Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør man når noen legger til ved sin bøye?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-09, 19:32   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva gjør man når noen legger til ved vår bøye?

Vi har to bøyer utenfor hytten (eller akkurat nå er det bare en for en forsvant i vinter). Den ene ligger nok litt mer utenfor naboen enn oss, men den er vår. Der legger det ofte til båter, vi bruker den ikke om vi ikke får gjester. Jeg vil jo helst unngå å ha andre båter tett innpå meg og i tillegg så vet jeg ikke om det kanskje sliter på moringen (eller noe annet) at det ofte ligger båt der). Hva gjør man i følge "båtnormene" ved en slik anledning? Bare lar dem ligger der? Roper ut til dem at det er vår bøye? Skriver enda tydeligere på bøyen at den hører til vår eiendom og at den er privat (hvilket burde være helt gitt)?

Hva er normalt å gjøre i en slik situasjon?


Sist redigert av Pelen : 03-07-09 kl 21:08.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 19:35   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man når noen legger til ved sin bøye?

Trodde at båtliv var sånn alle ligger overalt-opplegg.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 19:35   #3
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.103
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør man når noen legger til ved sin bøye?

Jeg hadde nok sagt klart og tydelig i fra at det var vår bøye.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 19:57   #4
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør man når noen legger til ved sin bøye?

Jeg hadde nok ikke brydd meg om ikke jeg skulle få gjester selv.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 19:59   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.920
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man når noen legger til ved sin bøye?

Du eier jo liksom ikke havet.... Ikke det at jeg hadde funnet noen sin bøye, rett utefor hytta deres og lagt meg til der. Da hadde jeg heller langt meg litt lenger ut og kasta ut anker.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 20:22   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man når noen legger til ved sin bøye?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Du eier jo liksom ikke havet.... Ikke det at jeg hadde funnet noen sin bøye, rett utefor hytta deres og lagt meg til der. Da hadde jeg heller langt meg litt lenger ut og kasta ut anker.

Nei, jeg eier jo ikke havet, men jeg har rettigheter til å ha to bøyer der og de må vel regnes som min eiendom. Jeg skulle selv synes det var mer naturlig å kaste anker og jeg hadde ikke en gang tenkt tanken på å legge til på noens bøye om det ikke var en nødssituasjon eller lignende. Bøyene brukes jo til å legge til en brygge så de ligger jo ikke akkurat langt ute i sjøen.

Det irriterer meg ikke akkurat, jeg bare syns at det er litt rart at folk gjør det og jeg liker ikke helt å ha dem så tett innpå meg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 20:26   #7
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.043
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør man når noen legger til ved sin bøye?

Du kan ikke laminere en stor lapp og henge der? :hjelpsom:

Hvis det er samme personen som legger til hadde jeg vel kanskje sagt det til de?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 20:26   #8
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør man når noen legger til ved sin bøye?

De burde helt klart spørre først da, men kanskje de vet at dere er borte?

Bor et hull like under vannflaten...



(Ja, det var bare tull da.)

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 21:07   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man når noen legger til ved min bøye?

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

De burde helt klart spørre først da, men kanskje de vet at dere er borte?

Bor et hull like under vannflaten...



(Ja, det var bare tull da.)

Det er sikkert mange som gjør det samme når vi ikke er her, men akkurat nå er JEG her.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 21:09   #10
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.941
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man når noen legger til ved sin bøye?

er det de samme hele tiden?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 21:11   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man når noen legger til ved sin bøye?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

er det de samme hele tiden?

Nei, da hadde det vært enklere.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 21:17   #12
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør man når noen legger til ved sin bøye?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg hadde nok ikke brydd meg om ikke jeg skulle få gjester selv.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 21:20   #13
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.043
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør man når noen legger til ved sin bøye?

Kan du ikke bare skrive privat på bøyen med stor skrift?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 21:24   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man når noen legger til ved sin bøye?

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Kan du ikke bare skrive privat på bøyen med stor skrift?

Jo, det kan jeg gjøre. Jeg har skrevet etternavnet vårt, men det er visst ikke godt nok.

Jeg tror at jeg skal spørre en venn til oss som er båtkaptein. Jeg vil følge normene på sjøen også. Det er jo ikke farlig, de ødelegger bare kveldene våre litt. De sitter jo på første parkett og hører alt vi sier.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 21:26   #15
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man når noen legger til ved sin bøye?

Det er kanskje jeg som ikke skjønner helt her, men om den bøyen ligger mer utenfor naboens hytte enn din, så skjønner jeg at de lettere bruker bøyen. Og om dere ikke liker å ha båter så nære, så høres det jo likevel ut som at dere blir liggende enda tettere naboen når dere bruker bøyen?

Hva med å flytte den nærmere hytta deres da?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 21:33   #16
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man når noen legger til ved sin bøye?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jo, det kan jeg gjøre. Jeg har skrevet etternavnet vårt, men det er visst ikke godt nok.

Jeg tror at jeg skal spørre en venn til oss som er båtkaptein. Jeg vil følge normene på sjøen også. Det er jo ikke farlig, de ødelegger bare kveldene våre litt. De sitter jo på første parkett og hører alt vi sier.

Rop til dem og si at du venter gjester og at det er deres bøye. Regner med de sitter ute de også hvis de er på båten?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 21:39   #17
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.078
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør man når noen legger til ved sin bøye?

Første parkett? Snakker vi operaen her?

Hilsen Indre Østland

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 21:58   #18
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man når noen legger til ved sin bøye?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Første parkett? Snakker vi operaen her?

Hilsen Indre Østland

Nesten, om jeg har kikkert så regner jeg med at jeg ser den.

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Rop til dem og si at du venter gjester og at det er deres bøye. Regner med de sitter ute de også hvis de er på båten?

Lurt.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er kanskje jeg som ikke skjønner helt her, men om den bøyen ligger mer utenfor naboens hytte enn din, så skjønner jeg at de lettere bruker bøyen. Og om dere ikke liker å ha båter så nære, så høres det jo likevel ut som at dere blir liggende enda tettere naboen når dere bruker bøyen?

Hva med å flytte den nærmere hytta deres da?

Naboen bor her året rundt så de er alltid her, men de bryr seg ikke noe om sjøen (virker det som) og de sitter sjelden ute, så fortuen at man ser at det bor noen der og at det er hunder i hagen så ser man vel ikke at det er noen der. Vi bruker normalt den andre bøyen, men om vi har venner på besøk så legger de sin båt fra den bøyen inn mot vår brygge. Bøyen ligger bare en anelse mer utenfor naboen enn oss. Vi kan selvsagt flytte bøyen, men da må vi ha dykkere som ordner det og det må vi betale. Så viktig er det ikke og jeg ver virkelig ikke om det hjelper noe.

Det er jo ikke noe stort problem, men om vi sitter på vår brygge på kvelden så er de jo kanskje 20-30 meter fra oss og vi vil jo helst ikke ha folk så nære oss om vi ikke trenger det (naoben er jo aldri ute uansett). Det ødelegger litt av kosen, det må jeg innrømme.

Jeg lurer bare på hva som er normalt i en slik situasjon. En bøye er jo som regel privat (uansett om den er vår eller naboens).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 22:32   #19
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør man når noen legger til ved sin bøye?

Rop ut når de kommer, det der hadde jeg og blitt ganske så irritert av. Privat er privat uansett om det er i sjøen eller til kai.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 22:34   #20
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man når noen legger til ved sin bøye?

Fortøy en liten gummibåt eller noe der. Skriv tydelig på den at bøyen er opptatt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no