Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Feilkjøp og min stil

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-06, 05:46   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Feilkjøp og min stil

Jeg er fantasisk god på feilkjøp. Jeg aner ikke hvordan jeg gang på gang klarer å kjøpe klær som jeg ikke bruker.
Veldig ofte syns jeg at det jeg har kjøpt blir for kjerringaktig, og så blir det ikke brukt.

Nå skal jeg skjerpe meg, og faktisk ha en plan for hva jeg trenger istedet for å handle på impuls.

Jeg sliter også litt med å finne min stil. Jeg er ungdommelig og bare 29 år, men kan ikke gå med hettegenser og leggvarmere på jobb. Jeg kan gå i dongeri, men da bør den være ganske mørk og uten masse hull og stæsj.
Jeg vil egentlig ha en voksen, forretningsdamestil, men på en kul og ungdommelig måte. F.eks dressjakke med en veldig kul topp under, istedet for skjorte, dressbukse med joggesko til istedet for pumps.

Hvor skal jeg handle og hvordan unngå feilkjøp?

Gammel 27-12-06, 12:18   #2
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Feilkjøp og min stil

Kjenner meg igjen i det du skriver så jeg vil gjerne henge meg på rådene du får

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 13:44   #3
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Hvor du skal handle kommer litt ann på hvor masse penger du vil bruke.
Jeg syns de har mye fint på Popin, LeneV og Peder Risøe, som er både pent og stilig. På jobb bruker jeg ofte en mørk dongeribukse med en dressjakke til evt en dressbukse med kul topp og en grov strikket jakke.

Jeg tror det er lurt å satse på noen gode basisplagg i en nøytral farge og heller kjøpe forskjellige topper og overdeler å variere med.

Ellers er jeg frykterlig flink å kjøpe plagg som jeg aldri bruker

Gammel 27-12-06, 16:04   #4
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

På Zara er det mye av den klassiske elegante stilen.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 19:37   #5
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

På Zara er det mye av den klassiske elegante stilen.

Ja, de har mye lekkert på Zara men de klærne passer kun for tynne mennesker. Jeg finner aldri noe som passer meg der og jeg er ikke såååå stor.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 19:42   #6
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har kjøpt 3 plagg på Zara, og alle var av elendig kvalitet. Dessuten har vi ikke Zara her.

Gammel 27-12-06, 19:44   #7
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Har forresten handlet dongeriskjørt og en grå myk strikkejakkesak i dag. Begge deler funker på jobb og er kjøpt på fjortisONLY.

Gammel 27-12-06, 19:52   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I know the feeling :

Det er merkelig hvor "stygt" et plagg kan bli bare på ei uke synes jeg ..
Og jeg blir sjokkert over at jeg faktisk har kjøpt det plagget.

Jeg har blitt litt flinkere til å tenke på HVA jeg kjøper da, og om jeg har noe å bruke det til liksom...

Jeg bruker mye dongeri og hettegensere til hverdags, og synes det er helt greit. Har ikke en jobb som krever spesielt "forretningsstil" egentlig, men pynter meg som regel litt ekstra når vi har møter og kurs og sånn.

Men har en plan om en basisgarderobe når jeg ferdigslanket

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 19:54   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MEN, jeg svarte jo ikke på det du spurte om!

Jeg er ikke bevandret i design og dyre klær.. her går det i B young, HM, Neste stopp, Popin, Cubus etc... og et par butikker her som ikke er kjedebutikker.
Jeg har ikke lommebok til dyre klær.. Så da får "det enkle være det beste"

Gammel 27-12-06, 19:55   #10
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sånn jeg pleier gå så er det dress med kuult tskjote under, evt olabukser med en nøytral skjorte og litt mer ungdommelige smykker feks. Tenk at du kan blande stiler.
Jeg er helt allergisk mot veldig voksne klær. Er litt barnslig ut dermed så føler jeg meg som en (kjedelig) unge i voksenklær hvis det blir litt for stramt i stilen.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 19:58   #11
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Sånn jeg pleier gå så er det dress med kuult tskjote under, evt olabukser med en nøytral skjorte og litt mer ungdommelige smykker feks. Tenk at du kan blande stiler.
Jeg er helt allergisk mot veldig voksne klær. Er litt barnslig ut dermed så føler jeg meg som en (kjedelig) unge i voksenklær hvis det blir litt for stramt i stilen.

