|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Unger i bryllupJa, det er tema for tiden. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Unger i bryllupJeg ville ha anskaffet en barnevakt som kunne passe på dem under middagen, når de skal se på TV osv hvis dere skal ha dem med. Og så kan det hende at de oppfører seg annerledes i bryllupet enn det de gjør hjemme. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unger i bryllupDa vi giftet oss for to år siden hadde vi en barnevakt som var med gjennom vielsen og en stund etterpå og som reiste hjem med toåringen da det nærmet seg tid for middag. Det var en veldig fin løsning, synes vi. Hun fikk være med på den delen som var morsom for henne, hilse på folk og skåle i "sjampanje" og fikk så reise hjem og sove i sin egen seng mens vi kunne kose oss med middag og fest uten å bekymre oss for henne. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Unger i bryllup
Det problemet hadde vi også, men vi valgte å bruke en barnevakt fra barnevaktsentralen. Hadde henne som barnevakt et par ganger i forkant, så de var godt kjent og vi visste det ville funke. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Unger i bryllupSå små barn tror jeg helt ærlig jeg hadde droppet å ha med på middagen.
|
|
|
#7 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Høres ut som en god idé.
|
|
|
#8 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unger i bryllupJeg hadde med 1,5-åringen på vielsen og litt av middagen, hun dro vel sånn halvveis i middagen tenker jeg.
|
|
|
#9 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Unger i bryllupNå har jeg ikke fått med meg hvor gamle ungene er men jeg ville snakket med dem om hva deres forventninger var. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Unger i bryllupMaz: barnefest? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ctrl+z
|
Sv: Unger i bryllupVi satt ungene sammen med min tante og onkel under middagen (barna var 1 og 3 år) og de ble vartet opp etter noter.
|
|
|
#12 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Unger i bryllupVåre to som var sju og fem i fjor da vi giftet oss, var med på Tinghuset , kjøring med limosin, lunsj og fotografering, og begynnelsen på middagen. En times tid ut i måltidet ble de hentet av barnevakten; mamma til en klassekamerat av W. Det var flott for alle.
|
|
|
#14 |
|
Curlingkone
|
Sv: Unger i bryllupI bryllupet jeg var med i nå i mai, så hadde de toåringen sin med i kirka, på fotograferingen, og på starten av kaffen. Under middagen var hun hjemme og hvilte og spiste det hun liker til middag. Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for å ikke ta de med på middagen. Kanskje dere kjenner noen som kan ta de med seg et eller annet spennende sted og spise?
|
|
|
#15 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Barnefest er jo akkurat det du vil det skal være. Det handler om at det som skjer for dem skal være pakket inn som noe positivt og spennende. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Unger i bryllupEr det en barnehageassistent eller noe som kan leies inn til oppdraget? Så kjenner i hvert fall en (kanskje 2?) av ungene vedkommende. Det koster vel litt, men så er du ganske sikker på at det blir bra. H*n kan ta med ungene hjem til dere på det tidspunktet de uansett slukner.
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Unger i bryllupOk Maz, takk for gode tips. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Epikur
|
Sv: Unger i bryllupVi skal ha dem med. Og alle gjestene som har lyst kan ha med sine unger. Vi ønsker ikke noe stivt bryllup der det ikke er plass til unger, vi satser på sigøynerbryllup med alle generasjoner, koldtbord så det blir løst og ledig osv. Minste kommer vel til å sovne i vogn etterhvert, noen kan sikkert trille henne en runde og senere blir de med min mor hjem. Ungene våre er en del av vår familie og det kjennes best å ha dem med. De skal sitte på bordet vårt, vi har småbord og lar kaoset råde.
|
|
|
#20 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Unger i bryllupVi har vært i bryllup i helgen, med tre barn (9 mnd, 3 år og 9 år), og jeg har bare én ting å si: Aldri mer! Og vi var bare gjester ...
|
![]() |
|
|