|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Smugleser
|
![]() Enkel fredagsmat - på hytteVi drar jo ofte på hytta på fredagene, og setter barn i bil og kjører halvannen time. Når vi kommer frem, trenger vi enkel, god og raskt laget mat - som også passer sære barneganer.
![]() |
#2 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Enkel fredagsmat - på hytteHjemmelaget pizza går veldig raskt hvis du har ferdigkjøpt bunn fra f.eks. Tine. Rull ut bunnen på langpanne, smør på pizzasaus, sleng på skinke, ost og hva du vil ha på. Stek i 10-12 min!
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Enkel fredagsmat - på hytte:abonnerer:
![]() |
![]() |
#4 |
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Enkel fredagsmat - på hytteDette er jo uansett greie tips å få med seg til en fredag. Hytte eller ikke!
![]() |
![]() |
#5 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkel fredagsmat - på hyttePitapizza.
![]() |
#6 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Enkel fredagsmat - på hytteLag ferdig en ildfast form med f.eks makaroni, skinke, grønnsaker og fløtesaus eller noe annet oppi. Settes i ovnen når dere kommer fram.
![]() |
#7 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkel fredagsmat - på hytteVi lager gryterett på forhånd, tar med kasserollen og varmer opp når vi kommer fram. Har loff og gjerne en salat til...
M(-04)&M(-07) Sist redigert av M&M : 10-09-09 kl 10:05. Årsak: -en s for lite i kasserolle ;-p |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Smugleser
|
![]() Sv: Enkel fredagsmat - på hytteMange gode tips - keem'em coming!
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Enkel fredagsmat - på hytteHjemmelaget pizza som flere har foreslått er raskt. Tine ferdig rullebunn, glass med Barilla basilikum tomatsausen smøres rett ut på pizzaen (denne er av høy kvalitet, uten tilsettingsstoffer og industrismak, du bruker halve glasset, og så kan du bruke den andre halvparten til pastasaus senere i helgen), spekeskinke eller Peppes kjøttboller, paprika/ ananas og ferdig revet ost. Raskere blir det ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
blid
![]() Sv: Enkel fredagsmat - på hytteNachos er typisk fredagsmat på hytta hos oss - hell nachochips i langpanna, stek kjøttdeig og bland i tacokrydder. Revet cheddar på toppen og inn i ovenen noen få minutter. Serveres med salsa og rømme
![]() |
#11 |
blid
![]() Sv: Enkel fredagsmat - på hytteEllers så handler vi som regel mat på tur til hytta og da hender det at vi kjøper nygrillet kylling. Varmes litt ekstra ved behov og serveres med brød og salat
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Enkel fredagsmat - på hytteNachos er vanlig fredagsmat hos oss også, og egentlig veldig enkelt. Poenget er at mannen alltid vil lage gaucamole fra grunnen av, og det tar like lang tid som hele middagen (som jeg lager). På hytta må ungene underholdes litt mer, og dermed har dette foreløpig utgått. Jeg kan be ham om å klare seg uten guacamole (den er VELDIG god, men forholdsvis arbeidskrevende).
![]() |
![]() |
#14 |
Smugleser
|
![]() Sv: Enkel fredagsmat - på hytte
Jeg digger guacamole, men får det ikke i Andamannen om det stod om livet, tror jeg.
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Enkel fredagsmat - på hytte
Knerten spiser kjøttet og snuppa spiser nachosen. Hun tvinges i litt kjøtt mellom hver påfyll av nachos. Jeg har unger som er komplementære spisere. Knerten lever på selvpålagt ketolysediett.
![]() |
![]() |
#16 |
thirtysomething
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkel fredagsmat - på hytteKald bogskinke i skiver servert med fløtegratinerte (eller vanlig kokte) poteter.
![]() |
|
|