Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på noe godt med kantarell

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-09, 07:33   #1
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oppskrift på noe godt med kantarell

Var på blåbærtur i Østmarka i Oslo i går, og fant faktisk en del kantarell. Har aldri plukket sopp før, men venninna min er flink med sånt, så er trygg på at det er kantarell (det luktet det også). Gode tips til hva jeg kan bruke dem til? Kan de fryses?

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 07:55   #2
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppskrift på noe godt med kantarell

Du kan fryse sopp, men da må den forvelles først. Jeg fortrekker å sprøsteke kantarellen og bruke den til tilbehør til annen mat. Veldig godt til lam, kylling, fjellørret osv.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 08:25   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på noe godt med kantarell

Kantarell blir veldig godt i viltgryte eller i den brune sausen når man lager kjøttkaker.

Du trenger ikke så mange for å sette smak, så jeg forslår at du forveller og fryser ned i må porsjoner.

Jeg synes kantarell er helt vidunderlig. Vi plukket mye kantarell som barn, og det var ikke noe som var så godt som når vi kom hjem fra sopptur og bestemor stekte soppen med en i gang i MASSE smør. Da kunne jeg bare spise og spise.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:42.