|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Personlig pessimist
|
![]() Lær meg å tilberede (og like?) laks!Både gubben og poden er glade i laks, men jeg klarer hverken smaken, konsistensen eller lukten, egentlig...
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Lær meg å tilberede (og like?) laks!Jeg liker stekt laks med tonnevis av sitronpepper. Serveres med potet, rømme og agurksalat. |
![]() |
![]() |
#3 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Lær meg å tilberede (og like?) laks!Ovnsbakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Lær meg å tilberede (og like?) laks!Laks i tomatsaus, f.eks.? La den trekke i saus av bokstomater og sånne greier og servere med pasta.
![]() |
#6 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lær meg å tilberede (og like?) laks!Stekt laks med sitronpepper og wokede grønnsaker med Kikkoman soyasaus |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lær meg å tilberede (og like?) laks!Jeg er heller ikke overvettes begeistret for laks, men vi har det i alle fall flere ganger i mnd (sunt + at mann og barn liker det veldig godt). Steker den i ildfast form med masse pesto på. Serverer med rømme eller creme fraiche med pesto + agurksalat og potet.
![]() |
#9 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Lær meg å tilberede (og like?) laks!Ovnsbakt med honning og sesamfrø er også veldig godt.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lær meg å tilberede (og like?) laks!Elsker laks i alle varianter |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Pauset
|
![]() Sv: Lær meg å tilberede (og like?) laks!Legg laksefileten i folie, ha på en dæsj smør og klin den inn i chllisaus (dette dreper fiskesmaken bra), salt, pepper og litt hvitløkspulver. Ha gjerne litt cherrytomater og spinat sammen med laksen, og server med rømme og ovnstekte potetbåter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Lær meg å tilberede (og like?) laks!Kjøp fileter, frosne med urtemarinade tror jeg det er.
![]() |
#14 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Lær meg å tilberede (og like?) laks!Stek den i panna med sitronpepper, etter den er snudd legger du oppi spinatblader og vårløk. Serveres med ris, pesto pg soltørkede tomater.
![]() |
#15 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lær meg å tilberede (og like?) laks!Lakseskiver med Kikkoman soyasaus, sukker og pepper stekt i stekepannen blir godt for folk som ikke er spesielt glad i laksesmaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Lær meg å tilberede (og like?) laks!
Dette er hentet fra Irmas kokebok her på FP:
![]() |
#17 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Lær meg å tilberede (og like?) laks!Ovnsbakt med massemasse pesto her også. Mannen foretrekker rød framfor grønn, men jeg syns den røde smaker altfor mye, at alt bare smaker tomat da. Kanskje en fordel for deg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Lær meg å tilberede (og like?) laks!Jeg liker fiskesmaken og krydrer kun med salt og pepper, evt sitron, også steker jeg den enten i ovnen eller i panna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Lær meg å tilberede (og like?) laks!Laks er den eneste fisken som går ned på høykant hos samtlige 4 familiemedlemmer. Vi legger den i form, tar på salt, pepper og en dæsj med rømme på bitene til de voksne. Mer trenger ikke vi. Serveres gjerne med kokte (ny)poteter, mer rømme og agurksalat.
![]() |
![]() |
#20 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Lær meg å tilberede (og like?) laks!Den agurksalaten kan barna mine spise i ubegrensede mengder.
![]() |
|
|