Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva skal jeg shoppe i USA?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-09, 13:23   #1
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

Medlem siden: May 2008
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Hva skal jeg shoppe i USA?

Vi reiser i august til 5 uker til USA og jeg får derfor goood tid og mulighet til å shoppe Har også muligheten til å shoppe på nettet, da jeg kan motta post.

Noen som har tips til hva jeg bør se spesielt etter?

Gammel 02-07-09, 13:33   #2
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal jeg shoppe i USA?

Hadde det vært meg hadde jo shoppet tøybleier og bæretøy.
Og barneklær på GAP.

Gammel 02-07-09, 14:28   #3
Amic@
Tobarnsmor :)

Amic@ sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Definitivt GAP!!!!!

Oshkosh B'gosh har mye kult! Der kjøpte vi bl.a. uv shorts og skjorte for slikk og ingenting!

Og sko!!!!! Kjøpte haugevis av sko til 3-åringen. Mye fra Sketcher som har mye artig syns jeg.

Og så er det artig å gå i de litt flottere barnebutikkene... ikke helt min stil men vanvittig masse flotte klær!

Fant egentlig lite klær til meg selv der borte, syns de har litt annen stil enn her. Men angrer veldig på at jeg ikke kjøpte flere sko til meg selv. Type sneakers har de jo så mye kult i, og det er jo halve prisen av her hjemme. Tenkte ikke på det da jeg var der, og handlet bare i gaver til alle tantebarn osv.. Sportsklær er også billig. Brukte x-antall tusen i Nike outlets! Og Guess er også bra!!!

Elsker også å gå rundt på Walmart og titte på alt de har av alt mulig. Kjøpte faktisk noen t-skjorter til poden der som har veldig bra kvalitet. Og kostet bare noen få dollar.

Hvis du lager litt kaker må jeg også nevne at Cacas type ting er veldig billig der. Sånne tuber med farget icing som koster ca 70 kroner (?) her hjemme, mener jeg å huske kun kostet 1-2 dollar..

Og kom på en ting til mens jeg skriver: Kjøpte Thomastog tannbørster til noen dollar, med musikk! Så her går tannpussen som en lek om dagen. Kjøpte med en hel haug og har gitt de bort i bursdagsgaver o.l. Veldig populært...

Noen tips fra meg

Gammel 02-07-09, 18:58   #4
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du ikke på død og liv må ha det de har i butikken akkurat nå, men kan tenke deg å kjøpe det de hadde i siste uke eller sist måned, så ville jeg sport opp en outlet, for der er det vesentlig billigere. Klær som koster en brøkdel av førprisen. Kjekt!! Og en masse annet enn klær også. Jeg kjøpte nettopp en Kate Spade-veske. Førpris 255 dollar, nå 100. Solbriller har jeg også kjøpt en del av, til sterkt reduserte priser (førpriser rundt 300 dollar, nå 80). Joggesko er også veldig billig her. Vi kjøpte Addias for 500 kr, og fikk par nr to for halv pris. Skikkelig gode løpesko (riktignok forrige ukes farge ).

Ellers kjenner jeg et par-tre som sier at de ikke finner klær de liker her, og jeg begriper det ikke, for jeg har aldri sett et så stort utvalg som det de har her mht klær. De har alt vi har i Norge, pluss enda mer . Og det aller meste er en god del billigere.

Victoria's secret er en kjekk butikk. Guess er også en kjekk butikk. Skal du på Outlet er Saks fifth avenu og Neiman Marcus kjekke butikker med mye forskjellig i: sko, solbriller, dameklær, herreklær og barneklær. Her går det an å gjøre kjekke kupp .

Ellers har de utrolig utvalg mht scrappbooking, kakeformer, bilderarammer osv. Elektronisk utstyr er billigere også. Vi har besøk nå som kjøpte den nye psp'en for 800 kr mindre enn i Norge. Kamera tilsvarende mye billigere (men det kan det lønne seg å bestille på Amazone og få tilsendt).

Det er utrolig mye kjekt å kjøpe her

Gammel 23-07-09, 21:46   #5
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

Standard

Tusen takk for gode tips. Sjekket akkurat ut hvor mye elektroniske tannbørster til barn koster på walmart; 15 dollar!!!

Har sjekket ut videre... Er også så heldig at det er Tangler Outlet center er kun en 20 minutter unna med butikker som Gap, Guess, Banana Republic, Tommy Hiltfinger, Ralph Lauren, Nike, Puma...... osv

Gleder meg som en unge til å shoppe!!! Kanskje vi "greier" å fylle opp 8 kolli hjem???

Gammel 23-07-09, 21:58   #6
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøpte også Sketchers sko. 2 par til meg og et til hver av ungene. Veldig fornøyd med det. Kjøpte de på en outlet og der var det halv pris på par nr.2. Pjaktisk.

GAP skjønner jeg meg ikke på. H&M-type klær til H&M type pris, da kjøper jeg det like gjerne her hjemme.

Syns det var litt artig å handle i en Disney-store, men jeg kunne jo spart meg for halvparten av rælet... Ungene syns det var gøy å få ting de hadde sett på tv. (Det er mulig det finnes her og, men jeg er ekstremt sjelden i lekebutikker.)

Ellers er jo crocks noe man sparer endel på, og kamera-stæsj.

Gammel 23-07-09, 22:01   #7
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Har du speilreflekskamera så har du sjansen til å kjøpe objektiv og annet tilleggsutstyr til halve prisen.

Gammel 23-07-09, 22:08   #8
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Har du speilreflekskamera så har du sjansen til å kjøpe objektiv og annet tilleggsutstyr til halve prisen.

Gammel 23-07-09, 22:09   #9
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg angrer fremdeles på at jeg ikke gikk mer berserk på Victorias Secret når jeg var i USA i november.
Neste gang skal jeg shoppe til jeg svimer av der.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 22:11   #10
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg angrer fremdeles på at jeg ikke gikk mer berserk på Victorias Secret når jeg var i USA i november.
Neste gang skal jeg shoppe til jeg svimer av der.

Ja, og Cacas-ting. Det koster null og niks i statene, mens det er fleskedyrt her hjemme.

Nike, Adidas og andre slike merkevarer er også vesentlig billigere der enn her.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 00:43   #11
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Masse fine klær til barn i The Childrens Place!

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.