|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Til skjørt- og kjoledamerJeg prøver meg med skjørt i dag.
![]() |
#2 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Til skjørt- og kjoledamerJeg bruker tykke "tynnstrømpebukser" (70 den), eller ullstrømpebukser. Kommer litt an på om jeg skal ha Dr.Martins-bootsene eller småsko til.
![]() |
#3 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Til skjørt- og kjoledamerSom Bæret, eller så er jeg glad i leggings(har ikke tatt på sokker enda, tviholder på sommerens bare føtter).
![]() |
#6 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Til skjørt- og kjoledamerJeg bruker "tette" matte strømpebukser i 40-80 den., favoritten min er fra Oroblu. Bruker absolutt mest svarte, men har også brune og grå og av og til en mer fargerik. Ull på vinteren noen ganger for varmens skyld, men syns dessverre ullstrømpebukser har en lei tendens til å være litt slappe. Hvis de er lange nok i bena blir de ofte litt for slappe, og får knær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Til skjørt- og kjoledamerLitt tykkere sorte strømpebukser som regel. Pierre Robert f.eks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Energisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Til skjørt- og kjoledamerH&M har et bra utvalg av strømpebukser, sorte tette som er litt "finere" og i ullblandinger. De holder seg faktisk overraskende bra i vask også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Til skjørt- og kjoledamerSamme som de over her. 60-100 denier om høsten og ullblandings om vinteren. Farger jeg bruker er svart, grå og av og til en og annen sprek farge som f.eks. lilla.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Til skjørt- og kjoledamer40 til 80 den tynne. Som regel sort matt, noen ganger sort blank eller brun, og har nettopp kjøpt inn noen med lilla og mønster og en i grå. |
![]() |
![]() |
#11 |
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Til skjørt- og kjoledamerNå har jeg bomullstrømpebukse fra h&m. Svart selvfølgelig. SKulle gjerne blitt flinkere til å bruke spreke farger. Blir fort brun og svart.
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Til skjørt- og kjoledamerFølger med på tråden, for har lenge vurdert å bli sånn hverdagdsskjørtedame. Ikke bare kjoler og skjørt til pent. :lei av "ola"bukser: |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Til skjørt- og kjoledamerGår i skjørt i dag og har da på meg svart strømpebukse fra Pierre Robert, 50 den
![]() |
#14 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Til skjørt- og kjoledamerJeg kjøper strømpebukser i dagligvare, enten 60 den, eller ullstrømpebukser. Er det kaldt nok, tar jeg gjerne ull utenpå den andre strømpebuksa. Da er det ikke så farlig om det går hull på dem heller - sånt skjer, har jeg hørt.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Til skjørt- og kjoledamerJeg vil forresten slå et slag for bomullsstrømpebuksene fra et eller annet merke man får kjøpt på Estetique. Myke og gode, litt tykke (ugjennomsiktige), og holder seg bra vask etter vask i årevis. Og deilig å slippe den klamme følelsen av syntetiske materialer om leggene.
![]() |
#16 |
Epikur
|
![]() Sv: Til skjørt- og kjoledamerJeg kjøper strømpiser i strømpebutikk. De har bedre kvalitet og holder lenger. Jeg bruker tykke, tette svarte, tynnere varianter og ull. Jeg liker de litt høye i livet, uten alt for mye hold inn-effekt. de bør helst være litt blanke, synes jeg. Jeg håndvasker dem.
![]() |
#17 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Til skjørt- og kjoledamerJeg synes HM sine blanke 60 den-strømpebukser i svart er veldig gode. Små i størrelsen, men gode. Holder godt i vaskemaskin i vaskepose også. Og det er ikke så lett å rakne de.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Til skjørt- og kjoledamerStrømpebukser fra dagligvaren hørews lettvindt ut, hvis de er bra. Kjøper faktisk sokker fra Pierre Robert, da de er de eneste jeg har prøvd som ikke gir meg dype groper rundt anklene. Jeg har ikke tykke ankler, men det samler seg lett vann pga hjertet mitt som ikke funker som det skal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Til skjørt- og kjoledamerPierre Robert strømpene er veldig ok, pippimamma. Men det kan godt hende jeg synes det bare fordi de er de eneste jeg vet om på markedet som er lange nok i bena til bena mine. |
![]() |
![]() |
#20 |
intro
|
![]() Sv: Til skjørt- og kjoledamerPå denne tiden av året bruker jeg både tynne (20 denier) og litt tykkere strøpebukser (40 denier), men definitivt ikke ull. Ull er for meg forbeholdt de aller kaldeste vinterdagene (og da har jeg en annen strømpebukse under, ømfintlig som jeg er
![]() |
![]() |
|
|