var med datteren .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 22:52   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.555
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En guide til hamburgerkjedenes spiselige alternativer

Mc Doaldsmaten smaker papp uansett, syns jeg.

På Burger King spiser jeg Big King Meny uten sylteagurk og uten løk.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 22:53   #16
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.871
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En guide til hamburgerkjedenes spiselige alternativer

Jeg spiser helst på Burger King, og da gjerne en av sandwichene med kylling, mens datteren tar chicken nuggets.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 23:24   #17
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En guide til hamburgerkjedenes spiselige alternativer

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

De har gluten

Også gluten

Men du tenkte kanskje på mat til DEG, ikke datteren?!

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Tror hun mente til seg selv når hun likevel var med datteren .

Jeppeti. Mor trenger mat også.
Ungen storkoser seg med en enkel hamburger.
Noen som kan si om pommes frites er glutenfritt i disse kjedene?



Takker for alle innspillene, jeg suger til meg kunnskap om denne fremmede jungelen av mat. Bare la forslagene fortsette å komme.

__________________
HARIBO MACHT KINDER FROH UND ERWACHSENE EBENSO
pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 23:33   #18
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En guide til hamburgerkjedenes spiselige alternativer

Ikke ofte vi er på McDonalds, men om vi er der så synes jeg det som iallefall smaker litt er McChicken Premier, og ikke minst McFlurry med Oreo.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 23:37   #19
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En guide til hamburgerkjedenes spiselige alternativer

McDonalds har glutenfri pommes frites. (NB! I Norge! Ikke i utlandet)
Burger King hadde det ikke, men jeg var innom og sjekket her forleden på websidene deres og da påsto de at pommes fritesen nå også er glutenfri. Så da!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 23:37   #20
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En guide til hamburgerkjedenes spiselige alternativer

Jeg husker ikke om påmmsene var glutenfrie på BK, jeg jobbet der i et par år. Det jeg husker det var gluten i, var brødene, selvsagt. Jeg lurer på om de kanskje er det altså. Spør de som jobber der, dette skal de vite. Om de ikke er sikre, finnes det plansjer som viser nøyaktig hva de forskjellige tingene inneholder.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no