Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Unger i bryllup

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-09, 20:58   #1
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Unger i bryllup

Ja, det er tema for tiden.
Vi gifter oss senere i sommer og jeg vil selvsagt ha med ungene.
Vielsen starter kl 15, og vi regner ikke med middag før kl 18.30 iallefall. Og da er ungene kaputt. For minste er det sovetid, men han kan jo bare legges i vogn/reiseseng. De to eldste da, hva gjør man?

Middagene her i huset er ganske hektiske for tiden, de er noen ordentlige kranglefanter for tiden. Jeg løper mer enn jeg sitter å spiser, og det er jo litt kjeelig under en bryllupsmiddag. Barnevaktene vi vanligvis bruker er jo med i selskapet.
De har en tvstue der vi skal ha selskapet, men tven stopper ikke krangling her i huset, og rett utenfor er sjøen, så jeg vet ikke om jeg tør ha de der uten tilsyn.
Skal vi bare la være å ha de med? Bare tanken gjør vondt.
Overnatting er ok, de blir hentet senere på kvelden av sin far.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 21:05   #2
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Unger i bryllup

Jeg ville ha anskaffet en barnevakt som kunne passe på dem under middagen, når de skal se på TV osv hvis dere skal ha dem med. Og så kan det hende at de oppfører seg annerledes i bryllupet enn det de gjør hjemme.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 21:14   #3
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da vi giftet oss for to år siden hadde vi en barnevakt som var med gjennom vielsen og en stund etterpå og som reiste hjem med toåringen da det nærmet seg tid for middag. Det var en veldig fin løsning, synes vi. Hun fikk være med på den delen som var morsom for henne, hilse på folk og skåle i "sjampanje" og fikk så reise hjem og sove i sin egen seng mens vi kunne kose oss med middag og fest uten å bekymre oss for henne.

LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 21:17   #4
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Barnevaktene vi vanligvis bruker er jo med i selskapet.

Det problemet hadde vi også, men vi valgte å bruke en barnevakt fra barnevaktsentralen. Hadde henne som barnevakt et par ganger i forkant, så de var godt kjent og vi visste det ville funke.

LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 21:18   #5
Trixie

Trixie sin avatar

Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Men hvem skal være barnevakt liksom?
Kansje de kan være med på vielse og fotografering(selvsagt) og velkomsten på selskapet? Hmmm, det var lurt tror jeg.

Gammel 21-06-09, 21:20   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Så små barn tror jeg helt ærlig jeg hadde droppet å ha med på middagen.

Det blir sannsynligvis stress for dere og kjedelig og slitsomt for barna. En bryllupsmiddag er langtekkelig og kjedelig for de små, så du skal i allefall ikke ha dårlig samvittighet for at de eventuellt ikke er med. Selv om jeg skjønner at tanken sikkert virker litt fjern.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 21:21   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Kansje de kan være med på vielse og fotografering(selvsagt) og velkomsten på selskapet? Hmmm, det var lurt tror jeg.

Høres ut som en god idé.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 21:26   #8
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde med 1,5-åringen på vielsen og litt av middagen, hun dro vel sånn halvveis i middagen tenker jeg. Eller når hun var ferdig å spise og showe litt, og vandre fra fang til fang.

Vi brukte ei venninne av mamma som barnevakt, og hadde egentlig tenkt å bruke kusina mi, men hun kunne ikke likevel.

Gammel 21-06-09, 21:31   #9
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg ikke fått med meg hvor gamle ungene er men jeg ville snakket med dem om hva deres forventninger var.

Kjipt å føle seg ekskludert, så en eventuell hjemsending før middag bør være i samråd med dem. Det kan man selvsagt vinkle slik at barnefesten som er etterpå er mye mere mosom.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 21:45   #10
Trixie

Trixie sin avatar

Standard

Maz: barnefest?

De er 6, 4 og 1 år. Eldste på 6 er har ikke lyst til å være med på noe som helst. Hun på 4 er bare glad for å få gå i kjole, men slokner jo automatisk kl 20. Tror nok ikke ett voksenselskap er så fristende for noen av dem igrunn.

