Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Til skjørt- og kjoledamer

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-09, 08:31   #1
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til skjørt- og kjoledamer

Jeg prøver meg med skjørt i dag.

Det førte til en langvarig og tom stirring inn i skuffen med strømpebukser. Den er ikke så veldig velutstyrt... Har en del ullgreier i mørkebrunt, og noen helt tynne til penbruk, men ellers - hva bruker dere til skjørt sånn til daglig på denne tiden av året?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 08:38   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til skjørt- og kjoledamer

Jeg bruker tykke "tynnstrømpebukser" (70 den), eller ullstrømpebukser. Kommer litt an på om jeg skal ha Dr.Martins-bootsene eller småsko til.

Gammel 14-09-09, 08:43   #3
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som Bæret, eller så er jeg glad i leggings(har ikke tatt på sokker enda, tviholder på sommerens bare føtter).

Gammel 14-09-09, 08:44   #4
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker både tynne rakne-fort-strømpebukser, og litt tykkere (40 den?), gjerne i andre farger enn svart, men mest svart.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 08:52   #5
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker sånne tykke svarte plæstikkstrømbukser på høst og vår (70 denier?). Ull på vinteren.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 08:52   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker "tette" matte strømpebukser i 40-80 den., favoritten min er fra Oroblu. Bruker absolutt mest svarte, men har også brune og grå og av og til en mer fargerik. Ull på vinteren noen ganger for varmens skyld, men syns dessverre ullstrømpebukser har en lei tendens til å være litt slappe. Hvis de er lange nok i bena blir de ofte litt for slappe, og får knær.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 08:57   #7
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Litt tykkere sorte strømpebukser som regel. Pierre Robert f.eks.
Har også en del av de som kan rakne. Fant en del på salg nylig, og hamstra litt. Men liker best de som dekker litt mer.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 08:58   #8
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

H&M har et bra utvalg av strømpebukser, sorte tette som er litt "finere" og i ullblandinger. De holder seg faktisk overraskende bra i vask også.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 09:00   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samme som de over her. 60-100 denier om høsten og ullblandings om vinteren. Farger jeg bruker er svart, grå og av og til en og annen sprek farge som f.eks. lilla.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 09:06   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

40 til 80 den tynne. Som regel sort matt, noen ganger sort blank eller brun, og har nettopp kjøpt inn noen med lilla og mønster og en i grå.
Har ikke turt bruke dem enda da.

Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 09:08   #11
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Nå har jeg bomullstrømpebukse fra h&m. Svart selvfølgelig. SKulle gjerne blitt flinkere til å bruke spreke farger. Blir fort brun og svart.

Gammel 14-09-09, 09:16   #12
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Følger med på tråden, for har lenge vurdert å bli sånn hverdagdsskjørtedame. Ikke bare kjoler og skjørt til pent. :lei av "ola"bukser:

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 09:50   #13
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Går i skjørt i dag og har da på meg svart strømpebukse fra Pierre Robert, 50 den

Gammel 14-09-09, 10:02   #14
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøper strømpebukser i dagligvare, enten 60 den, eller ullstrømpebukser. Er det kaldt nok, tar jeg gjerne ull utenpå den andre strømpebuksa. Da er det ikke så farlig om det går hull på dem heller - sånt skjer, har jeg hørt.

Jeg vil for øvrig gjerne avbefale strømpebuksene fra Gina T. Hjelper ikke om de er rimelige, de bare siger og siger.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 10:05   #15
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vil forresten slå et slag for bomullsstrømpebuksene fra et eller annet merke man får kjøpt på Estetique. Myke og gode, litt tykke (ugjennomsiktige), og holder seg bra vask etter vask i årevis. Og deilig å slippe den klamme følelsen av syntetiske materialer om leggene.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 10:06   #16
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper strømpiser i strømpebutikk. De har bedre kvalitet og holder lenger. Jeg bruker tykke, tette svarte, tynnere varianter og ull. Jeg liker de litt høye i livet, uten alt for mye hold inn-effekt. de bør helst være litt blanke, synes jeg. Jeg håndvasker dem.

Gammel 14-09-09, 10:11   #17
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes HM sine blanke 60 den-strømpebukser i svart er veldig gode. Små i størrelsen, men gode. Holder godt i vaskemaskin i vaskepose også. Og det er ikke så lett å rakne de.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 10:11   #18
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Strømpebukser fra dagligvaren hørews lettvindt ut, hvis de er bra. Kjøper faktisk sokker fra Pierre Robert, da de er de eneste jeg har prøvd som ikke gir meg dype groper rundt anklene. Jeg har ikke tykke ankler, men det samler seg lett vann pga hjertet mitt som ikke funker som det skal.

Madam Mim, finnes det egne strømpebutikker, eller mener du butikker hvor de selger bl.a undertøy?

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 10:55   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Pierre Robert strømpene er veldig ok, pippimamma. Men det kan godt hende jeg synes det bare fordi de er de eneste jeg vet om på markedet som er lange nok i bena til bena mine.

Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 11:00   #20
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På denne tiden av året bruker jeg både tynne (20 denier) og litt tykkere strøpebukser (40 denier), men definitivt ikke ull. Ull er for meg forbeholdt de aller kaldeste vinterdagene (og da har jeg en annen strømpebukse under, ømfintlig som jeg er ).

Tynne strømpebukser har jeg i svart eller lys "hudfarge", mens tykkere har jeg i ca. 47 toner av grønt , ved siden av svart, lilla, grått, brunt etc. etc. (Mannen virkelig heter strømpebukseskuffen min, og det kan jeg egentlig forstå. Den renner konstant over i et utrolig sammensurium.) Jeg kjøper dem overalt - de tynne er som oftest Pierre Robert eller Lindex, og de aller fleste tykke er nok fra Lindex eller HM. I undertøysbutikker handler jeg bare strømper på salg en sjelden gang.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:56.