Kjøre Telemark - Troms (Finnmark)
Vi skal kjøre Telemark - Finnmark (og tilbake selvsagt ) i sommer og sitter og lager kjøreruta nå. Vanligvis har vi kjørt i ett, rett opp og ned, sovet i bilen men i år har vi med minsten på 9 mnd. og kan ikke gjøre det. I år har jeg lyst til å ha stopp på veien, gjøre kjøreturen til en ferietur og ikke bare kjøring.
Dette er det vi har tenkt til nå:
Dag 1: kjøre til Hunderfossen, være der hele dagen, kjøre litt til og sove på hytte. (hytte bestilt)
Dag 2: Kjøre til Trondheim, være i byen, blandt annet besøke Nidarosdomen. (HER trenger jeg tips til hva som er verdt å få med seg i byen og omegn.) Kjøre litt lenger nordover før vi finner en campinhytte å sove i. Tips til plass?
Dag 3: Kjøre til Namsskogan Familiepark og bruke endel av dagen der. Kjøre enda litt nordover før vi tar inn på hytte. Tips til hva vi kan se på veien? Flere stopp?
Dag 4: Aner ikke - men dagen bør ende i at vi er kommet frem til de første vi skal besøke.
Hjelp meg å finne på en fin kjøreferie for oss og ungene på denne strekningen. Kan vi besøke Namsskogan og likevel kjøre Kystriksveien? Andre tips? Må sees?