Gammel 21-06-09, 21:46   #11
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi satt ungene sammen med min tante og onkel under middagen (barna var 1 og 3 år) og de ble vartet opp etter noter. De fikk spise det de ville spise, altså ikke noe strengt regime den dagen. Når de ble slitne/lei ble de hentet av overnattingsbarnevakten.

Gammel 21-06-09, 22:26   #12
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våre to som var sju og fem i fjor da vi giftet oss, var med på Tinghuset , kjøring med limosin, lunsj og fotografering, og begynnelsen på middagen. En times tid ut i måltidet ble de hentet av barnevakten; mamma til en klassekamerat av W. Det var flott for alle.

Gammel 21-06-09, 22:42   #13
Trixie

Trixie sin avatar

Standard

Takk for svarene.
Luftet dette for mannen og tror vi har funnet løsningen.
Vielse, fotografering og "sjampanje" og mingling, evt forrett. Og en spennende DVD klar.

Gammel 21-06-09, 22:45   #14
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

I bryllupet jeg var med i nå i mai, så hadde de toåringen sin med i kirka, på fotograferingen, og på starten av kaffen. Under middagen var hun hjemme og hvilte og spiste det hun liker til middag. Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for å ikke ta de med på middagen. Kanskje dere kjenner noen som kan ta de med seg et eller annet spennende sted og spise?

Gammel 21-06-09, 23:05   #15
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Maz: barnefest?

De er 6, 4 og 1 år. Eldste på 6 er har ikke lyst til å være med på noe som helst. Hun på 4 er bare glad for å få gå i kjole, men slokner jo automatisk kl 20. Tror nok ikke ett voksenselskap er så fristende for noen av dem igrunn.

Barnefest er jo akkurat det du vil det skal være. Det handler om at det som skjer for dem skal være pakket inn som noe positivt og spennende.

Min 6 åring ville nok gjerne vært med, men vært lett å overtale til at taler og LAAAAANGE middager er kjedelig. Jeg ville så ha arrangert barnevakt med noe som føltes som fest for henne. F.eks overnatting hos bestevennen, og noe ekstra som hun hadde fått velge. Akkurat nå hadde det vært masse jordbær og pysjamasparty. (få være oppe og danse i pysj).

Oppsumert Barnefest = det å bli sendt hjem pakket ut som noe veldig spennende som bare barna får være med på.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 23:14   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det en barnehageassistent eller noe som kan leies inn til oppdraget? Så kjenner i hvert fall en (kanskje 2?) av ungene vedkommende. Det koster vel litt, men så er du ganske sikker på at det blir bra. H*n kan ta med ungene hjem til dere på det tidspunktet de uansett slukner.

Gammel 21-06-09, 23:17   #17
Trixie

Trixie sin avatar

Standard

Ok Maz, takk for gode tips.
Jeg tror nok vi skal finne på noe lurt der ja. Kansje de kan ha en venn på overnatting hos pappaen sin eller noe. En pakke, film osv blir nok bra.
Og mulig ett etterpåselskap dagen etter.

Gammel 21-06-09, 23:18   #18
Trixie

Trixie sin avatar

Standard

Tjorven: pappaen til de to eldste skal komme å hente dem. Og kansje kan minsten være hos sin ped leder(og kontakt), hun ville veldig gjerne ha han over natten.

Gammel 21-06-09, 23:27   #19
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal ha dem med. Og alle gjestene som har lyst kan ha med sine unger. Vi ønsker ikke noe stivt bryllup der det ikke er plass til unger, vi satser på sigøynerbryllup med alle generasjoner, koldtbord så det blir løst og ledig osv. Minste kommer vel til å sovne i vogn etterhvert, noen kan sikkert trille henne en runde og senere blir de med min mor hjem. Ungene våre er en del av vår familie og det kjennes best å ha dem med. De skal sitte på bordet vårt, vi har småbord og lar kaoset råde.

Gammel 22-06-09, 00:31   #20
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har vært i bryllup i helgen, med tre barn (9 mnd, 3 år og 9 år), og jeg har bare én ting å si: Aldri mer! Og vi var bare gjester ...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.