Og da spør jeg igjen....menn går jo ofte i samme dress/veldig lik dress hver dag på jobb. Kan jenter gjøre det? Men ulikt tilbehør?

Og vet noen om en nettside med kuuule og billige t.skjorter?

Gammel 28-12-06, 06:55   #12
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Og da spør jeg igjen....menn går jo ofte i samme dress/veldig lik dress hver dag på jobb. Kan jenter gjøre det? Men ulikt tilbehør?

Jeg dytter denne litt opp...

Gammel 28-12-06, 10:49   #13
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør. Nå i julen har jeg hatt på meg svart finkjole med en Oda-jakke over. Til hverdags bruker jeg gjerne samme Oda-jakken sammen med dongeribukse og svart t-skjorte. Om det var sånn du tenkte da ...
Man gjør også mye med smykker. Har en drakt som endrer karakter totalt ut ifra hvilke smykker jeg bruker. Altså kan den brukes både til hverdags og fest.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 10:51   #14
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Jeg tenkte på å gå i samme dress, jakke+bukse veldig ofte, bare med ulike tilbehør som topp, sko, smykker, belte.

Gammel 28-12-06, 10:55   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte på å gå i samme dress, jakke+bukse veldig ofte, bare med ulike tilbehør som topp, sko, smykker, belte.

Det fungerer jo veldig bra.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 12:28   #16
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har kjøpt en del topper på Morgan. Ikke kjempebillig, men de kan brukes på fest også.
Du kan jo ha to dresser, et fint skjørt, så kan du variere med div tskjorter, skjorter, smykker osv.
Blir nok vanskelig å finne på noe nytt hver dag men.

Hva med håret da? Sko??

Jeg har i allefall kjøpt inn brune støvletter, veske og jakke og tilsvarende i sort. Ville satset på å handle inn ting som passer sammen i noen få farger, så heller sprite opp med tilbehør.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 14:25   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du vært innom Blend og sjekket? De har mye "fjortisaktig", men også endel skikkelig stilig og "funkyclassy"....(lager nye ord her nå)

Gammel 29-12-06, 00:04   #18
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Har du vært innom Blend og sjekket? De har mye "fjortisaktig", men også endel skikkelig stilig og "funkyclassy"....(lager nye ord her nå)

Vi har ikke Blend her, nei...

Gammel 29-12-06, 18:42   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Så du i den nye HM katalogen? (vårens)

Der var det jo en del "dresstips"... dressbukse, skjørt, vest og jakke i samme type.. og så kan man varierer med topper. De hadde mange billige topper også.

Topper:

Dresser og sånn...

Gammel 29-12-06, 19:02   #20
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et tips hvis du skal gå i dressjakke og bukse endel i jobbsammenheng, er å forsikre deg om at toppen du har under jakka "står seg selv". Hvis det blir varmt med jakke, eller alle andre (evt. gubbene) sitter der i korterma, eller du trenger å tone ned antrekket, er det ganske kjipt å ikke kunne ta av seg jakka fordi toppen under er for tynn, for gjennomsiktig, for avkledd, for stroppete, for utringet uten noe over.

Jeg bruker ofte omslagskjoler i dress-møte-sammenheng, siden de kan pyntes opp til å bli formelle nok til det uten noe over, de passer også fint med en snuppete dressjakke over og litt kule høyhæla småsko. På jobb til vanlig kan jeg jo fint bruke omslagskjole med en enkel strikkejakke over e.l. og litt mer klunkete støvletter.

Takk for tips om vårkatalogen til H&M, Guniss!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25.